7 Reacties
2 jaar geleden
Ik heb bij mijn vorige zwangerschap ook na de bevalling 2 weken amper geslapen. Nooit langer dan 15min per keer als ik uberhaupt al in slaap viel. Heb toen ook slaappillen gekregen, heb het toen 1x gebruikt en toen kon ik steeds beter in slaap vallen.
Na deze bevalling ook last van gehad, maar gelukkig niet zo lang. Ik had er wel angst voor, maar heb op advies van de verloskundige valeriaan pillen gehaald en neem zo nu en dan een pil (in de avond een uurtje voordat ik wil gaan rusten/slapen).
Moet zeggen dat ik alsnog lastig in slaap val en ook moeilijk blijf doorslapen (door alertheid denk ik).
Heb je dit al besproken met de huisarts? Ik snap dat je niet afhankelijk wilt worden/zijn van slaap medicatie, daar had ik destijds ook angst voor.
2 jaar geleden
Vorige zwangerschap ook gehad, heb toen veel te lang gewacht en pas na een week of 8 naar de huisarts gegaan. Ik was toen zelf echt helemaal op. Omdat ik al bekend was met slaapproblemen en het echt slecht ging, heb ik slaapmedicatie gekregen voor langere periode. Ik slik het nog steeds. Het is vervelend dat ik er nu van afhankelijk ben, maar nu met mijn tweede slaap ik wel gewoon en uiteindelijk is dat veel beter voor mij en mijn kinderen omdat ik niet (letterlijk!) gek wordt van slaapgebrek. Ik snap dat je niet afhankelijk wil worden en ik raad dit ook zeker niet aan, maar let wel goed op jezelf :) misschien dat je eerst ook iets van valeriaan kan proberen?
2 jaar geleden
Reactie op estelerr_
Ik heb bij mijn vorige zwangerschap ook na de bevalling 2 weken amper gesla ...
Bedankt voor je reactie! Welke valeriaan pillen gebruik je? Nee, ik heb mijn angst voor afhankelijkheid nog niet besproken met de huisarts. Snel maar doen denk ik…
2 jaar geleden
Reactie op Fifidijkstra
Bedankt voor je reactie! Welke valeriaan pillen gebruik je? Nee, ik heb mij ...
Ik heb nu gewoon van Kruidvat huismerk extra sterk heet het geloof ik. Het lijkt wel wat te helpen het gejaagde gevoel weg te nemen, daar had ik enorm veel last van waardoor ik telkens wakker in bed lag.
De verloskundige gaf aan dat dat komt door de cortisol welke extra wordt aangemaakt door het slechte slapen zodat je alert/wakker blijft om de dag door te komen. Maar op een gegeven moment kom je in een spiraal. Ze zei ook, toen ik vroeg wanneer de ‘slapeloosheid en extra alert zijn na bevalling’ over gaat, dat zodra je meer vertrouwen hebt in de situatie en minder ‘gestresst’. Ik denk dat die kennis mij ook wel gerustgesteld heeft en heeft geholpen om minder angstig te zijn om weer in een soortgelijke situatie te komen, en dan nog die valeriaan pillen erbij.
Hopelijk gaat het bij jou ook gauw beter, ik weet hoe erg het is en hoe je er aan onderdoor kan gaan.
2 jaar geleden
Reactie op estelerr_
Ohh ken ik niet, merkte je direct effect?
Jaa het zijn geen slaappillen maar je komt goed in slaap is een drankje en die kan je steeds meer afbouwen tot je zelf weer goed slaapt mag niet met bv trouwens