28 Reacties

één maand geleden

Reactie op Dierenvriend97

Wij zijn nu ook aan het oefenen met zelf in slaap vallen maar was echt dram ...
Volg je een programma?

één maand geleden

Reactie op HelloBaby101

Volg je een programma?
Nee nog niet. Heb wel een slaapgids en daarin staat zo'n training maar ik vind het zo ontzettend moeilijk om hem te laten huilen 😢 Dus we gaan het eerst op onze eigen manier proberen en als dat niet werkt kunnen we dat altijd nog proberen.

2 dagen geleden

Hoe gaat het nu bij iedereen? Hier helaas nog hetzelfde...

één dag geleden

Bij ons gaat het goed! Hij kan zelf in slaap vallen. Heeft 3 weken zo goed als doorgeslapen, afgelopen week weer even wat minder maar nu weer 2 dagen goed!

één dag geleden

Hier is het ook drama. Wij wiegen haar nu in slaap en zodra ze in slaap is gevallen, leggen we haar weg. Het kost wel veel energie en soms wordt ze in de avond klaar wakker en huilt ze als je bij haar wegloopt. Iemand tips?

17 uur geleden

Ah wat lastig lijkt me dat! Als wij een slechte nacht hebben ben ik vaak dankbaar dat het verder zo goed gaat, en heb ik bakken extra respect voor ouders bij wie het moeizaam gaat. Ik weet dus niet of dit je helpt, maar wij hebben het juist zonder allemaal hulpmiddelen gedaan. Geen white noise, de gordijnen zijn open, niet wiegen. We leggen haar in bed, en als ze huilt pakken we haar op, geven een dikke knuffel en dan opnieuw in bed. In de weken dat het even niet gaat vanwege ziekte, sprong of tandjes, vallen we daar weer terug op. Soms moet je wel 30 keer terug, dus we gaan dan in de buurt zitten, maar dat werkt uiteindelijk wel, en geeft bij ons ook de meeste kans van slagen voor de volgende nacht. Als het echt niet gaat, pak ik haar bij ons in bed, maar als ze dan gaat woelen of kruipen in bed gaat ze terug in haar eigen bed, dan heeft ze me dus niet nodig. Goed, echt geen idee of dit je helpt, ik wilde vooral nog een manier delen, en misschien is het gewoon wat het is, en wil je vooral erkenning. Nou, je bent een super mama dat je zo zoekt naar wat het beste is voor je kind 🌻