Hi mama’s,
Ik zou heel graag tips of adviezen willen want ik ben een beetje onzeker over het eet schema van mijn zoontje.
Momenteel zitten we helaas nog op 6 flessen van 200 ml in 24 uur.
Daarnaast nog 200 gram fruit en 200 gram avondeten ( pasta, rijst, aardappels en groenten ).
Veel te veel natuurlijk dus we gaan nu afbouwen met de flessen.
Sinds kort is hij weg bij de gastouder. Ik heb helaas veel gedoe gehad met haar. We moesten haar ideeën volgen en op het laatst had ik het gevoel dat het haar kind was. Ik had niet zo veel te zeggen. Zo volgde we haar ritme, dwz om 11:00 de fles en om 15:00 uur. Wilde die om 11 uur niet drinken dan had me zoontje pech en moest die weer wachten tot 15 uur. Tussen door kreeg hij niks want er was geen tijd.
Nou dat is een van de redenen waarom hij daar weg is.
Nu gaat hij morgen voor de 2e keer naar een kdv. Hun volgen ons ritme, heel fijn. Maar wat is nu ons ritme.. ik moest altijd zorgen dat we strak in t ritme van de gastouder zaten.
Het enige bij de nieuwe kdv is dat ze om 11:30 uur warm eten. Nou prima verder. Maar hoe zorg ik er voor dat hij niet meer zoveel flesjes krijgt. Ik ga vannacht beginnen met afbouwen in de nacht.
Zo is ons schema nu;
02:00 200 ml
07:00 200 ml
08:00 100 gram fruit
11:00 200 ml
14:00 100 gram fruit
15;00 200 ml
17:00 200 gram avond eten
19:00 200 ml.
Nu heb ik 1 vast iets en dat is het warme eten om 11:30 op de opvang. En natuurlijk zijn ontbijt om 07:00 uur ( fles )
Hoe zal ik het het beste verder kunnen invullen?
Ik hoop dat mijn vraag duidelijk is. Ik heb maandenlang heel gestresst altijd de gastouder moeten volgen waardoor ons eigen ritme er nooit was. Dus ik ben echt zoekende.
Alvast bedankt!❤️