8 Reacties

6 maanden geleden

Hier net zo. De klanken worden inmiddels wel steeds duidelijker dus we maken ons geen zorgen. 鈽猴笍

6 maanden geleden

Hier ook veel brabbelen en nog geen woordjes komt wel ik maak me niet druk鈽猴笍

6 maanden geleden

Mijn dochtertje van 15 maanden ook nog niet. Heb pas geleden afspraak gehad bij de ggd, zij gaf aan dat een kind nu wel woordjes hoort te kunnen zeggen. Maar het ging bij mij ene oor in andere oor eruit. Ieder kind heeft zijn eigen tempo!

6 maanden geleden

Nee joh, hier ook, geboren in maart. Ze snapt wel veel, maar zegt nog niets, is super normaal. Ze kan klanken wel nadoen, maar het zijn echt nog geen woorden.

6 maanden geleden

Je bent niet de enige! Hier ook een dreumes van 15 maand die niks zegt, ook geen papa en mama. We wachten geduldig af 馃槈

6 maanden geleden

Bij ons ook! Nu 15 maanden maar zegt ook nog niks. Geen papa/mama. Bij het cb gaf de kinderarts aan dat ze met deze leeftijd wel 3 woordjes zeggen. Maar dat het echte meetmoment pas met 2 jaar is. Kan me er soms druk om maken maar probeer het zoveel mogelijk los te laten. Op andere vlakken is hij juist weer snel.

6 maanden geleden

Ik was hier ook benieuwd naar de reactie van het CB omdat ik ook niet het idee heb dat er veel woordjes gezegd worden. Maar die arts was heel positief en telde ook alle klanken die ze ergens voor gebruikt mee. Dus bijv die/dat/daar waren al 3 woordjes, en ze zegt aap voor alle dieren ongeveer, dat telt ook mee, en een soort klank voor auto (au-o) telde ook. Dus volgens haar ging de ontwikkeling heel goed terwijl ik er nog weinig in hoor 馃槄

6 maanden geleden

Mijn zoon zegt ook nog niks en is nu 15 maanden. CB maakte zich hier nog geen zorgen over. En ik ook niet. Bij het CB gaven ze aan lekker veel voor te lezen, alles aan te wijzen en alles te benoemen. Als hij rond 18 maanden nog niks zegt kregen we als tip juist niet meer te benoemen. Maar alles aan te wijzen en dan te vragen: wat is dat. Maar ik denk dat het wel los loopt. Hij is super snel is grove motorische ontwikkeling. Doet ons in van alles na. Bijvoorbeeld kopjes roeren, plantjes water geven, op alles klimmen, rennen. En dat waren allemaal dingen die mijn oudste op deze leeftijd echt nog niet kon.