9 Reacties
één maand geleden
Hi heeft jou dochter toevallig last (gehad) van een te korte tongriem? Mijn zoontje had dat en daardoor ook lichamelijke klachten wat overalertheid veroorzaakte.
één maand geleden
Reactie op Annumariej
Hi heeft jou dochter toevallig last (gehad) van een te korte tongriem? Mijn ...
Geen idee. Volgens mij niet. Heb daar niets van gemerkt.
één maand geleden
Ok 😬 sws eens bij een kinderfysiotherapeut of osteopaat geweest om te kijken of ze iets lichaams ontdekken?
één maand geleden
Reactie op Annumariej
Ok 😬 sws eens bij een kinderfysiotherapeut of osteopaat geweest om te kijk ...
Heb het aangekaart bij het consultatiebureau. En die gaven als antwoord dat ze gewoon temperamentvol is en dat dit vaker voorkomt bij baby. Dus met andere woorden moest het maar accepteren.
één maand geleden
Mijn zoontje bijna 8 maand slaapt overdag ook niet tot weinig en heeft ook altijd hulp nodig bij het slapen gaan. Savonds en snachts valt hij na de voedingen (vaak) wel weer snel in slaap en kan ik hem zo wegleggen. Overdag idd hazenslaapjes tenzij het bij papa of mama is dan kan het wel langer.
Ik ben met hem naar een osteopaat geweest die kon niks geks vinden. Daarna bij de fysio en die heeft aangegeven dat hij op motorisch vlak voorloopt en onder begeleiding wel meer uitdaging mag krijgen en dat dus gestimuleerd moet worden. Tot nu toe heeft hij alle nieuwe oefeningetjes elke keer vlot onder de knie.
Van iedereen waar ik met hem kom CB, HA, osteopaat, fysiotherapeut, ZH geven ze aan dat hij erg wijs lijkt voor zijn leeftijd.
Ik weet verder ook niet wat ik ermee moet maar hij is ondanks de mindere slaapjes overdag wel heel tevreden en ik merk niet dat het een last is voor hem of ons.
Misschien kun je hier wat mee..
één maand geleden
Reactie op Marissxh
Mijn zoontje bijna 8 maand slaapt overdag ook niet tot weinig en heeft ook ...
Dit klinkt indd herkenbaar. Lastige is dat ze houd ook niet van knuffelen. Dus slaaptraining door te troosten en vast te houden word hierdoor ook lastiger. Kan indd is contact opnemen met de fysio hierover.
één maand geleden
Mijn (jongste) dochter had hetzelfde probleem. Wij hebben veel baat gehad bij de moonboon; een wiegend bedje dat tot 2 jaar kan worden gebruikt (bestaat ook in hangmatvorm, die is alleen voor hele kleintjes). Omdat het een duur ding is hebben we 'm gehuurd. Daarin was ze goed weg te leggen en deed ze meteen goeie dutjes. Na een maand of 2 had ze geleerd om zelf in slaap te vallen, dutjes gaan thuis inmiddels prima. Misschien voor jullie ook een uitkomst!
één maand geleden
Reactie op Marieke_05
Mijn (jongste) dochter had hetzelfde probleem. Wij hebben veel baat gehad b ...
Ik ga gelijk opzoeken wat het is. Top thanks voor de tip!!!