7 Reacties
één maand geleden
Hoi,
Mijn dochter kan ook nog “niets”. Maar dat hoeft ook echt niet. Op schoot zitten lukt nu. Wij hebben wel veel aan de kinderfysio, die kijkt mee en heeft vaak goede tips. Misschien idee die in te schakelen?
één maand geleden
Hier ook niet en ook een gefrustreerde meid van 8 maanden. Haar triggeren met speeltjes werkt niet en beetje helpen/voordoen ook niet.
Mijn zoon kroop al zelf de trap op en ging overal staan + stapjes achter de loopkar. Wij doen echt precies hetzelfde. Ligt echt aan het kind en ieder ontwikkeld zich op eigen manier. Meer kunnen wij als ouders niet doen denk ik 🤷🏻♀️
één maand geleden
Hier ook nog niet. Meisje is morgen negen maanden. Begint sinds gisteren vooruit te tijgeren met veeeeel frustraties.
Ik heb fysio aan huis. Haar tips: als je ziet dat haar beentjes een kromming maken, hand erachter zetten. Verder niks doen. Je geeft je kind dan de kans om er tegenaan te duwen. Ze moeten leren dat ze iets van een duw met hun voeten nodig hebben om vooruit te kunnen komen. Dus niet dwingen met je hand achter haar voet, maar gewoon een soort muurtje vormen.
één maand geleden
Hier ook een meid van 7 maanden en spartelt ook maar alleen en op dit moment is het omrollen ook even weer niet zo actief en ligt ze alleen weer op de rug.
Maar we kunnen zien dat ze met haar hersenen heel bezig is en alles aan het observeren is. Wil eigelijk ook staan en strekt altijd haar benen zodra ze de grond voelt en staat dan echt op haer voetjes.
Blijkbaar heeft mijn man ook nooit gekropen en is vanuit zittende houding zich gaan optrekken aan dingen en toen gaan staan, daarna lopen.
Ik vind het soms ook lastig en energie vretend omdat ze wel willen maar niet lukt.
Maar goed idd wat je zegt alles ontwikkeld zich op hun eigen manier en dat moet ik ook elke x tegen mezelf zeggen 😊
Tips heb ik niet alleen al wat je doet speelgoed iets verder weg leggen en het enige wat ik heel af en toe doe is mn handen achter haar voetjes leggen zodat ze zich ergens vanaf kan zetten. En idd gewoon op de grond met dan wel soort van schoentjes aan dat je niet slipt met haar sokjes aan.
één maand geleden
Hier ook nog niet, heel soms tijgert hij 1 stukje, maar dan gaat echt zijn helemaal zijkant omhoog om er te komen, dus hij heeft ook nog niet door hoe het moet.
Hij is ook heel gefrustreerd dat het nog niet lukt, gaat dan echt spartelen met zijn armen en benen, maar dat werkt natuurlijk ook niet.
Bij de oudste duurde het kruipen en lopen ook even. Maar toen hij het eenmaal door had ging hij hard. Hij liep ook pas bij 1 jaar en 3 maanden. Nu met 3 jaar loopt hij voor mijn gevoel juist voor met heel veel dingen. Als er vooruitgang in ontwikkeling zichtbaar is, komt het echt wel goed, ook al zijn ze nu een paar maanden later.
één maand geleden
Reactie op Sproet
Hier ook nog niet. Meisje is morgen negen maanden. Begint sinds gisteren vo ...
Thanks voor deze tip! Hier ook nog geen kruiperd. Hij rolt wel, en draait dan op zijn buik. Maar dat hij niet vooruit komt geeft vaak frustraties bij hem, dus ga deze tip eens gebruiken.
Ik zie ook heel veel kindjes uit maart om me heen, die allemaal al kruipen of tijgeren en zelfs al lopen, maar probeer ook te blijven denken dat maar heel weinig 18 jarige de kamer nog doorrollen om iets te pakken te krijgen.
Ik heb trouwens ook nooit gekropen volgens mijn ouders.