14 Reacties
vorig jaar
Wat vervelend voor je en natuurlijk is dit een legitieme reden om je ziek te melden. Hierbij maakt het niet uit dat je in jouw ogen een simpele kantoorbaan hebt. Je moet eerst thuis normaal kunnen functioneren (mentaal/fysiek) voordat je weer aan werk moet gaan denken. Ik zou nu alvast contact opnemen met je leidinggevende, dan kost het namelijk ook niet je 2 weken vakantie. Je zult dan worden opgeroepen bij de bedrijfsarts na enkele weken en die kan, wanneer jij er fysiek/mentaal weer aan toe bent, een plan samen met je opstellen om weer (gedeeltelijk) aan het werk te gaan. Maar dat is iets voor later... werk is maar werk :).
vorig jaar
Zeker voor ziekmelden. En ik denk dat het jou rust zal geven als je het nu al mededeelt met werk in plaats van ermee wachten tot het laatste moment.
Het komt uiteindelijk echt wel goed. Geef jezelf te tijd. Je hebt een goede moeder. Moeder worden en zijn is heel pittig en het is niet gek dat dit geestelijk ontzettend veel met je doet. Geef jezelf de ruimte, de gevoelens mogen er allemaal zijn.
vorig jaar
Even een tip, hoorde dit van de week van mijn leidinggevende. Ook al staat je hoofd er nog niet naar, zou je toch even contact opnemen met je werk om he vast ziek te melden. Je bent nu namelijk ziek na zwangerschap, en dan kost het niet je vakantie uren. Hou je die nog.
Dit is trouwens een super legitieme reden om je ziek te melden, eerst werken aan je eigen herstel voor je weer aan het werk kan. Knap dat je hulp hebt gezocht, veel sterkte!
vorig jaar
Wat super lastig! En zoals iedereen al zegt, zeker legitieme reden. Denk dat het zelfs nog beter was geweest als je dat al eerder had gedaan (ziekmelding) want dan had je je ouderschapsverlof niet ingezet en had jouw werk je ziek kunnen melden na zwangerschap. Want volgens mij is dat voor werkgever ook voordeliger. Maar heb er verder weinig kennis van. Ik zou het vooral met werkgever bespreken! Sterkte!
vorig jaar
Natuuuuurlijk meldt jij je ziek. Als je een hele dag de deur uit kan zonder er daarna een dag af te liggen,dan kan je werken, anders niet. Het klinkt niet alsof dat lukt. Daarbij, je kind is nog jong en heeft jou vol gas nodig, dat is nu belangrijker. Daar heb je al je energie dan maar even voor nodig. Succes!
vorig jaar
Je kunt je gewoon ziekmelden. Ik heb ook postnatale depressie en zit nu weken ziek thuis. Gelijk na mijn verlof heb ik mijn ziek gemeld. Ik werk zelf in de zorg en ben heel erg bang dat ik wat verkeerds doe en ik werk wel met mensen. In begin vond ik het lastig om te zeggen dat ik me niet goed voel, schaamde me een beetje. Maar volgens mijn Pysigoloog hoef je niet voor te schamen en dat is normaal. Haar worden waren. Elke zwangerschap is anders en iedereen ervaart het anders. Belangrijkste is jij en je baby. Daarvoor moet vechten om weer je zelf te zijn en sterk te zijn voor je kindje. Ik moet er aan geloven ook al voelt het nog niet zo😅 succes en geloof er dat het goed komt ❤️
vorig jaar
Als geen ander weet ik hoe lastig het is toe te moeten geven dat het ff niet lekker met je gaat. Maar wat goed dat je dat toch doet!
Je hoeft niet op een diagnose te wachten en kunt je gelijk ziek melden. En het is zeker een legitieme reden!
Zelf heb ik 1,5 jaar na bevalling doorgemodderd met een postpartum depressie met ook een kantoorbaan van 3 dagen. Toen pas hulp durven vragen omdat het echt niet meer ging dat gun ik niemand. En het is ook belangrijk, weet ik nu, om nu op de rem te trappen en hulp te zoeken ivm de hechting met je kindje.
En weet ooit komt het goed, ondertussen heb ik een 2e kindje gehad en op een paar grijze dagen na die we allemaal wel eens hebben nu geen postpartum depressie ook omdat ik tijdens therapie geleerd heb wat mijn triggers waren.
Je doet het nu al supergoed mama!
vorig jaar
Zeker een legitieme reden om je ziek te melden!!
Wel wil ik je mijn ervaring meegeven omdat het misschien kan helpen. Ik zat er namelijk ook enorm doorheen tegen het eind van mijn verlof. Dacht ook aan depressie, maar nu achteraf denk ik dat ik tegen een burn out aan zat. Toch maar gaan werken omdat het thuis ook zwaar was en uiteindelijk heeft het me juist heel veel goed gedaan om uit de dagelijkse thuissituatie weg te zijn. Ik denk echt dat ik veel dieper gevallen was als ik juist thuis gebleven was.. Wat ik probeer te zeggen is, bedenk goed waar jij je goed bij voelt en probeer dat te volgen.
vorig jaar
Ik vind jullie reacties allemaal zo lief! Vind het heel bijzonder dat dat op een forum met vreemden allemaal kan, vind ik echt heel fijn.
Ik ga morgen mijn leidinggevende bellen om me ziek te bellen. Had het even opgezocht maar kan niet zelf contact opnemen met de bedrijfsarts, mijn leidinggevende moet me doorsturen. En met die bedrijfsarts moet je dan een plan maken geloof ik zoals iemand al zei. Ik geloof ook wel ergens dat heel low key paar uurtjes 'werken' voor het ritme wel goed is, alleen ik kan echt nog geen verantwoordelijkheid aan voel ik en moet alleen maar bijkomen en uitrusten.
Vond het heel fijn dat jullie zeiden dat je genoeg energie moet hebben om überhaupt een dag door te komen voor je gaat werken (ipv bijkomen na iedere dag). En werk is ook maar werk moet ik me heel tijd blijven herinneren. Dus thanks
vorig jaar
Zoals volgens mij velen hier melden; je kan en mag je hiervoor absoluut ziek melden. Je moet aan jezelf en aan je kindje denken, werk komt later. Dat is soms lastig, ik spreek uit ervaring, want je kan mogelijk de druk voelen vanuit jezelf of werk om toch te gaan werken maar niet doen. Wanneer je je weer lekkerder begint te voelen en een dag doorkomen je geen energie meer kost, dan is het moment om voorzichtig op te gaan bouwen. Ikzelf zit nu ook thuis met een depressie en het is moeilijk, maar we bekijken het stapje voor stapje. En het klinkt misschien heel gek, maar ik ben stiekem toch wel blij dat er meerdere moeders zijn die hetzelfde doormaken. Ik voel me in mijn omgeving behoorlijk alleen. Natuurlijk wens ik niemand een depressie toe hé laat dat duidelijk zijn ;) allemaal heel veel sterkte en probeer het rustig aan te doen en toch af en toe te genieten.