16 Reacties
2 jaar geleden
Ik heb nu mijn tweede zwangerschap, ben nu net 14 weken, werk ongeveer 27 uur en heb bekkeninstabiliteit. Ik zou ook zeggen, kijk naar wat jezelf aan kan. Ik ben een persoon die der grenzen overgaat. Gelukkig trekt mijn collega wel eens de rem erop.
2 jaar geleden
Het Nibud heeft handige tools om dit uit te rekenen, bijv WerkZorgBerekenaar (https://werkzorgberekenaar.nibud.nl/introductie) en WerkUrenBerekenaar (https://www.nibud.nl/tools/werkurenberekenaar/).
Voor een volledig overzicht van de tools, zie https://www.nibud.nl/tools/
2 jaar geleden
Geen idee wat voordelig is ect. maar ik werk nu 20 uur (onregelmatig) met een dochtertje van net 2 jaar en ik vind dat echt meer dan genoeg
2 jaar geleden
Dit ligt ook aan je inkomen. Afhankelijk van je inkomen krijg je een bepaalde hoogte toeslag(en). Wat wij hebben gedaan is het volgende: we hebben het salaris van mijn man berekend als hij een x aantal uur zou werken, het salaris van mij als ik een x aantal uur zou werken en de kosten van de kinderopvang. Zo kwamen we al snel tot een logische conclusie. Vervolgens hebben we zo bepaald wat in onze situatie wenselijk is. Ik ben 24 uur gaan werken na mijn eerste, ik vond dat een mooie balans. Als de tweede er is ga ik 20 uur werken, omdat de oudste dan naar school gaat en op die manier niet naar de bso hoeft.
2 jaar geleden
Voor nu zou je de uren kunnen gaan werken die je wilt, stel het wordt later in de zwangerschap te zwaar kan je altijd nog ziekmelden. Je kunt op voorhand niet weten hoeveel uur je volhoud namelijk, eerste zwangerschap heb ik tot eind 32uur gewerkt. Ook in de zorg onregelmatig, nu meer klachten en al 50% ziekgemeld.
2 jaar geleden
Op de belastingdienst/toeslagen
nl kun je een proefberekening toeslagen maken. Daarin kun je ook het inkomen van een eventuele partner mee nemen.
Ik werk 36 uur per week (4x9) en mijn tweede kindje is op komst. Ik ben een tijdje alleenstaande moeder geweest. Maar ik vind met of zonder partner 36 uur echt pittig.
2 jaar geleden
Reactie op Imagine
Op de belastingdienst/toeslagen
nl kun je een proefberekening toeslagen mak ...
Is het ook. Ik werk 32 uur over 4 dagen verdeeld maar ga naar mijn verlof naar 3 dagen 26 uur. Denk dat het anders te pittig gaat worden..
2 jaar geleden
Is het ook. Ik werk 32 uur over 4 dagen verdeeld maar ga naar mijn verlof n ...
Ja ik naar 27 uur totdat mijn ouderschapsverlof op is. Ik denk er zelfs aan het onbetaalde gedeelte ook volledig op te nemen.
Helaas is een 32 uur contract wel het minimum in mijn baan het liefste zou ik rond de 27 uur werken.
2 jaar geleden
Ik heb een min-max contract als pedagogisch medewerker in de kinderopvang, 24-32 uur. Deze wordt vanaf volgende maand aangepast naar 24-27 uur. Ik merk dat 32 uur echt teveel is. Mijn minimale uren wilde ik absoluut niet verlagen vanwege het verlof etc. straks.
2 jaar geleden
Ik heb geen idee hoe het zit met toeslagen, daar heb ik zelf nooit naar gekeken. Mijn man en ik verdienen er denk ik allebei te veel voor. En ik vind het wel fijn dat we niet afhankelijk zijn van toeslagen en allebei een goed pensioen opbouwen (dat word namelijk vaak vergeten, er word alleen gekeken wat je per maand binnen krijgt en niet het pensioen wat je er ook nog bij opbouw).
Het ligt denk ik heel erg aan je werk wat je aan kan en volhoud aan uren. Zelf werkte ik bij mijn eerste zwangerschap 40 uur. Ik kon eigenlijk volledig thuiswerken, uiteindelijk ging ik wel één dag naar kantoor, maar als dat niet ging was het geen probleem.
Daarna ben ik 32 uur gaan werken, met mijn functie kan ik niet minder werken. Ook nu werk ik dus nog 32 uur. Ik probeer twee dagen in de week naar kantoor te gaan, maar als het minder is, is het ook niet erg! Omdat ik daar veel flexibiliteit in heb is het goed te doen om zoveel uur te maken.
2 jaar geleden
Ik heb geen idee hoe het zit met toeslagen, daar heb ik zelf nooit naar gek ...
Ohja je krijgt ook je verlof straks door betaald. Daarom bleef ik bij mijn eerste nog 40 uur werken en ben ik pas na mijn bevallingsverlof na 32 uur gegaan.