8 Reacties

13 dagen geleden

Mijn ervaring met microlax is dat het de ontlasting wel zachter maakt zou het wel proberen

13 dagen geleden

Ik herken dit heel erg Heb het in de kraamweek ook gehad en toen ook een clisma gehad ik kan je zegge het word voor 1x wel degelijk zacht😅

13 dagen geleden

In principe zou het moeten helpen. Maar als het niet helpt, gewoon weer bellen en zeker voor het weekend. Dan kunnen ze nog wat anders voorschrijven

13 dagen geleden

Als je op Google kijkt staat er dit; De werkzame stoffen natriumcitraat, dedecyl(sulfo-acetaat) en sorbitol zorgen ervoor dat het in de ontlasting gebonden water vrijkomt en de ontlasting zachter wordt. Binnen 5-20 minuten vindt gewoonlijk al een 'planbare' stoelgang plaats. Dus het lijkt me sowieso goed! Als het eruit is, zou ik wel starten met macrogol. Dat houdt nl de ontlasting zacht. En voldoende water drinken, vezels eten en zo veel mogelijk bewegen (niet ten kosten van je bekken). En vooral ontspannen op de wc zitten.. want met aambeien is het allemaal al wat opgezwollen. Je kan voor de aambeien ook zalfje en pillen krijgen hè? (Gewoon bij drogist verkrijgbaar).. Sterkte! Ik heb altijd al last van obstipatie, dus gebruik altijd macrogol en daarmee in combi met vezels, water en bewegen blijft het oké..

13 dagen geleden

Reactie op moes1

Als je op Google kijkt staat er dit; De werkzame stoffen natriumcitraat, d ...
Ja ik heb inderdaad ook macrogol gekregen voor daarna! En ik heb gelukkig al zalf voor de aambeien. Ik drink ook al super veel water zeker 2 liter per dag en bewegen doe ik wel zoveel mogelijk, alleen nu doet het dus zeer doordat die ontlasting zo drukt maar er niet uit kan 😅

13 dagen geleden

Ik heb preventief Roosvicee pruimen gedronken, misschien kun je dat nog als extra proberen?

13 dagen geleden

Je zou bij je ontbijt ook gebroken lijnzaad kunnen gebruiken… Dat helpt bij mij iig erg goed… Verder veel vezels, water drinken en bewegen.. Succes🤗

12 dagen geleden

Reactie op lizzyliess

Ja ik heb inderdaad ook macrogol gekregen voor daarna! En ik heb gelukkig a ...
Ja dat snap ik heel goed.. en je bent ook nog eens onlangs bevallen, dus zoveel beweging moet er ook nog niet komen! Als deze ‘portie’ er uit is.. gaat het hopelijk snel beter want dan hou je de ontlasting gewoon soepel.. Je krijgt er vaak wel veel lucht voor terug.. en het stinkt allemaal meer 😷😬 tot zover de leuke weetjes van macrogol haha!