11 Reacties

2 jaar geleden
Niet zelf meegemaakt, maar wel bij een vriendin (zeker geen overgewicht én niet te vroeg afgenomen). Tweede keer was er wel een uitslag. Kindje is helemaal gezond, inmiddels ruim 6 maanden oud en een blije baby ☺️
Volgens internet hadden we allemaal allang vijftien keer dood moeten zijn geloof ik, dus dat is gewoon nooit echt geruststellend ❤️

2 jaar geleden
Net hetzelfde meegemaakt! Geen hoog bmi, 13weken echo was goed en toch weinig foetale fractie in bloed. Kan zijn dat ze te weinig bloed hebben geprikt, of dat het dna van je kleintje nog niet voldoende in je bloed zit. Geen zorgen alles komt goed ❤️🩹

2 jaar geleden
Lief jullie reacties, bedankt 😘 fijn om te lezen dat dit ook bij meer vrouwen is gebeurd, met gezonde baby’s 🩵
Iemand nog een idee waarom de kans zo groot is dat het 2x mislukt, eigenlijk?? Had ik ook kunnen vragen aan de tel… maar was ff uit t veld geslagen😨

2 jaar geleden
Hey Elles, bij mij is de NIPT twee keer mislukt wegens te weinig foetale fractie, heb een gezonde BMI. Ik ga het rond 18-19 weken weer proberen, het schijnt namelijk dat de foetale fractie langzaam toeneemt naarmate de zwangerschap vordert. Neem aan dat het zo vaak een tweede keer mislukt omdat het dan nog niet genoeg is toegenomen in de tussentijd.
Ik was ook best overstuur toen hij weer zonder uitslag terugkwam, maar probeer nu toch te vertrouwen op de goede echo’s en optimistisch te zijn. Van een gestresste moeder wordt mijn baby niet blij en de kans dat er iets mis is is nog steeds heel klein!!🙂
Hopelijk word je snel gerustgesteld!

2 jaar geleden
Reactie op evita1992
Hey Elles, bij mij is de NIPT twee keer mislukt wegens te weinig foetale fr ...
Lief, dankjewel! Wat vervelend voor jou dat het al 2x mislukt is bij je. Ik heb weer een afspraak staan voor donderdag, dan is het 3 weken sinds mijn eerste afname en is mijn termijn 15+2. Spannend weer.
Je hebt natuurlijk helemaal gelijk dat mentale rust super belangrijk is voor een babytje. Ik merk dat ik het daar erg lastig mee heb. Ik huil er veel om en lig er s nachts ook soms wakker van. Terwijl de test gewoon niet uitgevoerd kon worden! Maar ik heb het helemaal gekoppeld in mijn hoofd, geen uitslag=slecht. Pff.
Ik schrok er ook gewoon van om te lezen hoe weinig dit gebeurd, en dan zeker bij slanke/kleine vrouwen!
Hebben ze jou eigenlijk al iets aangeboden zoals bijvoorbeeld een vruchtwater punctie oid? Of mocht je gewoon kiezen voor een derde NIPT? Hoe gaat jou VK ermee om, maakt zij zich zorgen of niet? Mijn VK heeft namelijk nog geen geruststellend of aanmoedigend woord tegen me gezegd, wat ik ontzettend jammer vind.

2 jaar geleden
Ja het is balen, je wil de bevestiging dat alles goed is, maar die kun je uiteindelijk toch nooit 100% krijgen. Maar het blijft moeilijk..
Ik ga morgen nog uitgebreider met mijn verloskundige overleggen, maar telefonisch bood ze al aan om me door te verwijzen naar het EMC (ie vruchtwaterpunctie) of nog een NIPT. Vruchtwaterpunctie durf ik niet ivm eerdere miskramen, hoewel het statistisch gezien heeeeel erg onwaarschijnlijk is dat dat gebeurt.
De VK maakt zich niet echt zorgen volgens mij, vooral omdat alle echo’s goed zijn tot nu toe. In mijn ervaring letten zorgverleners altijd heel goed op hun woorden en zullen ze niet zomaar dingen zeggen als “het komt goed” of “maak je geen zorgen”, omdat ze geen valse beloftes willen maken. Terwijl je dit zo graag wil horen! Ik zou het daarom ook niet per se negatief interpreteren, maar zien als professioneel gedrag van je verloskundige.
Probeer je te bedenken dat de statistieken nog steeds helemaal aan jouw kant staan en een beetje te ontspannen..

2 jaar geleden
Reactie op evita1992
Ja het is balen, je wil de bevestiging dat alles goed is, maar die kun je u ...
Hopelijk wordt je nog wat wijzer morgen, veel succes 🤎 Ik snap je helemaal. Ik wil ook echt geen punctie, ben er als de dood voor. De ingreep zelf maar vooral het risico wat er aan zit inderdaad. Hopelijk is daar bij ons allebei geen sprake van en krijgen we gewoon allebei een mooi test resultaat terug 🤎