19 Reacties

2 jaar geleden

İk heb een keizersnee gehad en die van tena vind ik heel fijn met gewoon kraamverband erin

2 jaar geleden

Deze belast ook niet je keizersnee wond

2 jaar geleden

Reactie op Wondertje💖

İk heb een keizersnee gehad en die van tena vind ik heel fijn met gewoon kr ...
kun je die gewoon bij de kruidvat halen?

2 jaar geleden

zelf gebruik ik net als bij mijn eerste gewoon oud ondergoed gebruikt, waarbij de naad niet op mijn keizersneewond kwam, dus of eroverheen of eronder. na de kraamverband was ik over gegaan op de nacht verbanden van Kotex, dus die heb ik al in huis gehaald en daarna gewoon de dag verbanden van Kotex. Daarna ben ik toen over gegaan op maandverband. Dat heb ik ook nog liggen.

2 jaar geleden

Ik doe alleen dat kraamverband de eerste dagen wanneer het echt nodig is, vond het bij de eerste verschrikkelijk. Daarna zsm menstruatie ondergoed aan van Lotties, eventueel met nog een icepack erin voor 20 minuutjes voor de zwelling

2 jaar geleden

Ik heb vorige kraamperiode oma onderbroeken met nacht maandverband van kotex gebruikt. Beschermden goed maar ik vond de dikte wel erg onprettig aanvoelen. Heb nog 2 pakken liggen dus dacht ze toch ‘gewoon’ te gebruiken weer. Maar ik ben ook benieuwd naar deze: Incontinentieonderbroek voor zwaar urineverlies. Iemand hier ervaring mee? Zou dit volstaan, wellicht na de eerste week?

2 jaar geleden

Bij de eerste en nu weer het plan om de eerste dagen met kraamverband boxer van mijn man aan te doen. Die extra ruimte in een mannenboxer scheelt met drukken er tegen aan. Persoonlijk ben ik best gevoelig voor kraam/maandverband. Dus nu 100% katoen kraamverband besteld en zodra het even kan stap ik gelijk over naar 100% katoen maandverband. Maar in principe is alles wat je zelf prettig vind goed zolang het ongeparfumeerd is.

2 jaar geleden

Ja die luierbroekjes zijn echt ideaal!

2 jaar geleden

Ik weet niet hoe dik deze zijn, maar de eerste dagen heb je echt wel dik kraamverband nodig. Ik bloedde nog best veel na en verloor ook nog klonten weefsel met bloed. Misschien is het per persoon anders hoor, maar de dikte bij dit soort dingen is wel goed om te checken.

2 jaar geleden

Ik heb geen ervaring met deze broekjes, maar heb zelf wel echt dik kraamverband nodig. Ik heb kraamverband van Heltiq, die is wat breder en zachter, vind dat prettiger. En gewoon hogere onderbroeken voor t geval ik een keizersnede zou krijgen, en boxers van de Primark.

2 jaar geleden

Ja dit is echt geweldig! Ik was bij m’n eerste echt heel erg gescheurd, bijna volledig totaal ruptuur dus bloedde flink en ik zweerde echt bij deze broekjes! Nu 39 weken en heb ze weer in huis. Geen gedoe met die kraamverbanden goed leggen na plassen etc, gewoon broekje aan en klaar!

2 jaar geleden

Ik heb een keer een test broekje gekregen van Tena of Always ik weet het niet meer maar vond het totaal niet lekker zitten. Ik gebruik gewoon de onderbroeken van Zeeman van Mady die zitten ook wat hoger ook fijn en dan kraamverband van kruidvat

2 jaar geleden

Ik had die broekjes ook na mijn miskraam, vond ze toen wel echt ideaal. Toen had ik geen kraamverband in huis maar gewoon de grootste maandverband waar is dus doorheen lekte… ik heb nu nog wat van die broekjes en kraamverband met onderbroeken.. dus alle opties heb ik in huis

2 jaar geleden

Geen ervaring met deze broekjes. Ik gebruikte katoenen ‘fietsbroekjes’ van de h&m met kraamverband en later maandverband. De fietsshorts (H&M MAMA) vind ik echt een aanrader!

2 jaar geleden

Ik ben twee weken geleden bevallen. Ik gebruik de Jane onderbroeken van de Zeeman en maandverband van Tena (Discreet Extra). Deze hadden ze ook in het ziekenhuis. Daarnaast heb ik ook goedkoop maandverband gekocht en deze vol laten lopen met water en ingevroren. Deze stopte ik in een hydrofiele washandje van de Zeeman en dan in mijn onderbroek tegen de zwelling. Ik vond dat echt zoveel verlichting geven. Ik kreeg dat namelijk ook in het ziekenhuis na de bevalling. Wat mij betreft is een peri bottle ook onmisbaar. Ik gebruik deze nog steeds i.c.m. met afgekoelde kamille thee na iedere toiletbeurt.

2 jaar geleden

Reactie op sevem

Ik heb vorige kraamperiode oma onderbroeken met nacht maandverband van kote ...
ik heb deze na mijn eerste bevalling gebruikt (waren wel zwarte maar geloof voor de rest hetzelfde) en raad deze nu aan alle mama's in mijn omgeving aan! geen geknoei met kraamverband in een boxershort/netbroekje. je scheurt deze gewoon open langs de zijkant, gooit het weg en doet een nieuwe aan! voelt ook helemaal niet zo dik als klassiek kraamverband.

2 jaar geleden

Ik ben 1 week geleden bevallen en heb inderdaad dit soort broekjes gedragen! Vond ze echt fantastisch!! Heb de eerste dag wel kraamverband gehad, maar met liggen en draaien in bed etc heb je toch steeds t gevoel dat je doorlekt / het niet goed zit. En dat heb je met dit soort broekjes niet! Dus ik ben fan Moet wel zeggen dat ik niet voor zwarte zou gaan, die hebben ze ook. Maar dan zie je niet hoeveel bloed je verliest en het is wel fijn om de eerste dagen daar een beetje zicht op te hebben vond ik. Successs

2 jaar geleden

Ik vind broekjes niet fijn, dan moet je telkens je broek uit doen voor het verschonen - mits je deze draagt. Ik draag de grootste maat ZIKI mannen boxershorts van de action met 1 of 2 zwarte Kotex maandverbanden erin.

2 jaar geleden

Ik heb de mady onderbroeken gehaald bij zeeman. Met kraamverband. Vorige keer vond ik dat prima werken. Had toen opzich niet heel erg veel bloedverlies.