14 Reacties
één maand geleden
Reactie op MamaCx
Hoe oud is je zoontje? En wanneer slaapt hij zoal? Dan kan je daar rond beg ...
Ja het slapen moeten we ook een nieuw ritme voor maken. Dat liep bij de gastouder ook niet helemaal lekker.
Over t algemeen doet hij nog 3 slaapjes. Tussen 9 en 11, tussen 1 en 3 en nog na half
4 eventjes.
Maar omdat hij dus nu tussen de middag al z’n warme maaltijd krijgt ben ik ff zoekende nu.
Hij is trouwens 8,5 maand
één maand geleden
Zelf werk ik op een kdv op een 0 tot 2 groep en ik hou zelf het ritme aan dat kindjes vaak op mijn werk ook hebben.
Onze dochter komt vaak rond 00:00 voor een fles van 180+6 dan is ze meestal rond half 7 wakker en krijgt ze grond 7 uur 180+6 soms wordt ze ook eerder wakker maar vanaf 7 (of eerder) uur rekening wij met +5 a 6 uur. Rond 9 a half 10 een hele banaan rond de lunch 1 broodje en tussen 12 en 1 een fles van 180+6. Smiddags na haar slaapje rond half 4 a 4 uur een cracker en dan rond half 6 avond eten en 7 uur een fles van 180+6.
Tip van de ggd bij ons was afbouwen met schepjes in de nacht 180 water en 5 schepjes 150 water 4 schepjes 120 water 3 schepjes 90 water 2 schepjes tot het niet meer nodig is.
Hoop dat je hier wat aan hebt. En een tip als pedagogisch medewerker als hij tussen de middag warm eten krijgt en niet genoeg heeft rond half 10 aan zijn fruit hap een half broodje erbij en smiddags ook bij de cracker.
één maand geleden
Reactie op sils
Dat is een goede! Om de 5 a 6 uur ongeveer, thanks!
Die tip in de nacht ga ...
Raad wel aan om 1 voor 1 te doen dus eerst proberen 1 week tussen de 5 a 6 uur en dan als dat goed gaat de fles snachts afbouwen.. anders kan het misschien weer extra honger snachts opleveren
één maand geleden
Ons zoontje is ook 8,5maand en heeft het volgende ritme;
- 7.00u 200cc
- 9.00u fruit
- dutje
- 11.30u boterham + oefenen met water
- 12.30u/13.00u 200cc
- dutje
- 15.00u tussendoortje cracker/maisstengel/yoghurt
- soms nog een kort dutje
- 17.00u warm eten
- 18.30/19.00u 200cc
- slapen
Begrijpelijk als dit niet van de een op de andere dag lukt natuurlijk, maar het is wellicht een beetje een richtlijn? Succes 🤗
één maand geleden
Reactie op Grace93
Ik zou lekker je kindje volgen. Dat afbouwen komt vanzelf wel. Niet teveel ...
Ja ik was bij het consultatie bureau geweest en we kregen het advies om af te bouwen met de flessen. Op een dag krijgt hij bijna altijd 6 flessen. Dat zou te veel zijn voor zijn leeftijd.
Maar met afbouwen is hij het tot nu toe niet mee eens haha