26 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op Stefanie14-02

Ben zo bang dat mijn zoontje dat ook niet meer mag het was de 2de keer binn ...
Sporen betekent niet dat het er in zit. Meestal kan je dit dan wel eten. Want ze zetten het uit voorzorg erop. Als het dik gedrukt is zit het erin. Vraag advies aan een allergoloog als je kind allergisch is.

2 maanden geleden

Reactie op Monster0611

Hoi, wij hebben ook deze medicatie. Mijn dochter reageert er ook op, maar a ...
Hier ook precies dit! Overal rode vlekken, maar zonder verdikking. Dus blijven geven via een plan van aanpak en medicatie erbij houden voor als het ineens meer zou worden dan ‘alleen’ huid reactie.

2 maanden geleden

Reactie op Stefanie14-02

Echt nul problemen mee moet ik zeggen. Ik merk dat hij nu wel tegen dingen kan zonder pinda maar waar op staat “kan sporen van pinda bevatten”. Ik maak zelf amandelpasta voor hem. Verder hebben we een epipen bij ons maar nooit nodig gehad. Ik check bij restaurants wel altijd f alles wat we bestellen maar is echt een kleine moeite. Zag er ook tegenop maar het is amper in ons leven aanwezig deze hele allergie. Wel aan denken dat ze op kdv/school/ peuterspeelzaal ook geen pindakaas mogen eten in de klas. Althans dat was het advies bij ons gezien de heftige allergische reactie. Dus ik maak voor de hele groep amandelpasta 😅.

2 maanden geleden

Reactie op Stefanie14-02

Zou advies van diëtist/ziekenhuis vragen. Het ene kindje reageert al op een inimini beetje, de andere kan wel sporen eten. Ik zelf kan dus geen producten eten waarin sporen zitten, want dan krijg ik al een heftige reactie en eet dan dus ook niks waarop staat dat het sporen kan bevatten. Als het goed is, wordt dacht ik vanaf volgend jaar de product etiketten aangepast. Het wordt nu inderdaad heel vaak op de verpakking gezet terwijl er helemaal geen sprake van is. Zou heel fijn zijn!

2 maanden geleden

Reactie op gaia

Echt nul problemen mee moet ik zeggen. Ik merk dat hij nu wel tegen dingen ...
Als hij zo’n heftige reactie had, dan zou ik toch oppassen met producten die sporen kunnen bevatten. Het kan de ene keer het niet bevatten, maar een andere keer wel. Zelf ook al meegemaakt en is geen pretje

2 maanden geleden

Reactie op Tauriel

Zou advies van diëtist/ziekenhuis vragen. Het ene kindje reageert al op een ...
Ik ben nu zo bang om hem iets te geven. Schrik zit er nog goed in. Kan pas begin volgend jaar terecht in het ziekenhuis