10 Reacties

2 jaar geleden

Die gebruik ik inderdaad ook, ging er eigenlijk vanuit dat dat wel prima was.

2 jaar geleden

Ja hoor is geen probleem!

2 jaar geleden

Reactie op karlijndw

Die gebruik ik inderdaad ook, ging er eigenlijk vanuit dat dat wel prima wa ...
Ja, ik ook! Maar wist eerst ook niet dat ik geen nagellak remover met aceton mocht gebruiken.. oeps 😅 dus vandaar check ik alles maar even nu 😋

2 jaar geleden

Reactie op Moos91

Ja hoor is geen probleem!
Top dank je wel!
Ik gebruik ook paradontax maar met bloedend tandvlees is het niet heel prettig om te gebruiken. Ik kan wel sensodyne repair aanraden, die is wat zachter zeg maar en ook een goede tandpasta

2 jaar geleden

Ik ben zelf tandarts en ik adviseer geen perio-aid aan zwangere vrouwen!

2 jaar geleden

Ik ben zelf tandarts en ik adviseer geen perio-aid aan zwangere vrouwen!
Maar is dit hetzelfde als paradontax? Nee toch? Ik heb enorm last van mijn tandvlees en weet niet wat anders te gebruiken

2 jaar geleden

Reactie op Moos91

Maar is dit hetzelfde als paradontax? Nee toch? Ik heb enorm last van mijn ...
Ik gebruik ook perio-aid wist niet dat dit niet goed was? Online staat dat het geschikt is voor zwangere vrouwen

2 jaar geleden

Reactie op Moos91

Maar is dit hetzelfde als paradontax? Nee toch? Ik heb enorm last van mijn ...
In principe hebben ‘gewone’ mondspoelmiddelen geen echt effect, behalve een fris gevoel. Mondspoelmiddelen met chloorhexidine (zoals perio-aid) zijn wel effectief, maar zijn zelfs buiten een zwangerschap ook maar voor tijdelijk gebruik. Ze hebben namelijk bijwerkingen zoals aanslag. Als je last hebt van gevoelig tandvlees is allereerst poetsen (het liefst elektrisch volgens een juiste methode: zie bijvoorbeeld YouTube) en dagelijks stokeren van groot belang. Als je tussen je kiezen niet stokert zal je tandvlees ontstoken zijn. Normaal gesproken is dat een pijnloze, chronische ontsteking. Het zou wel bloeden bij sonderen (inspectie bij de tandarts). Om van de ontsteking af te komen moet je eerst eventuele tandsteen laten weghalen bij een tandarts of mondhygiënst en vervolgens zelf beginnen met stokeren. In het begin is dat gevoelig en begint je tandvlees te bloeden, maar als je er voor zorgt dat iedere dag de plaque weg is, zul je merken dat het minder gevoelig wordt en zal stoppen met bloeden. Tijdens een zwanger reageert je tandvlees door alle hormonen nog heftiger hierop. Eventueel spoelen met een zelf gemaakte spoeling van lauw (eerst gekookt geweest) water in een mok met een thee lepel zou en spoelen, werkt ook antibacterieel maar weinig bijwerkingen. Misschien kan je het wel vies vinden. Een gezond tandvlees is belangrijk voor je algemene gezondheid en ook zeker tijdens een zwangerschap. Ik hoop dat het snel beter wordt! Veel beterschap!

2 jaar geleden

In principe hebben ‘gewone’ mondspoelmiddelen geen echt effect, behalve een ...
Dank! In principe doe ik alles al, maar ik merk inderdaad dat het tijdens mijn zwangerschap een stuk heftiger is. Ik zal nog gaan spoelen met zout water!