42 Reacties

2 maanden geleden

Yes hier ook ruim 6 maanden en precies hetzelfde. Proberen ook wakkertijden aan te houden, slaap associaties, donkere kamer...niks helpt. Ze slaapt ook maar 10uur snachts, hoelang slaapt jouw dochter?

2 maanden geleden

Fijn die herkenning.. mijn meisje is nu ook ruim 6 maanden en slaapt max 30 minuten. Vaak maar 3 slaapjes per dag van een half uur en in de nacht ook vaak wakker helaas.

2 maanden geleden

De hazenslaapjes zijn hier sinds kort over aangezien ik de wakker tijd iets heb verlengd. Eerst deed ik haar altijd na 2 uur (wiegend) naar bed en dan deed ze vaak maar 45 min. Vandaag heb ik haar ruim 2,5 uur wakker gehouden en sliep ze 2 uur lang vanmiddag! Misschien iets om uit te proberen als je kindje dit trekt? Wat betreft de nachten wel veel herkenning, die zijn hier nog alles behalve relaxed. Veel wakker, veel huilen, nacht voedingen omdat ze anders gewoon écht wakker wordt. Hopelijk gaat dit ook snel beter want vind die nachten slopend 🙁

2 maanden geleden

Hier ook! Al sinds hij 8 weken is.. Rustige dag, drukke dag, het maakt geen verschil. Ook qua wakkertijden alles geprobeerd. Hij zit op 3 slaapjes van 35-45 minuten. Snachts slaapt hij wel door sinds we geen speen meer hebben, dat scheelt. Dan slaapt hij wel 12-13 uur, maar het zou fijn zijn als hij overdag mij ook wat meer rust gunt 😅

2 maanden geleden

Hier ook 30 min en dan wordt hij overstuur wakker. Dan geef ik weer de borst en slaapt hij verder. Snachts lig ik bij hem in bed en dan geef ik ook de borst als hij wakker wordt

2 maanden geleden

Deze topic komt precies op het juiste moment. Zo herkenbaar! Om hopeloos van te worden! Ze wordt vaak na 5 minuten al wakker, help ik haar weer in slaap en slaapt ze vervolgens 25-30 minuten. Vandaag 5 keer nodig gehad om 1,5u te slapen.

2 maanden geleden

Heel herkenbaar! Hier ook 3a4x een 30 minuten slaapje. Hij slaapt wel lang als ik hem op schoot laat slapen.... maar dat begin ik behoorlijk zat te worden. S nachts vaak wakker, maar we slapen samen, dus minimaal last van (ik bied hem gewoon de andere borst aan enn die min ogen weer dicht) Ik hoop zo dat hij nog eens lange slaapjes gaat doen, zodat ik ook iets voor mezelf kan doen, zonder baby! Verder moet ik zeggen dat hij wel altijd vrolijk is en niet echt wat te kort lijkt te komen

2 maanden geleden

Geven jullie allemaal borstvoeding? Soms denk ik komt ze overdag en 's nachts zo vaak omdat mn productie te laag is.. je gaat er zo door twijfelen.

2 maanden geleden

Reactie op Lydia1988

Geven jullie allemaal borstvoeding? Soms denk ik komt ze overdag en 's nach ...
Ik geef ook bv en heb die twijfels ook. Soms geef ik snachts dan nog een flesje kv, drinkt ze ook op.

2 maanden geleden

Herkenbaar. Soms uitschieter tot 1,5 middagdutje maar dat is zelden 😅

2 maanden geleden

Reactie op Lydia1988

ik heb afgelopen maand mn bv afgebouwd en vannacht voor het allerlaatst borst gegeven 🥹 maar hij drinkt dus al een tijdje overdag kv, en het maakt echt geen enkel verschil helaas

2 maanden geleden

Fijn om in ieder geval herkenning te lezen. Pff wat is het toch frustrerend he. Vallen jullie kindjes wel zelfstandig in slaap? Hier vanuit het cb advies gekregen om de waiting approach methode te gaan proberen maar denk dat m’n moederhart dat niet aan kan, hoe moeilijk en zwaar ik de slapeloze dagen/nachten ook vind.

2 maanden geleden

Reactie op Liisss

Fijn om in ieder geval herkenning te lezen. Pff wat is het toch frustrerend ...
Wij hebben wel de waiting approach gedaan, met 4 maanden al. En echt, ja het is even vreselijk, maar hij kan nu super goed zelf in slaap vallen, het geeft zoveel rust in huis. Voor ons echt de beste keuze ooit en hierdoor slaapt hij ook meteen zonder speen en dus de nacht door.

2 maanden geleden

Reactie op Liisss

Nee ons zoontje valt niet zelfstandig in slaap. Ik breng hem in slaap met de borst. Ik vind het helemaal prima haha. Ookal zijn me tieten er soms echt klaar mee.

2 maanden geleden

Reactie op Liisss

Mijn dochter valt nog niet zelf in slaap. Waiting approach lijkt me ook vreselijk. Ik denk altijd dat iets wat zo tegen je gevoel in gaat niet juist kan zijn.

2 maanden geleden

Reactie op moos99

Wij hebben wel de waiting approach gedaan, met 4 maanden al. En echt, ja he ...
Na hoeveel dagen merkte je verschil? En welke intervallen deden jullie?

2 maanden geleden

Reactie op Liisss

Na hoeveel dagen merkte je verschil? En welke intervallen deden jullie?
We deden geloof ik de eerste avond 3-5-8-8-8, na 40 min sliep hij. Dag erna 5-8-10-10, toen sliep hij na 20 min. Dag erna na 10 en dag daarna in 2 minuten. We begonnen in de avond. Overdag lukte het op dag 1 alle slaapjes direct binnen 5 minuten. Het schema loopt nog verder door, maar wij laten het nog verder dan 10 min en als hij ziek is of pijn heeft wiegen we hem lekker. Nu valt hii elk slaapje zonder huilen in slaap, meestal binnen 10 minuten. Hij kroelt nu zn knuffeltje. Wij waren het gewoon zat om 30 minuten te wiegen voor 4-5 slaapjes van 30 minuten. Dat brak mij mentaal op.

2 maanden geleden

Heel erg herkenbaar! Bij het CB zeiden ze dat het natuurlijke moment van langer slapen dan mogelijk bij de overgang naar 2 slaapjes komt, maargoed hoe kom je zo ver als hij maar steeds zo kort slaapt… De waiting approach hebben we geprobeerd maar we kunnen hem maar niet kalmeren zonder op te pakken. Hij blijft dan zo huilen

2 maanden geleden

Reactie op Lydia1988

Ze hebben nu ook behoorlijk wat nodig en 's nachts is de beste tijd om dat te halen, rust, geen afleidingen en je hebt s nachts meer melk door hoge prolactine gehaltes. Voedingen s nachts zorgen er ook voor dat je productie hoger blijft. Is dus prima en normaal. Maar wel jammer van onze slaap

2 maanden geleden

Hebben jullie een handig linkje over de waiting approach?