10 Reacties

12 dagen geleden

Dit is de leeftijd! Weinig tips behalve geduld hebben

12 dagen geleden

Dit heeft niks met aandacht te maken denk ik.. heel natuurlijk. En ook verlatingsangst speelt daar een rol in

12 dagen geleden

Zelf spelen?? Hier nooit gelukt voor de 1,5jaar ;). Het niet zelf kunnen spelen heeft niets te maken met aandacht. Ieder kindje is anders en fijn dat er zoveel aandacht voor hem os!

12 dagen geleden

Nee geen tips, want dit is normaal voor die leeftijd

12 dagen geleden

Zoals iedereen al zegt: dit hoort bij de leeftijd en heeft niks met aandacht te maken 😉

12 dagen geleden

Ligt denk ik ook erg aan het kind. Onze zoon kon tot ruim 1 jaar niet zelf spelen maar onze dochter kan dit nu al heel goed.

11 dagen geleden

Het ligt denk ik per kind, al kunnen allebei mijn jongens goed zelf spelen. En misschien speelt wel mee dat mijn man ook een papadag heeft, maar niet gelijk reageert op elkaar geluidje, zelf kan ik dat niet. Dus misschien dat het daarmee gestimuleerd is? Zelf denk ik dat het ook misschien persoonlijkheid is, mijn man en ik konden ook allebei als kind makkelijk zelf spelen. Ik leg dus onze baby wel vaak in het zicht maar met zijn speelgoed in de buurt en dan gaat hij op onderzoek uit. Al is uiteindelijk de vliegenmepper bijna het favoriete speelgoed... En als hij het zat is laat hij het horen. Vaak heeft hij dan ook wel honger of is moe.

11 dagen geleden

Dit is normaal en hebben wij ook! Geen zorgen maar veel geduld

11 dagen geleden

Mijn zoontje van 9,5 maand kan wel goed alleen spelen, maar vindt het dan wel fijn als ik in de buurt ben. Ik zit ook vaak op de grond als hij speelt, en laat hem dan lekker zijn gang gaan. Af en toe zoekt hij dan contact, maar vermaakt zich in principe prima zelf. We spelen daarnaast ook heel veel samen hoor. Op de opvang hoor ik dat hij nu beter alleen kan spelen dan eerst, maar hoe dat er daar precies uit ziet weet ik niet... Nabijheid is hier dus wel de key. Maar het zal per kind verschillen denk ik, zou me er in ieder geval niet te druk om maken.

10 dagen geleden

Mijn zoontje speelt ook eventjes alleen dan kan ik even opruimen maar zoekt mij later ook weer op. Was in het begin minder het geval.