19 Reacties
2 jaar geleden
Ik zou persoonlijk eerst pepti proberen.. Ik geef 1 fles op een dag pepti en de rest borstvoeding.. dit was puur uit nood en is nu een soort luxe, dus als ik wegga krijg ze pepti en kolf ik het later af om het te geven.
Bij eerste volledig borstvoeding gegeven en Ie het nu alleen maar als pure luxe.. pas bewust iets gegeten waar melk inzat om het uit te proberen qua koemelk... Daar reageerde ze.op. Ik heb mijn BV afgekolfde en weggegooid en kan ik evt peptide als 2e keus geven.. en paar uur later is mijn bv weer prima voor mijn dochter..
2 jaar geleden
Reactie op Suusos
Ik zou persoonlijk eerst pepti proberen.. Ik geef 1 fles op een dag pepti e ...
Heb je een paar uur erna alweer borstvoeding gegeven nadat je iets met koemelk op had? Ik heb ook 2 x een provocatietest gedaan en toen heeft ze 3 a 4 dagen last gehad. Ik dacht ook dat koemelk pas na 72 uur uit de borstvoeding weg was?
2 jaar geleden
Wij hebben pepti gehaald als bijvoeding naast borstvoeding. Hij heeft geen koemelkallergie, maar ik voelde me er beter bij om deze hypoallergene voeding te geven. Onze zoon kon er heel goed van poepen, haha. Als hij dronk, dan hoorden we direct al zijn darmpjes en begon hij te poepen. Hij vond het volgens mij niet super lekker, maar daardoor dronk hij ook alleen wat hij nodig had en niet teveel. Wij merkten in vergelijking met borstvoeding dus echt het sneller/vaker poepen.
2 jaar geleden
Hier precies hetzelfde, heb gelezen dat ik sommige gevallen de baby allergisch kan zijn voor een enzym in de moedermelk die ik/jij in je lichaam kan hebben wat iemand normaal niet heeft. Hier was het zo een drama op een geven moment dat we in het weekend zaten en meneer niet eens meer wou drinken. Toen nutrilon duo balans 1 gegeven. Eerste fles ging gelijk super, en klachten zijn helemaal over. Het was ook de bedoeling Hier pepti te gaan geven, maar konden niet wachten tot maandag. Uiteindelijk gaat het hier dus gewoon super met kunstvoeding en is pepti helemaal niet nodig. Zal dan toch echt mijn borstvoeding geweest zijn.
Wij zijn in 1 x overgegaan. En kwa mijn borsten ben ik enkel de druk er steeds af gaan kolven. Binnen 2 weken was het helemaal goed. Geen stuwing of harde plekken meer.
2 jaar geleden
Reactie op Lydia1988
Heb je een paar uur erna alweer borstvoeding gegeven nadat je iets met koem ...
Dat klopt helemaal dat het pas echt weg is. Maar.mijn dochter reageert eigenlijk acute welke melkproducten zij nog niet kan verdragen.. Verhitte koemelk gaat nu goed.. zo steeds stapje verder. Dus dat is voor mij fijn..
2 jaar geleden
Reactie op DaphneWB
Hier precies hetzelfde, heb gelezen dat ik sommige gevallen de baby allergi ...
Ohh dat wist ik helemaal niet. Leken de klachten van jouw kleine dan wel op die van koemelkallergie dat je in eerste instantie naar pepti wilde overgaan? Ik begreep ook al dat een lactose intolerantie ook heel erg op de klachten van KMA lijken. Soms weet je het ook gewoon niet meer. Zo vervelend als je je kleintje zoveel last ziet hebben 😞
2 jaar geleden
Ik ben daar nu mee bezig! Vorige week begonnen met 1 flesje pepti en nu zit ik op 2 flesjes van ong 60 ml pepti per dag, rest afgekolfde melk. Hij vind het nog niet heel lekker volgens mij en drinkt afgekolfde melk veel beter, maar alle symptomen die hij had bij 1 flesje gewone poedermelk per dag zijn gelukkig weg. Dus hij reageert heel goed op de pepti maar vind borstmelk gewoon lekkerder. Succes!
Is jouw kindje ook al getest in ziekenhuis op koemelk?
2 jaar geleden
Reactie op Deemsss
Ik ben daar nu mee bezig! Vorige week begonnen met 1 flesje pepti en nu zit ...
Ohh wat fijn dat het bij jullie goed gaat. Nee ik heb volgende week een afspraak bij het cjg staan en ga ik even vragen wat we moeten doen om de pepti vergoed te krijgen, maar dacht dat de jeugdarts van het cjg dit ook kan regelen?
2 jaar geleden
Reactie op Lydia1988
Ohh wat fijn dat het bij jullie goed gaat. Nee ik heb volgende week een afs ...
Ja dat klopt! Volgens mij moet je dan officieel 2 weken pepti proberen en dan weer gewone melk om te kijken of de symptomen terug komen. Als de symptomen terugkomen met gewone melk kan de jeugdarts van cb zorgen dat je het (voorlopig) vergoed krijgt, maar dan moet je het alsnog dubbelblind laten testen in het ziekenhuis, maar dat heeft dan minder haast. Ik kreeg nu via het cb van de jeugdarts wel snel machtiging dat het wordt vergoed omdat zowel oudere zus als vader koemelkallergie hebben. Wel moet ik over een tijdje alsnog een afspraak maken in het ziekenhuis.
2 jaar geleden
Heb je ook ei en soja geschrapt?
Pepti is echt ontzettend bitter en vies.. als je kleintje de zoete borstvoeding gewend is, kan dat wel uitdagend zijn.
Ik heb uiteindelijk de cursus blij koemelkvrij gevold en bleek ik toch nog wat dingen over het hoofd te zien, zoals melk in brood van de bakker.
2 jaar geleden
Reactie op Joelez
Heb je ook ei en soja geschrapt?
Pepti is echt ontzettend bitter en vies.. ...
Is de overgevoeligheid bij ei en soja ook aanwezig als de klachten aanhouden bij het stoppen van koemelk? Dan ga ik dat eerst nog even een week weglaten voor ik de pepti ga uitproberen 😀
2 jaar geleden
Reactie op Lydia1988
Is de overgevoeligheid bij ei en soja ook aanwezig als de klachten aanhoude ...
Ik hoop dat ik je vraag goed snap, maar het schijnt dat kindjes die reageren op koemelk óók heel vaal reageren op ei en soja. Vandaar dat ze adviseren eerst een paar weken dat allemaal weg te laten tot je geen reactie meer hebt. En dan ei en soja 1 voor 1 weer toe te voegen aan je dieet en zo te provoceren.
Maar ik kan je de online cursus blij koemelkvrij aanraden en op Facebook heb je ook een groep over voedselintoleranties en borstvoeding! Daar zitten veel moeders met ervaring.. soms is het best een gepuzzel, maar uiteindelijk vaak fijn om de puzzel te weten.. ook met het oog op vast voedsel introductie straks.
vorig jaar
Reactie op Lydia1988
Hi hoe gaat het bij jou met de overstap naar pepti? Drinkt jouw kleine nu a ...
Hij drinkt inmiddels hele flessen pepti met smaak weg. De verhouding steeds minder gemaakt en hij is gewend geraakt aan de smaak. 1 middag en avond ging ik weg en toen heeft mijn vriend hem alleen maar pepti gegeven (ookal stond er gewoon borstvoeding in de koelkast) en sindsdien is hij eigenlijk gewend aan de smaak. Hij krijgt nog steeds 1 fles borstvoeding per dag (kolf nog 1 keer per dag) en zelfs na die fles borstvoeding, als hij nog honger heeft drinkt hij gewoon de pepti. Maar zijn symptomen zijn ook allemaal weg.