26 Reacties
2 maanden geleden
Bij mij kwam naar de 2 keer, morgen afspraak bij de kinderarts. Is al vervelend om jouw baby zo te zien. Hopelijk voelt jouw kindje verder goed eronder. Sterkte!
2 maanden geleden
Reactie op MomDaugther
Bij mij kwam naar de 2 keer, morgen afspraak bij de kinderarts. Is al verve ...
Had jou kindje er veel last van ? Het eerste uur was die wel verdrietig wilde telkens jeuken. Daarna was hij gelukkig weer vrolijk
2 maanden geleden
Reactie op KalliDi
Kreeg jullie kleine rode vlekken overal op het lichaam?
Hier alleen in de nek/hals en gezicht
2 maanden geleden
Iets voor 5 maanden had ik pindakaas geïntroduceerd maar kreeg ze een beetje huiduitslag. Op advies van cb even maand gestopt. Daarna rustig opgebouwd en eigenlijk nu nergens last meer van.. ik zat zelf te denken, misschien was het toch te vroeg?
Bij jou is het wel iets heftiger zo te zien, mijn dochter kreeg pas na iets meer dan een uur huiduitslag en ook vele malen minder. Zou het idd goed laten uitzoeken en even stoppen!
2 maanden geleden
Reactie op KalliDi
Onze dochter heeft hetzelfde en van het consultatiebureau zeggen dat we het ...
Kan heel gevaarlijk zijn.. de 2de keer kan namelijk een shock veroorzaken als ze zwaar allergisch is.
2 maanden geleden
Het advies zou moeten zijn: eerst testen bij een allergoloog en op zijn advies stoppen of door blijven eten. Want de tweede reactie kan heel heftig zijn, met als gevolg dat de keel dichtzwelt. Mijn zusje heeft dit gehad toen ze 8 maanden oud was.
2 maanden geleden
Reactie op HelloBaby101
Het advies zou moeten zijn: eerst testen bij een allergoloog en op zijn adv ...
Ga ook echt geen pindakaas meer geven. Ben flink geschrokken vanmiddag.
2 maanden geleden
Reactie op Stefanie14-02
Had jou kindje er veel last van ? Het eerste uur was die wel verdrietig wil ...
Overal uitslag. Net antistoffen test gedaan met pinda daar reageerde ze goed op. Proberen thuis, en we hebben medicatie gekregen. Dus zit echt te denken hoe dan, maar beter zo dan anders
2 maanden geleden
Reactie op MomDaugther
Overal uitslag. Net antistoffen test gedaan met pinda daar reageerde ze goe ...
Wat fijn dat je duidelijkheid hebt. Moet je nu wel weer pindakaas geven ? Wat voor medicatie heb je gekregen. Sorry voor alle vragen
2 maanden geleden
Reactie op Stefanie14-02
Wat fijn dat je duidelijkheid hebt. Moet je nu wel weer pindakaas geven ? W ...
Ja moet weer proberen te geven, en kijken hoe ze nu op reageert. Krijgt lijst met een plan van aanpak. Medicatie Desloratadine in drankvorm.
2 maanden geleden
Reactie op MomDaugther
Overal uitslag. Net antistoffen test gedaan met pinda daar reageerde ze goe ...
Hoi, wij hebben ook deze medicatie. Mijn dochter reageert er ook op, maar alleen op de huid. Als je medicatie heeft, verminderd dit enorm de klachten. Door middel van provocatie vast gesteld dat het “alleen” huid reactie is.
En ja, ik moet het ook blijven geven.
Misschien hebben ze je deze tip al gegeven, maar ik heb twee setjes. 1 voor de luiertas (thuis) en eentje bij de opvang. Gaf de apotheek toen aan ;)
2 maanden geleden
Reactie op Monster0611
Hoi, wij hebben ook deze medicatie. Mijn dochter reageert er ook op, maar a ...
Ja moet eerst zo proberen, indien wederom reactie wordt de test afgenomen. Blijft spannend iets , moet het even mijn angst opzij zetten.
2 maanden geleden
Reactie op gaia
Mijn oudste heeft dit! Die mocht na de eerste reactie echt geen pinda meer ...
Ben zo bang dat mijn zoontje dat ook niet meer mag het was de 2de keer binnen een minuut raak. Hoe gaan jullie ermee om ? Bijna overal zitten sporen van pinda’s of noten in