Hoi Mama's,
Onze peuter van bijna 3 is flink aan het hoesten en rochelen. Geen snotneus. Nu zijn we net thuis uit het ziekenhuis met onze baby van 4 dagen oud ivm niet ademen tijdens het drinken.
Iemand dit al eens meegemaakt of moeten we nu extra alert zijn?
Onze zoon is in de kraamweek ook flink ziek geworden, klonk echt als een zeehond en ook mega verkouden. Onze newborn heeft het gelukkig niet meegekregen ondanks dat hij regelmatig een kusje kreeg van de oudste. Wat hier al is gezegd je maakt idd antistoffen aan via borstvoeding.
Onze dochter heeft ook al in dr eerste week een verkoudheid gekregen van grote broer. Vond het even spannend maar ze had eigenlijk alleen een verstopte neus als ze wakker was. Met drinken en slapen geen last. Cb vertelde dat je voor baby's ook een zoutoplossing hebt. Of evt in de douche stomen. Verder proberen je oudste iets meer afstand te houden van de baby en liever geen kusjes te geven.
Hier is onze peuter van 2 jaar half ook verkouden. Intussen hebben mijn vriend en ik het ook zitten sinds 3 dagen... Momenteel heeft onze baby (15 dagen oud) nog niks. Hopelijk blijft dit zo. 馃
Hier is onze dochter van 3 weken oud ook verkouden nu. Haar broer en zus zijn echt flink aan het snotteren en hoesten, tot nu toe heeft de baby alleen een dicht neusje maar kan nog wel goed drinken. Ik ben eerder bang voor de hoest die haar broer en zus hebben, want die kracht heeft zij nog niet lijkt me.
De meeste baby鈥檚 zijn in de kraamtijd nog beschermd, omdat de antistoffen die jij aan je baby hebt doorgegeven, ongeveer drie maanden in het lichaam van aanwezig zijn. Helemaal als je moedermelk geeft.
Dat is wat ik heb begrepen in het ziekenhuis.