Hoi, sinds 18m gaat ons dochtertje 3 dagen na de opvang. Maar al 4 maanden, is ze op het einde van de dag bij thuiskomst zooo overprikkeld... ik heb vanalles al geprobeerd, dansen, buiten zijn, beetje kleuren, met water spelen, rustig boekje lezen,... niks lijkt echt te helpen met overprikkeling... ook de nacht na de opvang is vaak heel onrustig... iemand een idee wat we nog kunnen proberen?
Misschien past deze opvang dan niet bij je dochtertje. Misschien past een gastouder beter? Rustiger, minder kindjes, 1 gezicht en lekker huiselijk. Werkt soms beter bij kindjes.
Ik heb geen tips voor proberen. Maar misschien kun je kijken of een gastouder beter bij jullie past. Zijn vaak kleine groepjes. Misschien zou dat kunnen helpen ?
Wat hier ook al wordt gezegd: eten, douchen en te bed.
Onze dochter is na een dagje opvang ook doodmoe. We houden het bedritueel dan ook kort en bondig. Eenmaal in bed is ze meteen knock out.
Hier ook. Wij laten haar nu avondeten bij de opvang. Echt een aanrader!
Rond 17 uur haal ik haar op en dan gaan we direct naar huis, boekje lezen, knuffelen, tanden poetsen, pyjama aan en lekker naar bed!鈽猴笍