26 Reacties
2 jaar geleden
Bij mij is de grens 5,3. Maar als je maar één keer een keer nuchter geprikt hebt is het wel lastig om het daaraan al te beoordelen. Het ligt er ook aan wat en hoe laat je de avond ervoor gegeten hebt. En heb je echt bijna gelijk uit bed geprikt of was je eerst nog wezen douchen of andere dingen wezen doen, want dat heeft ook effect op je glucosewaardes.
2 jaar geleden
Bij mij is de grens 5,3. Maar als je maar één keer een keer nuchter geprikt ...
Ben naar de verloskundige praktijk gegaan eerst kinderen nog naar school gebracht etc en was 12uur lang nuchter. verder willen ze het nu niet meer prikken. heb zelf contact opgenomen met de gyn en die zei ze moeten doorverwijzen. de verloskundige geeft hier geen antwoord op tot nu...
2 jaar geleden
Hoef je niet nog een keer een prikcurve te maken? Groeit je kindje 'normaal'?
Misschien maakt ze zich dan weinig zorgen of ziet geen aanleiding. Als je waarde hoger is dan 'officieel' is aangegeven, zou je toch eigenlijk doorverwezen moeten worden.
Als je waarde goed blijven met een aangepast dieet, mag je weer terug naar je verloskundige. Tenzij je insuline moet spuiten.
Mijn eerste keer mocht ik wer terug, maar had elke echo een baby die voorliep op de groei. De 2e keer juist niet, toen deden ze het uit voorzorg en helaas weer te hoog.
2 jaar geleden
ik heb zwangerschapsuiker en mag niet boven de 5.3 komen het liefste zelfs niet boven de 5.2 ben inmiddels wel gestart met insuline spuiten omdat me nuchtere waardes elke x net te hoog was 5.4 nu blijft die mooi op pijl.
2 jaar geleden
Reactie op s19891
bij elke waarde besloten ze dat je moest spuite?
toen de nuchtere waardes 1 week tussen de 5.3 en 5.4 waren uitgekomen moest ik meteen beginnen met spuiten van insuline.
2 jaar geleden
Reactie op s19891
en na de maaltijd was het gewoon goed,? bijzonder zeg
ja naar het eten zijn ze goed, dit had ik ook in mijn vorige zwangerschap
2 jaar geleden
Reactie op s19891
wat ik me afvraag.. ik prik nu zelf 4 punts dagcurve. maar waarom prik je a ...
Ik denk omdat het de hoofdmaaltijden zijn. En de tussendoortjes tussen die maaltijden tellen natuurlijk ook gewoon mee in je meting daarna. Dus de tussendoortjes tussen ontbijt en lunch, tellen ook mee bij de waarde na je lunch. Als je daar al erg op reageerde en nog luncht, zal de waarde daarna ook hoog zijn.
En van wat je eet na je avondeten zal misschien nog wel effect hebben op je nuchtere waarde.
Zelf heb ik iig s'avonds voor het naar bed gaan niet geprikt. Maar misschien kun je aan je zorgverlener vragen waarom dit zo is. Want zelf doe ik nu ook maar een aanname.
2 jaar geleden
Reactie op s19891
wat ik me afvraag.. ik prik nu zelf 4 punts dagcurve. maar waarom prik je a ...
Je mag altijd vaker prikken. Zeker als je dit als tussendoortje neemt is het goed om te prikken zodat je een zo’n reëel mogelijke curve hebt.