8 Reacties
2 jaar geleden
Je man mag 5 weken aanvullend geboorteverlof opnemen (70% betaald, binnen eerste 6 maanden na geboorte) en daarna nog betaald ouderschapsverlof (70% betaald, binnen 1 jaar na geboorte).
Hoe je dat inricht is aan de medewerker, als dit maar binnen de termijn opgenomen wordt. Het is natuurlijk wel netjes om dit te overleggen met je werkgever, maar deze mag dit enkel weigeren bij zwaarwegend bedrijfsbelang.
Als je man 1 dag per week vrij wil nemen moet hij dat dus lekker doen 😊
2 jaar geleden
Partner neemt het nu 4u per week op. Resulteert in 1 dag vrij per 2 weken. Dit kan zo een jaar (hij gaat neemt af en toe een extra dag op). Ik hetzelfde. We nemen allebei de donderdag vrij. Hij de even weken en ik de oneven. Als alles met deze zwangerschap goed mag gaan, neemt hij het vanaf dan weer zo op. Maar wat hier ook gezegd is. Het is in principe zijn recht. Wil hij het direct achtereen opnemen of uitsmeren. Baas mag het ip niet weigeren.
2 jaar geleden
Mijn man heeft een eigen bedrijf en krijgt dus eigenlijk geen verlof. Hij gaat het zo inplannen dat hij rond de uitgerekende datum geen klussen aanneemt. En na januari ook niet meer naar het buitenland, want dat lijkt mij niet zo fijn haha
2 jaar geleden
Reactie op jolijn1608
Mijn man heeft een eigen bedrijf en krijgt dus eigenlijk geen verlof. Hij g ...
Mijn vriend heeft ook eigen bedrijf. Gelukkig in maart verhuurt hij zichzelf nog waardoor hij flexibel een week vrij kan nemen. Daarna komt het pioenen seizoen eraan en is hij vanaf mei tm augustus gemiddeld 7 dagen aan het werk. Ik ben dus vooral alleen met de kleine en met 2 honden. Ben heel erg benieuwd hoe het allemaal gaat.