22 Reacties

2 maanden geleden

Maak het zelf schoon met gekookt water afgekoeld en een watje en dan van buiten naar binnen schoonmaken. Iedere x een nieuwe watje.

2 maanden geleden

Watje vind ik zelf eng hij beweegt veel met z’n armen. Ben bang dat het watje in z’n oog prikt. Kan het ook met een hydrofiele doek?

2 maanden geleden

Zo ziet het eruit als hij wakker word.

2 maanden geleden

Reactie op damlaa

Watje vind ik zelf eng hij beweegt veel met z’n armen. Ben bang dat het wat ...
Jahoor zorg er wel voor dat je je meest zachte doek gebruikt

2 maanden geleden

Ik gebruik zelf echt overal borstvoeding voor geen idee of je dat ook geeft? Ik druppel bij een ontstoken oogje 3x per dag verse borstvoeding in het oogje.

2 maanden geleden

Reactie op Grace93

Ik gebruik zelf echt overal borstvoeding voor geen idee of je dat ook geeft ...
Nee helaas geen borstvoeding. Ik heb druppels gekregen van de dokter vandaag mee gestart.

2 maanden geleden

Inderdaad gewoon met gekookt water op een schone doek of wattenschijfje schoonmaken.

2 maanden geleden

Schoonmaken met steriele gaasjes en belangrijk dat het water warm/lauw is. Ook is het belangrijk om te masseren: van de binnenooghoek naar de neusvleugel, des te sneller gaat het over.

2 maanden geleden

Dank jullie wel allemaal hopelijk snel over. Ziet er zo zielig uit.

2 maanden geleden

Is het niet gewoon overtollig traanvocht doordat een traanbuisje wat verstopt zit? Het oog zelf oogt namelijk niet ontstoken, geen roodheid bijv

2 maanden geleden

Schoonmaken met afgekoelde kamille thee op een watje

2 maanden geleden

Reactie op Tauriel

Is het niet gewoon overtollig traanvocht doordat een traanbuisje wat versto ...
Geen idee. Heb foto’s gestuurd naar de dokter en die gaf aan oogdruppels te gebruiken voor 3 dagen. Gaat dat vanzelf over een verstopt traanbuisje?

2 maanden geleden

Reactie op mahmoud1

Schoonmaken met afgekoelde kamille thee op een watje
Ja heb ik vandaag gedaan. Na ongeveer een halfuurtje is het oogje weer vies en tranen.

2 maanden geleden

Als je borstvoeding geeft druppeltje melk in het oog

2 maanden geleden

Reactie op damlaa

Ja heb ik vandaag gedaan. Na ongeveer een halfuurtje is het oogje weer vie ...
Ik doe dit ook vaak op advies van de oogarts, het is niet binnen een dag over. Geef het even tijd, bij ons werkt dit vaak beter dan medicijnen.

2 maanden geleden

Reactie op damlaa

Geen idee. Heb foto’s gestuurd naar de dokter en die gaf aan oogdruppels te ...
Wat voor oogdruppels? Op thuisarts.nl kan je adviezen vinden wat te doen bij een verstopte traanbuis. Zegt de dokter dat het een ontstoken oog is of traanbuis verstopping? Of heeft ie niet iets gezegd daarover?

2 maanden geleden

Reactie op Tauriel

Wat voor oogdruppels? Op thuisarts.nl kan je adviezen vinden wat te doen b ...
Tobrex 1 druppel elk 8 uur. Voor 3 dagen. Vandaag dag wakker geworden en ziet er al veel beter uit. Hij vroeg alleen of er yellow discharge was en gaf aan dat ik oogdruppels kan gebruiken. (Wonen in buitenland)

2 maanden geleden

2x gehad. Huisarts deed er niks aan. Meerdere keren per dag schoonmaken met afgekoeld gekookt water. En ging na een paar dagen weer over.

2 maanden geleden

Reactie op damlaa

Ja heb ik vandaag gedaan. Na ongeveer een halfuurtje is het oogje weer vie ...
Ja heel vervelend maar blijf volhouden, zo vaak als nodig. Het kan een paar dagen duren

2 maanden geleden

Reactie op mahmoud1

Ja heel vervelend maar blijf volhouden, zo vaak als nodig. Het kan een paar ...
Ja vandaag al stuk minder gelukkig.