11 Reacties
2 maanden geleden
En wat als je gaat kolven op de dagen dat je met je zoontje bent? Dit doe ik ook met mijn dochter, dan is het zowel met mij borstvoeding uit een fles als bij oppas en papa met een fles borstvoeding. Dat werkt goed!
2 maanden geleden
Reactie op MyrtheDoorn
En wat als je gaat kolven op de dagen dat je met je zoontje bent? Dit doe i ...
Ja dan stop ik er liever mee. Vind kolven erg pittig, en wil vooral met de bv doorgaan vanwege de contactmomentjes. Vind het vooral lastig ermee te stoppen omdat hij zo graag aan de borst ligt en geen fan is van de fles
2 maanden geleden
Voor mij zou dit juist een reden zijn om wel door te gaan. Fijn toch dat hij dat fijne momentje wel kan hebben als hij bij jou is? Maar 7 maanden borstvoeding is al een hele prestatie hoor! Wees trots op jezelf en volg je gevoel
2 maanden geleden
Mijn ervaring bij een flesweigeraar; laat het los op de niet-opvang dagen... ze kunnen ook bijv. Een bordje pap maken van de melk.. er zijn meer manieren dan alleen de fles :)
En hij is nu 7 maanden, dus langzaamaan verdwijnen er steeds meer voedingen omdat de vaste voeding meer wordt. Dit 'probleem' is misschien nog maar 1 of 2 maandjes aan de orde en dan ga je waarschijnlijk al van nature minder flessen geven.
Ik zou er je bv niet voor opgeven, zeker gezien je het fijne momentjes vindt en het voor je kindje ook heel regulerend werkt lekker even bij mama drinken na een drukke dag opvang.
Vanaf een maand of 9 kon ik overdag op m'n werkdagen stoppen met kolven en dan op m'n thuisdagen gewoon aanleggen met het slaapje overdag.
2 maanden geleden
Hier precies hetzelfde! Mijn dochter weigert zelfs de fles door papa en bij de opvang.. krijgt het daar uit een bekertje en drinkt veeel minder. Maar dat haalt ze dan ‘s avonds weer in bij mij😅 merk ook dat ik het zelf soms lastig vindt maar zij lijkt het daarin tegen niet zo erg te vinden, ook niet dat ze bij de opvang iets anders slaaptijden aanhouden dus ach kijk nog even wel hoe het blijft gaan zo! En daarnaast kan ik op de papa dagen ook vaak vanuit huis werken dus dan gewoon voeden🤗
2 maanden geleden
Kwa je keuze kwa borstvoeding stoppen zodat enkel de fles nog gegeven wordt kan ik geen antwoord op geven dit is een keuze die je zelf moet maken.
Maar hier met 2,5 maand bv helaas moeten stoppen. Maar nu met 7 maanden is er nog geen regelmaat kwa vaste tijden voor een fles. Wij hebben idee dat dat door de bv een beetje "verpest" is. Om even makkelijk te zeggen zegmaar. Hij drinkt namelijk nooit ! Een fles leeg. Hij blijft drinken naar eigen behoefte. Waar wij overigens enorm blij mee zijn! Fijn juist dat hij dit doet.
Wil enkel meegeven dat het stop met bv en dan helemaal de fles geven geen garantie geeft op vast tijden.
2 maanden geleden
Onze flesweigeraar dronk met 7 maanden echt prima uit een rietjesbeker trouwens! Dus echt.. staar je niet blind op die fles.. van het CB moeten ze met 12 maanden alweer stoppen ermee 😜 Had mij veel stress voorkomen als ik er destijds iets luchtiger in kon staan en kon zien dat het echt iets tijdelijks is. Maar ons zoontje weigerde echt compleet, dus had ook geen keuze..
2 maanden geleden
Reactie op Joelez
Mijn ervaring bij een flesweigeraar; laat het los op de niet-opvang dagen.. ...
Thnx!! Het voelt nu op de 'niet mama dagen' zo rommelig. Moeilijk drinken, moeilijk slapen. Zou je dat dan ook losaten en accepteren?
2 maanden geleden
Thnx allemaal! Zouden jullie de borst misschien wat meer loskoppelen van het slapen overdag? Dus overdag borst beneden, (of fles bij papa) en dan naar boven om te slapen?