28 Reacties
één maand geleden
Heel herkenbaar. Ons dochtertje is van 22 maart en precies wat jij omschrijft. Overdag vindt ze het ook heel moeilijk om in bed in slaap te vallen. Onderweg in de auto of in de draagzak valt ze wel zonder te huilen in slaap. Dat lukte haar de eerste paar maanden ook niet dus ik hoop dat het in haar bedje op een gegeven moment ook echt gaat lukken!
één maand geleden
Hier ook nog niet zelfstandig in slaap kunnen vallen. M’n dochter is van 20 maart, dus ook 7,5 maand.
Ze is ook al een tijdje ziek dus dan ga ik niet slaaptrainen. Wij moeten nog lopen met haar en dan, als ze goed weg is, haar neerleggen. Het vergt echt veel van je lijf, dus ik wil ook zo snel mogelijk dat ze zelf in slaap kan vallen.
Ik weet alleen niet hoe ik moet beginnen. Wat jij doet is volgens mij goed, tot het moment dat je haar in bed pakt. Ik snap je heel goed hoor, maar daar raakt ze wel aan gewend. Kan je niet naast haar ledikantje gaan zitten of liggen? Desnoods voor een uur ofzo, zodat ze lekker slaapt.
één maand geleden
Heel herkenbaar. Ons meisje is van 16 maart en heeft 1 week zelf geslapen. Nu weer hulp nodig. Elke avond na het ritueel blijf ik het proberen maar laat haar inderdaad ook niet graag huilen. Hoop dat ze t vanzelf weer gaat doen als ze er klaar voor is..
één maand geleden
Reactie op Carly90
Hier ook nog niet zelfstandig in slaap kunnen vallen. M’n dochter is van 20 ...
Ja haar bedje staat nu helemaal naar beneden, dus ga vaker naast haar zitten totdat ze helemaal in slaap is.
Echter wordt ze na een half uur ofzo dan toch weer wakker...
Weet inderdaad ook echt niet meer wat ik nog anders kan doen, in bed pakken is echt mn laatste optie😅
Gebruik al white noise, speen, donkere kamer etc.
één maand geleden
Wij doen precies hetzelfde als wat jij doet. Ook op een gegeven moment maar bij ons nemen. Ik laat het voor nu ook even zo. Volgens mij komt het vanzelf wel en is het ook heel normaal gedrag. Sommige kindjes hebben meer nabijheid nodig en ik ga haar niet laten huilen, dat gaat tegen mijn principes in. Ik probeer er ook nog maar van te genieten want voor je het weet is deze fase ook weer voorbij
één maand geleden
Ik slaap met onze zoon. Hij is 8 maand, maar gaat echt zoeken zodra hij wakker wordt. Als ik er dan niet ben gaat ie huilen alsof ie me nooit meer gaat zien. Daar kan ik zo niet tegen. Dus ik slaap met hem overdag en savond en snachts help ik hem in slaap en komt ie elk anderhalf uur ongeveer voor een knuffel en soms voeding. Ik heb het voor nu maar geaccepteerd.
één maand geleden
morgen 8 maanden en hij kan op zich goed slapen, maar alleen in slaap gewiegd. Als hij goed slaapt, dan kan ik hem neerleggen. Als hij supermoe is, kan ik hem nog iets eerder neerleggen. Het 5 minuten huilen en dan terug en dan 6 minuten huilen en dan gaan kijken... staat me een beetje tegen. Voor nu, als hij heel moe is, dan is het maar 5 minuten lopen met hem. En slaapt hij op zich snel. 's Nachts dan wil hij ook even lopen en soms/vaak nog een fles. Ik haal hem vaak om 4 uur 's nachts eruit en dan kan ik hem erna soms terugleggen. En soms ligt hij erna naast me.
één maand geleden
Mijn zoontje, 8 maanden, mijn 3e kindje en ik weet ondertussen dat het fases zijn en alles gaat voorbij ☺️ met 7/8 maanden kunnen ze verlatingsangst hebben, dat kan meespelen. Daarnaast is het eigenlijk heel normaal om samen met je kind te slapen (alleen in de westerse wereld niet echt). Dus ik zou zeggen geniet er nu nog van, doe wat goed werkt voor jullie ❤️
één maand geleden
Hier eigenlijk precies hetzelfde. Hij is 8 maanden.
We zijn al een tijd gestopt met in slaap wiegen.
Slaapzakje aan, speentje in, heel even in de stoel zitten met hem. Als z'n oogjes dicht zakken in bed leggen. Dan wordt hij altijd weer wakker. Dan z'n handje vasthouden tot hij in slaap valt.
Gaat overdag prima.
Avonden drama, na 30 minuten wakker en daarna blijven we terug gaan elke keer. Uiteindelijk nemen we hem dan ook maar bij ons in bed en slapen we tenminste...
Zo erg als het nu is, is het nog niet eerder geweest. 2 weken geleden ging het juist heel goed... slaapregressie??
één maand geleden
Ik slaap al 8 maanden samen met ons zoontje. Hij valt ook niet zelfstandig in slaap. Ze zijn nog zo klein. Ze hebben de geborgenheid nodig.
één maand geleden
Zo herkenbaar. Wij zijn er nu mee bezig maar met weinig succes. Onze baby is nu 8 maanden, we hadden afgesproken bij 6 maanden in eigen bed. Dat is dus al mislukt. Hij slaapt eigenlijk altijd tussen ons in. Nu proberen we hem in zijn eigen bed te leggen (zijn bedje staat wel op onze kamer 1 meter van mij vandaan), dit is drama. Zodra hij zijn matras raakt gaat hij huilen. Leg ik hem
in ons bed, slaapt hij gewoon, zonder problemen en de hele nacht door. Het hele probleem is dat hij alle kanten op gaat en hij is al een keer uit ons bed gevallen, toen waren we zo geschrokken dat we het vanaf toen meteen zijn gaan proberen.. maar het lukt gewoon niet 😕. We hebben het zelf verpest maar ik hoop dat het ooit nog gaat lukken, het is ook voor zijn eigen veiligheid. Maar het is zo vermoeiend om uren naast zijn bed te zitten.
één maand geleden
Herkenbaar. Wij deden het ook op die manier en telkens overstuur. Zijn het gewoon af en toe blijven proberen. Hij is nu bijna 8.5 maand en hebben niks verandert en sinds 2 weken kan die het opeens. Nog niet altijd maar wel vaak en moeten er nog wel bij blijven. Net of die er opeens klaar voor was. Misschien geeft dit je nog hoop😋.
één maand geleden
Reactie op mm96
Herkenbaar. Wij deden het ook op die manier en telkens overstuur. Zijn het ...
Oh wat fijn! Ja ik hoop inderdaad ook maar erop dat het dadelijk ineens lukt.
één maand geleden
Herkenbaar, hier van 31 maart.. sliep 1e 3 maanden goed, werd steeds lastiger op een gegeven moment ging het de goede kant op en nu alweer meer dan een maand lastig(sinds ze op eigen kamertje slaapt). Ook steeds binnen een uur na het naar bed brengen weer wakker. Het helpt ook niet mee dat ze overgaat van 3 naar 2 dutjes. Het 3e dutje lukt gewoon echt niet meer. Maar ze slaapt overdag niet lang genoeg om uitgerust te zijn tot bedtijd. Ook merk ik nu wel echt dat ze last heeft van verlatingsangst. Op een gegeven moment sliep ze begin van de avond 6 uur achter elkaar. Maar nu echt heel regelmatig wakker.
één maand geleden
Mijn dochtertje 19 maart. Ik heb haar tot nu toe gewiegd in de maxicosi / in de armen en dan sliep ze echt voor maar 10min.
Ze heeft ongeveer anderhalf week samen met mij in bed gelegen met dr flesje en speentje. Bij elk dutje. Ik gebruik de 2-3-4 methode.
(Ik dacht dat ze dichtbij mij wilde zijn en dat ze daarom kort sliep in de maxicosi)
En nu sinds een weekje ongeveer slaapt ze in haar eigen bedje (kamer) per dutje op de zelfde manier maar dan alleen. Ze wilt wel knuffelen dus ik geef haar knuffel beertje tussen haar armen.
Ik hoop dat t ook zo gaat zijn bij jullie succes mommy’s. ❤️
één maand geleden
Wij zijn nu ook aan het oefenen met zelf in slaap vallen maar was echt drama vandaag.
Bij z'n 1e slaapje na een half uur spelen in z'n bed was het brullen, toen had ie gepoept. En bij z'n 2e slaapje, ging hij steeds huilen als ik wegliep. Na 20 minuten heen en weer lopen ben ik ernaast gaan zitten. Maar na weer 20 minuten sliep hij nog niet 🫠