27 Reacties

vorige maand

Wij houden het 2-3-4 ritme aan qua wakkertijd. Dus na wakker worden 2 uur wakker, dan op bed. Na dat slaapje 3 uur wakker en dan weer op bed en dan daarna 4 uur wakker. Werkt prima. Als ik het zo zie is jou kindje te lang wakker tussen 9.00-10.00 en 13.00/14.00 uur. En ze raden aan om na 15 uur niet meer op bed te leggen want dan is het te kort op het avondslaapje. Mijn dochter slaapt in de ochtend van 1.5 uur en in de middag 1 uur.

vorige maand

Ik zou de eerste 2 tot wat later uitstellen. En goed kijken naar hoe je zoontje reageert daarop. Hier werkten we eerst met het 2/3/4 schema ( 2 uur wakker. Slapen. 3 uur wakker. Slapen. 4 uur wakker bedtijd) maar ondertussen is het voor ons 3/3/3.5. en dat werkt tot nu toe aardig.
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

vorige maand

Dankjewel voor jullie reacties ik ga het proberen☺️

vorige maand

Reactie op Carly90

Wij houden het 2-3-4 ritme aan qua wakkertijd. Dus na wakker worden 2 uur ...
Denk dat dat wel lig aan hoe laat je kindje wakker word. Wij hebben een vrij relaxte dag en beginnen rond half 9. Maar ik heb dus ook de vrijheid om half 9 maar bed te gaan met haar. Dus onze dame doet juist rond 4 uur nog een dutje haha

vorige maand

Misschien idee om in de avond even met hem naar buiten te gaan, stimuleren om wakker te blijven zeg maar 😊?

vorige maand

Reactie op Annumariej

Misschien idee om in de avond even met hem naar buiten te gaan, stimuleren ...
Dat is idd ook een idee ga ik ook proberen dankjewel!☺️

vorige maand

Ik zou sws het eerste slaapje iets verlaten. 2e misschien ook.. en áls je toch nog een keer een derde slaapje laat doen, dan kun je hem wellicht even een powernap laten doen (dus dat je hem dan wakker maakt na 20-30 min. ipv wachten tot hij zelf wakker wordt)

vorige maand

Op kdv dagen doet ons dochter ook vaak nog 3 slaapjes, ze is gewoon moe van al de prikkels. Op dagen met ons kan ze langer wakker blijven en 2 slaapjes doen. En ja, soms lijkt ze moe te zijn maar we kunnen haar wel stimuleren om nog dingen doen en dus de slaapjes even wat later doen.

vorige maand

's Avonds eerder naar bed geen optie? Onze dochter gaat tussen 18.00 en 18.30u naar bed. Soms om 18.05u al klaar in bed. Soms pas tegen 18.30u.

vorige maand

Reactie op Sammmi

Denk dat dat wel lig aan hoe laat je kindje wakker word. Wij hebben een vri ...
Maar dan kan je haar om 19 uur niet op bed leggen of wel? Dat is dan te kort op de avondslaap?
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en bizarre bevallingsverhalen

Jeugdarts Lucy vertelt je alles over de ontwikkeling van je baby. Welke mijlpalen kan je verwachten? Verder klapperen onze oren van de meest bizarre bevallingsverhalen van onze communityleden. En we buigen ons over de vraag of vrouwen geschikter zijn in opvoeden dan mannen. Want daarover zijn nogal wat hardnekkige denkbeelden.

vorige maand

Reactie op Carly90

Maar dan kan je haar om 19 uur niet op bed leggen of wel? Dat is dan te kor ...
Nee wij slapen hier ook pas rond half 9 /9 uur. Ik werk (nog) niet dus ik heb alle tijd nog. Maar dit gaan we wel veranderd om het moment dat ik zicht heb op werk. Dan zullen we wel moeten haha

vorige maand

Een goed of fout advies is er eigenlijk niet. Wij hebben altijd wel een beetje maling aan het feit dat er gezegd wordt niet na een bepaalde tijd naar bed doen. We kijken naar zijn behoefte, moet hij nog even slapen om 4 uur half 5 dan laten we hem gewoon even slapen. Meestal is hij binnen 1 uur alweer wakker en anders maken we hem wakker uiterlijk 17.15/17.30 uur. We kijken daarna weer naar zijn slaapsignalen. Uiterlijk 8 uur gaat hij dan naar bed vaak. Overdag hebben we ongeveer een wakkertijd van 3 uur soms iets langer. Maar we kijken puur naar slaapsignalen. Mag ik vragen hoe lang hij dan ongeveer slaapt tijdens alle 3 de slaapjes?

vorige maand

Ik doe m’n dochter gewoon vaak rond 18.00 al naar bed voor de nacht. Soms wel eens 17.30 gedaan als ze het echt niet meer trok en al wakker was vanaf bijv 13.30 ofzo. Zo langzaam opgebouwd en dat ging super goed!

vorige maand

Oh en nog een tip: wij houden het 2-3-4 ritme aan qua wakkertijd: dus eerste wakkertijd 2 uur en daarna 3 uur enzovoort. Dat hielp ook goed

vorige maand

Kijken of je het 2e dutje iets later kunt doen en dan tijdig naar bed?

vorige maand

Reactie op danger27

Op kdv dagen doet ons dochter ook vaak nog 3 slaapjes, ze is gewoon moe van ...
Jaa ik vind het dus lastig moet ik hem dan toch bezig houden of laten slapen want hij blijft gapen en in zijn ogen wrijven

vorige maand

Reactie op rianne123456

Kijken of je het 2e dutje iets later kunt doen en dan tijdig naar bed?
Jaa ik ga idd dutjes later doen stap voor stap denk dat het dan goed komt

vorige maand

Reactie op Olijfje_31

Ik doe m’n dochter gewoon vaak rond 18.00 al naar bed voor de nacht. Soms w ...
Woww dat is echt lekker op tijd heerlijk hoop dat het bij ons ook zo gaat😆

vorige maand

Reactie op shaymax

Een goed of fout advies is er eigenlijk niet. Wij hebben altijd wel een bee ...
Nee klopt verschilt ook natuurlijk per kind maar ik dacht juist dat ik het “fout” deed omdat hij nog steeds 3 slaapjes had. Verschilt eigenlijk per dag maar ongeveer: Eerste slaapje 1,5 tot 2 uur. 2e slaapje 1 tot 1,5 uur en 3 e slaapje soms uurtje soms wel 2 uurtjes

vorige maand

Reactie op Sproet

's Avonds eerder naar bed geen optie? Onze dochter gaat tussen 18.00 en 18. ...
Jaa als ik dat doe is hij 20:00 uur weer klaarwakker😢😢