10 Reacties

2 jaar geleden

Absoluut naar de huisarts gaan! Kunnen tekenen zijn van hartproblematiek!

2 jaar geleden

Ik heb dit ook ooit gehad, dacht dat ik een hartaanval kreeg. Het bleek het syndroom van tytze te zijn. Heel onschuldig maar wel vervelend. Nu herken ik wanneer die ontsteking, want dat is het, weer opkomt en raak ik er niet meer zo van in paniek. Zou zeker even naar de huisarts maar dit kan het dus ook zijn!

2 jaar geleden

Reactie op jessie1111

Absoluut naar de huisarts gaan! Kunnen tekenen zijn van hartproblematiek!
Ga indd zo naar de huisarts

2 jaar geleden

Ik heb dit ook ooit gehad, dacht dat ik een hartaanval kreeg. Het bleek het ...
Ohja dat kan het indd ook zijn, ik denk niet zo snel dat het me hart is maar het is vooral heel vervelend omdat ademen en slapen hierdoor gewoon enorm lastig is

2 jaar geleden

Hoe gaat het nu met je?

2 jaar geleden

Vanuit fysiotherapeutisch oogpunt: lastig vanuit jouw verhaal af te leiden. Het kan idd iets hart-gerelateerds zijn, maar ook longen (ontsteking bijvoorbeeld) of je ribben. Syndroom van tytze zit voorop, op je borstbeen (tussen je borsten in) en kan je ook naar de ribben toe voelen. Kan ook best onschuldig zijn, maar goed om te zorgen dat het houdbaar wordt. Ik zou vooral naar je huisarts en dan daarna wellicht door naar de fysio. Wellicht dat een tapeje werkt (bij ribben wil dit wel eens verlichting geven) of iets houdingsgerelateerd/oefeningen.

2 jaar geleden

Reactie op jessie1111

Hoe gaat het nu met je?
Volgens de huisarts toch iets van een spier, dus moet afwachten en paracetamol 😅 als ik veel moeite krijg met ademen wel terug komen dus wacht het maar nog even af en hopelijk gaat het snel voorbij

2 jaar geleden

Reactie op Celinde

Vanuit fysiotherapeutisch oogpunt: lastig vanuit jouw verhaal af te leiden. ...
Volgens de huisarts een spiertje, voor nu nog afwachten.. hopelijk trekt het weg snel

2 jaar geleden

Reactie op itel1995

Volgens de huisarts een spiertje, voor nu nog afwachten.. hopelijk trekt he ...
Ah oke, ook heel vervelend, maar dan valt het in elk geval mee. Hopelijk trekt het snel weg

2 jaar geleden

Ik heb soms pijn onder mijn borst, maar weet inmiddels dat dit een irritatie is bij/tussen mijn ribben. Oorzaak is de beugelbeha dus ik draag nu vaak tussendoor ook beha's zonder beugel