18 Reacties
13 dagen geleden
Wij gaan ook naar vrienden in de straat en leggen de kinderen daar in een campingbedje. Dan tillen we ze rond 01.00 als we gaan slapen op hoop van zegen over. Kun je de fles die je normaal om 22.30 geeft een keertje om 01.00 geven? Mijn ervaring is dat voor een keertje vaak meer kan dan me denkt. Des noods om 01.00 nog een half flesje extra
13 dagen geleden
De eerste oud en nieuw met onze oudste dochter hebben wij ook ergens anders gevierd. Daar gewoon in het campingbedje neergelegd en daar heeft ze heerlijk geslapen. Toen we naar huis wilde werd ze net wakker door een harde knal, dus toen haar snel ingepakt en weer naar huis.
Daar sliep ze heerlijk verder in haar eigen bed. Geen problemen.
Kleintjes zijn flexibeler dan we soms zelf denken🫣
13 dagen geleden
Wij hebben ervoor gekozen om de kleine in eigen bed te laten slapen dus vieren het bij ons of bij de buren (mits er bereik is uiteraard) en moet zeggen dat m'n zoontje van 2j er altijd goed doorheen sliep dus ben erg benieuwd bij m'n jongste zoon 😅.
Wat we wel hebben gedaan is dat ik eerst naar vrienden ging maar voor 12u weer thuis was voor de jaarwisseling omdat dat toch ook mooier samen is 🥰.
We hebben trouwens ook een digitale camera gekocht zodat we wat meer bereik hebben bij de naaste buren omdat het bereik echt minimaal is 😅.
13 dagen geleden
Misschien een optie om je iPad bijvoorbeeld thuis het camera schermpje van de babyfoon te laten filmen met face time? En dan dus met de iPad naar je eigen telefoon face timen? Zo hebben wij het ook gedaan op vakantie zodat we aan het zwembad konden liggen net naast ons huisje terwijl de kleine in bed lag.
13 dagen geleden
Oud en nieuw is altijd lastig met kleintjes. Wij zouden dit jaar ook weggaan, maar ik ben daar toch op terug gekomen omdat ik gewoon lekker rust wil voor die kleine. Wij hebben een hele gezellige buurt, dus ik verwacht dat ik zelf wel even langs de buren ga en dan gebruik ik de babyfoon app. Ik zet dan 1 telefoon of tablet op de babykamer en kan via mijn eigen telefoon volgen (het bereik daarvan is goed) wel zorg ik dat ik iets voor 12u altijd in huis ben, omdat het vuurwerk door de babyfoon hoor en daardoor de kleine niet goed kan horen. Hopelijk kan je man een beetje begrip op brengen.. moeders zijn nu eenmaal anders dan vaders 🤷🏻♀️ en ik begrijp je helemaal
13 dagen geleden
Lastig altijd he.
Mijn man is meestal ook van het sociale en gezellig met vrienden maar gelukkig houdt die niet van vuurwerk om nog over straat te moeten.
Een paar jaar geleden kwam vaak een vriend bij ons vieren maar sinds de geboorte van de oudste (3) zijn we lekker samen thuis. Vind het zelf echt een avond om naar uit te kijken lekker uitgebreid eten samen en de hele avond tv kijken en samen vuurwerk kijken binnen.
Ook altijd weer een discussie wie er de volgende dag vroeg uit moet voor de kindjes haha.
Ik als huismus vind die avond heerlijk maar snap het zeker als je man wel gezellig bij vrienden wilt zijn. Inderdaad zoals andere zeggen campingbedje meenemen en toch maar overtillen als je naar huis gaat. Dat tijdstip zijn ze vaak wel heel moe en slapen ze wel gelijk verder.
13 dagen geleden
Hier gaan de kids (2 jaar en 8 maanden) mee naar onze beste vrienden, ze wonen op 5 minuten lopen bij ons vandaan.
We eten samen en leggen ze daar om 19:00 in bed op de logeerkamer (ze hebben beide een deryan tentje). Het feestje begint om 20:00 met nog wat extra vrienden erbij. Daarna zien we wel wanneer ze wakker worden of niet. Met onze vrienden hebben we de volgende opties besproken. We proberen voor optie 3 te gaan:
1. ze worden om 12:00 wakker van het vuurwerk, dan kijken we even samen en gaan we daarna naar huis om ze daar weer op bed te leggen. Een van ons kan terug naar het feestje als ze allebei weer slapen.
2. Kids worden niet wakker van het vuurwerk en we proberen ze slapend/half slapend mee naar huis te nemen.
3. Ze worden niet wakker en we laten ze daar slapen. Wij gaan zelf op den duur naar huis en ik zorg dat ik om 7:00 weer bij onze vrienden ben om ze stilletjes wakker te maken + mee te nemen naar huis. Stel ze worden toch wakker dan kan een van ons er zo zijn om ze op te halen + onze vrienden zorgen dan even voor ze (kids logeren er vaker, dus ze weten precies wat te doen).
12 dagen geleden
Kunnen die vrienden niet naar jullie? Kan jullie dochter lekker in haar eigen bedje blijven 😁
12 dagen geleden
Wij blijven thuis, maar er komen hier wel wat vrienden met kinderen.
Ik weet dat 1 stel een campingbedje mee neemt en voorderest geen idee haha.
Maar als wij weg zouden gaan. Zou ik hem aan de borst in slaap laten vallen.
Ik kan hem nooit weg leggen valt altijd in bed aan de borst in slaap.
Denk dat ieder kindje anders is.
12 dagen geleden
Wij nemen haar net als andere avonden gewoon mee met oud en nieuw. Campingbedje mee en gewoon als iedere andere avond doen. Mocht ze wakker worden van het vuurwerk laten we haar even mee kijken buiten en dan eventueel een een flesje (doen we normaal nooit meer) om verder te slapen.
11 dagen geleden
Ik zou zelf nooit m’n kinderen met oud en nieuw thuis in bed leggen en zelf ergens anders heen gaan en hen via babyfoon in de gaten houden (ook al is het dichtbij). Stel dat er iets misgaat met vuurwerk die avond en er breekt brand uit en je kinderen liggen thuis te slapen en jij bent er niet en zij liggen in een bedje waar ze zelf niet uit kunnen komen… Maar ieder z’n ding hoor. Wij blijven gewoon thuis zodat de kinderen gewoon goed kunnen slapen. Wel nodigen wij wat familieleden uit.
11 dagen geleden
Voor dit jaar hebben we nog geen idee.
Met de oudste hebben we toen hij een baby van 2 maanden oud was het wel bij ons thuis gevierd en kwamen vrienden naar ons. Het jaar erna waren we met zijn tweeën thuis en hielden het niet vol dus zijn vroeg naar bed gegaan. Het jaar erna, was vorig jaar en was ik natuurlijk zwanger en een vriendin van mij ook. Zij was toen al bijna uitgerekend, dus wij zijn toen met de peuter daarnaartoe geweest. Het plan was hem daar op bed leggen in zijn deryan tentje, maar dat wilde niet, hij was heel overstuur. Toen is hij de hele avond wakker gebleven en dat ging ook goed. De volgende dag heeft hij uitgeslapen en de dag erna ook nog rustig aan gedaan.
Dit jaar hebben we dus geen idee. Ze thuis op bed hebben liggen is wel het meest makkelijk. Maar ik ben er ook niet op tegen om ze wel mee te nemen en daar op bed proberen te leggen.
Onze kinderen zijn allebei gelukkig flexibel en hebben niet echt een vast ritme.