8 Reacties

2 dagen geleden

Wat vervelend om te lezen dat je hier doorheen gaat. 🥺 Ik zou het misschien voor nu even ‘parkeren’, want hij staat er nog niet 100% achter. En dan over een tijdje een rustig gesprek aangaan, waarom dat jij wel graag zou willen. Als je er nu over bezig blijft, wilt hij dadelijk misschien helemaal niet meer. Ik riep ook altijd hard dat ik meteen een tweede wilde, totdat ik 1x in de week nog een dreumes erbij heb. Toen merkte ik toch wel dat het even veel was. Maar ook dat wordt op een gegeven moment makkelijk als je eraan gewend bent. Ik wens je veel succes en ik hoop dat alles goed komt. ❤️

2 dagen geleden

Ik herken het verlangen naar een zwangerschap. Ik heb een hele goede zwangerschap gehad en eigenlijk alleen maar daarvan genoten behalve de laatste twee/drie weken. Maar wij houden het bij eentje. Ik heb een energetische beperking waardoor ik bijna dagelijks al keuzes moet maken. We wilden heel heel heel graag een kindje dus we wisten waar we aan begonnen. Maar we weten ook dat een tweede kindje zeer waarschijnlijk net te veel van mij gaat vragen dat ik straks in continu overbelaste stand ga staan. Dat wil ik mijn gezin niet aandoen. Gelukkig voelde ik me na de bevalling wel meteen al compleet en ook mijn man voelt dat zo, ondanks soms het verlangen. We praten er dus weleens over, maar eigenlijk is het 99% zeker dat we een mooie drie-eenheid zijn. ❤️ Qua energie en keuzes maken: ik merk wel dat het steeds makkelijker wordt nu mijn dochter steeds meer kan en wat dingen kan aangeven. Al zit ze nu in een mega aanhankelijke fase waardoor ik dat qua energie weer even lastig vind, haha!

2 dagen geleden

Reactie op Sproet

Ik herken het verlangen naar een zwangerschap. Ik heb een hele goede zwange ...
Wat een dappere keuze om je eigen belastbaarheid op 1 te zetten voor je gezin. Vind ik heel erg knap. En wat fijn dat het compleet voelt. Ik heb ook een hele goede zwangerschap gehad, maar wel een met veel angst omdat wij in de jaren ervoor veel hebben meegemaakt op het gebied van fertiliteit. Dit doet veel pijn, dat ik niet relatief onbezorgd van de zwangerschap heb kunnen genieten. Vraag me wel eens af of ik het daarom zo graag wil

2 dagen geleden

Reactie op Romy89

Wat een dappere keuze om je eigen belastbaarheid op 1 te zetten voor je gez ...
Dankjewel! Lief dat je dat zegt. ❤️ Ik kan me wel voorstellen dat je misschien daarom juist het verlangen hebt, maar het lastige is: wie zegt dat je straks wel onbezorgd kan genieten? Blijf er af en toe over praten, maar praat er soms juist ook even niet over. Even een tijdje stilte over het onderwerp kan helpen te voelen, te relativeren of juist te begrijpen. Knuffel!

2 dagen geleden

Hallo Romy, bij ons thuis is iets soortgelijks aan de hand. Mijn partner vind ons compleet met z'n 3 en vind het druk genoeg met ons zoontje en wilt graag zichzelf blijven ontwikkelen en tijd hebben voor ons samen, sport en vrienden. Bij een 2e kindje ziet hij dat allemaal in duigen vallen. Nu hebben we altijd geroepen 'one and done' maar bij mij begint er vanalles te rammelen en knagen. Een 2e lijkt me heerlijk en ik wil weer zo'n lief kindje in mn armen sluiten. Andere dagen kan ik het ineens helemaal met hem eens zijn en gaat mijn rationele brein aan. Ik zweef tussen twee totale verschillende gevoelens maar mijn partner is er wel uit. We hebben nu tegen elkaar gezegd dat we erover nadenken en praten en dat we rondom juni een keuze maken. Zodat we het beide tijd geven en niet in verhitte discussies daarover belanden. We willen immers een fijn en warm gezin zijn. Mijn advies is om je af te vragen of een 2e kind echt een verbetering van jullie gezin nu gaat zijn en of de wens en uitvoering het gezin niet allemaal maar meer op scherp zetten. Dat maakt het thuis niet leuker ,gezelliger of prettiger voor je 1e kindje. Als je zegt dat je eigenlijk alleen weer verlangd naar zwanger zijn is het dan geen idee om draagmoeder te zijn voor bijvoorbeeld homokoppels die werkelijk geen kans krijgen om een gezin te stichten tenzij ze enorm veel geld bezitten of voor koppels waarbij het niet lukt. Dat is natuurlijk emotioneel best spannend en daar moet je goed overnadenken. De relatie komt met de komst van een kind best onder druk en een 2e kind is geen lijmmiddel maar vraagt om nieuwe uitdagingen waar je sterk genoeg voor moet zijn. Dus ja, er zijn meer mensen in deze situatie en alles en iedereen om me heen krijgt een 2e,3e en soms 4e kind maar je moet zelf op een rij zetten of dat passend is voor jullie situatie. Die andere mensen zijn geen referentiekader. Groetjes van een twijfelende mama.

2 dagen geleden

Hier blijft het ook bij 1 kind ondanks dat ik altijd een 2de kind had willen hebben omdat ik zelf enig kind was en dat niks aan vond, plus ik verlang ook erg naar weer zwanger zijn en het eerste jaar opnieuw te beleven omdat het zo snel is gegaan en ik het gevoel heb gehad dat ik te weinig ervan genoten heb omdat alles zo nieuw was. Maar als ik praktische ga nadenken is een 2de kind vrij pittig en daarom kiezen wij ervoor om het bij 1 te houden. Ik zie er teveel tegen op om telkens met 2 kinderen op pad te gaan, achter 2 kinderen hun troep op te ruimen " en ik ben al niet zo goed in opruimen en schoonmaken😅" plus het extra geld wat je kwijt bent. En dit is ook omdat mijn relatie ook niet meer is wat het geweest was en als het eventueel toch stuk zou lopen ik ook nog eens 2 kinderen grotendeels alleen zou moeten opvoeden. Al met al is het voor ons dus beter om het bij 1 te houden. Ondanks dat ik ergens wel verlang naar een 2de

2 dagen geleden

Hi Romy, onze situatie is wat anders. Wij gaan wel voor een tweede. Mijn man wil zelfs misschien voor een 3e gaan. Hier twijfel ik nog over. Ons uitgangspunt is: we bekijken het per kind. Zoals denk ik bij de meeste nieuwe ouders heeft ook onze relatie onder druk gestaan/een nieuwe vorm gegeven. De eerste vraag die wij onszelf stelde toen we het hadden over een tweede is: kan onze relatie het aan? En we hebben de afspraak: als één iemand het niet wilt, dan doen we het niet. Klinkt makkelijk maar is het natuurlijk niet! Als jullie er niet voor kiezen om voor een tweede kindje te gaan hoort daar ook een soort rouwproces bij. En dat is helemaal oke. Blijf vooral praten met elkaar en neem de tijd ervoor ❤️

2 dagen geleden

Ja wat niet is kan nog komen. Mijn man wilde echt geen derde en ik had het al uit mijn hoofd gezet, maar nu 5 jaar na nummer 2 toch een nummer 3. Het is wel goed er beiden 100% achter te staan. Als je relatie weer stevig is, kan het wel weer een stootje hebben. Geen zwangerschap of kindje is ook hetzelfde, misschien wordt het wel veel makelijker.