19 Reacties

2 jaar geleden

wij gaan er ook ergens deze week mee beginnen. dus ik volg het even :)

2 jaar geleden

Ik ben hier gisteren ook mee begonnen.. geen idee of ik het goed doe en of het helpt.. Vond het ook lastiger dan ik van te voren gedacht had. Heb verder niet echt tips, maar denk inderdaad dat het makkelijker is als de partner erbij helpt.

2 jaar geleden

Ik volg ook !

2 jaar geleden

Reactie op Sanne19900

Ik ben hier gisteren ook mee begonnen.. geen idee of ik het goed doe en of ...
Ik vind het ook niet makkelijk. Kan er ook moeilijk bij en was er ook snel klaar mee..

2 jaar geleden

ik doe alleen iedere dag een biologische tampon in met warme pure sesamolie. die doe ik savonds erin en sochtends haal ik hem eruit.

2 jaar geleden

ik doe alleen iedere dag een biologische tampon in met warme pure sesamolie ...
Is dat wel goed voor je vaginale flora? Dit is ook wat anders dan een perineummassage

2 jaar geleden

Reactie op Tauriel

Is dat wel goed voor je vaginale flora? Dit is ook wat anders dan een perin ...
volgens de Ayurveda is dit goed. VK heeft wel gezegd dat je moet uitkijken voor schimmelinfectie, maar ik heb tot nu toe nergens last van doe het al 2 weken inmiddels. maar klopt het is anders dan een perineum massage, maar aangezien veel vrouwen dat moeilijk vinden. is dit eventueel een alternatief.

2 jaar geleden

volgens de Ayurveda is dit goed. VK heeft wel gezegd dat je moet uitkijken ...
Thanks voor de uitleg. Op welke manier heeft dit dan echter nut voor tijdens de bevalling gezien je niks met het perineum doet?

2 jaar geleden

Inderdaad geen idee of ik het dan goed doe, en snel klaar mee ook doordat het niet fijn voelde (misschien juist een teken om door te zetten🤣). En de tampon met sesamolie is denk ik ook bedoeld om het wat zachter/weker allemaal te maken van binnen? Durf dat niet zo goed aangezien ik soms nog weleens last kan hebben van schimmelinfecties..

2 jaar geleden

Reactie op Tauriel

Thanks voor de uitleg. Op welke manier heeft dit dan echter nut voor tijden ...
Hierdoor worden al jouw weefsels helemaal gevoed en het helpt tegen uitscheuren. dit staat in de Ayurveda cursus. en ook doordat de olie warm is doe je de vata balanceren. wat heel belangrijk is omdat tijdens de zwangerschap de vata omhoog gaat en dus uit balans raakt.

2 jaar geleden

Tampons worden echt afgeraden tijdens je zwangerschap. Zou het dus niet zomaar gebruiken als het nergens voor nodig is. Daarnaast heb je nog zoiets als de natuurlijke bacteriën die de baby meekrijgt als je een vaginale bevalling hebt. Welke uiteindelijk weer essentieel zijn voor de darmen van de baby. Zou persoonlijk ook het risico niet nemen om deze uit balans te brengen door er iets in te stoppen wat het risico op een schimmelinfectie of ontsteking geeft. Stel je vliezen breken en je hebt een tampon in? Maar ieder zn ding natuurlijk.

2 jaar geleden

Tampons worden echt afgeraden tijdens je zwangerschap. Zou het dus niet zomaar gebruiken als het nergens voor nodig is. Daarnaast heb je nog zoiets als de natuurlijke bacteriën die de baby meekrijgt als je een vaginale bevalling hebt. Welke uiteindelijk weer essentieel zijn voor de darmen van de baby. Zou persoonlijk ook het risico niet nemen om deze uit balans te brengen door er iets in te stoppen wat het risico op een schimmelinfectie of ontsteking geeft. Stel je vliezen breken en je hebt een tampon in? Maar ieder zn ding natuurlijk.

2 jaar geleden

Hierdoor worden al jouw weefsels helemaal gevoed en het helpt tegen uitsche ...
En merk je verschil? Ik weet namelijk dat mijn vata al een tijdje uit balans is.. was ervoor al maar nu door de zwangerschap wel wat erger😅

2 jaar geleden

Reactie op Minaeliz

En merk je verschil? Ik weet namelijk dat mijn vata al een tijdje uit balan ...
dit is helemaal off topic, maar ik draag standaard wollen sokken/sloffen en daarmee merk ik dat ik al wel wat kalmer ben, maar shatavari pilletjes is voor mij echt een lifesaver. ik ben altijd erg gevoelig geweest voor depressies en tijdens de zwangerschap merkte ik dus ook dat het op de loer lag. toen ben ik shatavari gaan innemen en ik merk echt dat ik veel meer in balans ben! helpt ook tegen maagzuur trouwens. als ik het 1 a 2 dagen niet inneem dan merk ik gelijk dat ik veel prikkelbaarder ben en heel erg in me hoofd ga zitten en de maagzuur is dan niet te doen. shatavari erin en ik voel me al snel weer een stuk beter!

2 jaar geleden

Ik probeer het sinds dezs week zzelf. heb mijn nagels kort geknipt anders is het echt prut en na warm bad of na warme washand. Tot nu toe erg gedoe want kan er niet goed bij ^^ ik ga alleen mijn man niet vragen. ik probeer het zelf nig paar keer en super lief als je partner erbij wil helpen maar ik wil waar het kan toch nog Iers van de romantiek behouden. call me naïef. ben nu 36 weken en denk bj mezelf alles om het ietsje makkelijker te maken of soepeler zou chill zijn en mooi meegenomen.

2 jaar geleden

Ik smeer gewoon 2x per dag die perinuem olie van Weleda op, maar doe verder geen massage. Dat is zoveel gedoe..

2 jaar geleden

Reactie op Kimmie_boarder

Ik smeer gewoon 2x per dag die perinuem olie van Weleda op, maar doe verder ...
Ik doe precies hetzelfde. Die massage wat op dat flesje van die olie staat lukt me echt niet. Het voelt onprettig en ik kan er amper bij. Wil het ook niet aan mijn partner vragen.

2 jaar geleden

Ik gebruik ook de olie van Weleda, de massage lukt me niet, maar smeer het elke keer in na een douche of bad.

2 jaar geleden

Wij zijn vanaf week 36 begonnen (ben nu ruim 37 weken). Heb het eerst zelf geprobeerd maar lukte me niet, te veel gedoe en oncomfortabel. Daarom doet mn partner het nu om de dag ongeveer (very romantic….). Heb wel het idee dat het ietsje “losser” wordt, maar verder geen idee of het bij de bevalling helpt. We gaan het zien