10 Reacties
11 dagen geleden
Het ligt denk ik per kind, al kunnen allebei mijn jongens goed zelf spelen.
En misschien speelt wel mee dat mijn man ook een papadag heeft, maar niet gelijk reageert op elkaar geluidje, zelf kan ik dat niet. Dus misschien dat het daarmee gestimuleerd is?
Zelf denk ik dat het ook misschien persoonlijkheid is, mijn man en ik konden ook allebei als kind makkelijk zelf spelen.
Ik leg dus onze baby wel vaak in het zicht maar met zijn speelgoed in de buurt en dan gaat hij op onderzoek uit. Al is uiteindelijk de vliegenmepper bijna het favoriete speelgoed...
En als hij het zat is laat hij het horen. Vaak heeft hij dan ook wel honger of is moe.
11 dagen geleden
Mijn zoontje van 9,5 maand kan wel goed alleen spelen, maar vindt het dan wel fijn als ik in de buurt ben. Ik zit ook vaak op de grond als hij speelt, en laat hem dan lekker zijn gang gaan. Af en toe zoekt hij dan contact, maar vermaakt zich in principe prima zelf. We spelen daarnaast ook heel veel samen hoor. Op de opvang hoor ik dat hij nu beter alleen kan spelen dan eerst, maar hoe dat er daar precies uit ziet weet ik niet... Nabijheid is hier dus wel de key. Maar het zal per kind verschillen denk ik, zou me er in ieder geval niet te druk om maken.