26 Reacties

3 weken geleden

Kan me wel voorstellen, denk dat groente niet echt vult als laatste snack, zou beter zijn als ze er ook een cracker ofzo bij geven? Je mag dat zeker ook niet zelf meegeven?

3 weken geleden

Hoe laat haal je je kind op en hoe oud is je kind?

3 weken geleden

Mag een soepstengel ook niet? Dat werd bij ons nog weleens gegeven toen wij aangaven dat ze bij thuiskomst soms honger leek te hebben en niet te willen wachten tot het avondeten. Soms hielp dat. Soms niet. Het kan ook door de vermoeidheid komen, lekker iets eerder koken en eten. Kan ze daarna nog even spelen en dan naar bed. (Tenminste... Zo doen wij dat nu, onze dochter gaat op opvangdagen meestal 18.00u naar boven, 18.15u ligt ze op bed.).

3 weken geleden

Hoe oud is je kindje? Bij ons kreeg ze bijvoorbeeld op de babygroep altijd zelf meegebrachte tussendoortjes nog, mais stengels bij ons dus meestal en nu op de peutergroep krijgen ze tussendoor nog vaak een cracker of rijstwafel of zoiets, dan moet ik zeggen dat ze hier na de opvang ook wel eens graag wil eten of wat lastiger is, maar dat is denk ik ook een stukje vermoeidheid

3 weken geleden

Bij ons krijgt ze dan nog wat maisstickjes als ze honger lijkt te hebben. Ze wordt wel pas om 18:00 opgehaald

3 weken geleden

Als ik zie wat onze kleine nu naar binnenwerkt kan ik me wel voorstellen dat ze trek heeft. Bij ons krijgen ze 's middags warm eten op de opvang en tussen 3 en 4 nog yoghurt met een soepstengel of cracker. Ons zoontje mag geen melk, dus ik geef hem in de plaats van de yoghurt een gebakken ei mee. Onze kleine begint op een leeftijd te komen dat hij graag wil eten wat anderen hebben, maar ik heb nog nooit gehoord dat het omgekeerd een probleem is en ze zullen zeker wat extra's geven als hij honger heeft.

3 weken geleden

Krijgt ze echt alleen maar 1 stuk groente ? Bij ons krijgen ze ook een groente snack, maar daar vaak ook een cracker bij of soepstengel. Wij eten altijd om half 6. Dus als ze om 5 uur zegt dat ze honger heeft zeg ik dat ze nog heel even moet wachten. Als dat niet lukt zou ik een cracotte geven of nog wat groente.

3 weken geleden

1 groente is echt weinig idd. Dan is het logisch dat je kindje nog honger heeft. Mijn dochter krijgt volgens mij wel wat meer maar die heeft ook altijd na de opvang honger. Ze zit nu ook in een groeispurt.

3 weken geleden

Reactie op Marie1324

Krijgt ze echt alleen maar 1 stuk groente ? Bij ons krijgen ze ook een groe ...
Ja ze krijgt alleen groente, als ik haar op haal neem ik Standaard een rijstwafel mee bijvoorbeeld maar ik vind het eigenlijk te gek voor woorden dat mijn dochtertje met honger weer naar huis gaat. De opvang is namelijk al zo duur. Ze wordt in maart 2 jaar, ze begrijpt nog niet echt dat ze moet wachten op haar eten.

3 weken geleden

Reactie op Carly90

1 groente is echt weinig idd. Dan is het logisch dat je kindje nog honger h ...
Wat krijg je dochter zowel op de opvang?

3 weken geleden

Reactie op Angela HM

Wat krijg je dochter zowel op de opvang?
Eigenlijk hetzelfde als bij jou, maar met groente krijgen ze wel meerdere stukjes en soorten. En vaak nog een cracker volgens mij. Maar dan nog heeft ze vaak honger zodra ze weer thuis is. Ik haal haar rond 17.00u op en rond 17.30u eten wij (soms later), maar dat red ze dus vaak niet.

3 weken geleden

Reactie op HopPaardjeHop

Als ik zie wat onze kleine nu naar binnenwerkt kan ik me wel voorstellen da ...
Wat fijn dat je extra eten mee mag geven. En wat fijn warm eten, dat vult al meer! Ik heb toen aangegeven dat ze een extra cracker willen geven maar hebben toen verteld dat ze dat gingen doen alleen zie ik het soms terug in het verslag en soms ook niet. Alsnog heeft ze erge trek altijd. Tot huilens soms toe in de auto terug naar huis…

3 weken geleden

Reactie op Carly90

Eigenlijk hetzelfde als bij jou, maar met groente krijgen ze wel meerdere s ...
Hier net zo. Wij maken dan meestal snel pasta voor haar klaar als we zien dat ze echt in zo'n mood zit van niet kunnen wachten (pasta saus op voorraad in de diepvries). En dan eten wij zelf maar wat later wat we hadden bedacht te eten. Wachten is voor zo'n klein kind nog best heel moeilijk als je echt honger hebt (of moe of...). Dan kan ik uitleggen wat ik wil maar kan ik haar alleen maar rustig krijgen door haar op te tillen en heen en weer te lopen terwijl ze ziet dat het eten voor haar wordt klaar gemaakt. 🙈

3 weken geleden

Reactie op Sproet

Hier net zo. Wij maken dan meestal snel pasta voor haar klaar als we zien d ...
Wat goed dat jullie dat doen :-) Wachten op eten snappen ze idd nog niet denk ik. En ik weet niet of je dit herkent, maar als mijn dochter honger heeft is ze ook écht hangry. Ze gaat drammen en kan snel overstuur worden. Bij m’n zoon was dat wel anders haha.

3 weken geleden

Reactie op celliina

Hoe oud is je kindje? Bij ons kreeg ze bijvoorbeeld op de babygroep altijd ...
Ik denk dat wij geen zelf gebrachte eten mee mag geven, omdat anders kindjes dan ook willen. Ze wordt in maart 2. Ik heb dit toen gevraagd of ze haar extra willen geven maar ik heb t gevoel dat dit soms wordt vergeten.

3 weken geleden

Reactie op MomlifeNikki

Hoe laat haal je je kind op en hoe oud is je kind?
16:30 uur en ze wordt in maart 2

3 weken geleden

Reactie op nsierrax

Kan me wel voorstellen, denk dat groente niet echt vult als laatste snack, ...
Nee ik denk het niet helaas.

3 weken geleden

Reactie op Carly90

Wat goed dat jullie dat doen :-) Wachten op eten snappen ze idd nog niet de ...
Ik word zelf hangry als het mij overkomt. 😅 Gisteren patat en de oven stond te laat aan waardoor ik de laatste 10min alleen maar om de minuut zo ongeveer mijn man grumpy aankeek. 🙈 Dus herken het zeker, al zijn we dat meestal wel voor door haar te proberen mee te nemen in het proces. Soms helpt het haar mee te laten helpen in de keuken, maar als ze al hangerig thuis komt weten we eigenlijk wel hoelaat het is. 😅

3 weken geleden

Oef, ik merk dat ik hier best wel boos van kan worden. Ten eerste is het in mij optiek inderdaad weinig eten wat ze krijgt. Maar dat de opvang dan ook nog niet toestaat dat ze extra kan eten wat je zelf meegeeft? Mocht het zo blijven dan zou ik het toch nog een keer aankaarten of bij andere ouders op de groep checken hoe zij het ervaren? Gewoon ter info wat die van ons krijgt op de opvang: 8.00 2 broodjes en een fruitje 11.30 warm eten 15.00 snack (pap, ontbijtkoek, appelmoesje ect.) En als ouder mag je altijd extra meegeven.

3 weken geleden

Reactie op Angela HM

Wat fijn dat je extra eten mee mag geven. En wat fijn warm eten, dat vult ...
O dat is echt zielig. Mocht je er met de leidsters niet uitkomen is het misschien een idee om het eens bij de ouderraad in te brengen. Een stukje groente of een crackertje vult natuurlijk niet. Ik heb zelf ooit van een diëtiste gehoord dat het goed is om te combineren met voldoende vetten en eiwitten (ei, pindakaas, hummus, yoghurt). Daarnaast zal niet ieder kind precies hetzelfde nodig hebben. Ons zoontje van nog geen twee eet normaal al goed, maar met een groeispurt helemaal.