12 Reacties
één maand geleden
Met 8 maanden is er weer een slaapregressie! Mijn dochter is ‘s nachts elke 2 uur wakker 🤣 feest! En overdag met het dutje van 9 uur slaapt ze max 40 minuten en in de middag ook maar terwijl dat een dutje van 120 minuten moet zijn 😅
één maand geleden
Is 19.00 uur niet een beetje laat voor nog een dutje?
Ik snap het wel ivm de wakkertijden en dat ze zo laat in de ochtend pas een dutje doet, maar probeer eens haar wakker te maken rond 8 uur of wanneer ze in de ochtend 45 minuten heeft geslapen. Haar dan wakker maken en dan weer kijken wanneer ze moe is, dan wel wakkertijd aanhouden.
Dan heb je een kort dutje van 45 minuten en daarna een lang dutje van 1,5 uur ongeveer. Ze adviseren ongeveer 2,5 uur a 3 uur aan dutjes overdag en dan de avondslaap in.
Bij ons slaapt ze tussen 9 en 10 uur en dan rond de lunch een langer slaapje en dan vaak nog een kort dutje rond 16 uur en dan kan ze rond 19 uur weer naar bed voor de nacht, met ook een uitgebreidere ritueel (boekje lezen) zodat ze weet dat dit de avondslaap is.
één maand geleden
Ik zou proberen in de ochtend het ook echt een ochtend te maken. Dus opstaan, aankleden, desnoods naar buiten, spelen. Echt een beetje rekken tot half 9/9 uur en dan een ochtenddutje tot 10/half 11. Ik denk dat ze een beetje een raar ritme heeft doordat ze de nacht verlengd in de ochtend, waardoor het ritme in de avond ook verstoord is. Voor haar is het dus om 21:00 nog geen "nacht".
één maand geleden
Reactie op s19891
Ze ging nu netjes 1900 slapen. Sliep gewoon diep. Nu weer feest. Elke 5min ...
Misschien kun je proberen de bedtijd iets later te doen?
één maand geleden
Reactie op kimmetje2023
Misschien kun je proberen de bedtijd iets later te doen?
Ja denk ook later naar bed eventjes. Het lijkt nu alsof haar dag erg kort is omdat ze rond 6:00 drinkt maar gelijk doorslaapt, alsof het dus voor haar nog nacht is en dan pas 10:00 echt ochtend/wakker. Dan doet ze als ik het goed lees dus 1 lange dut en dan weer de nacht in, dan duurt haar ‘dag’ maar 9 uurtjes waarvan ze er nog 2 uur slaapt (dutje).
Misschien dus eerst wat later naar bed brengen en dan ook wat eerder wakker maken. Dus bijvoorbeeld rond 20:30-21:00 slapen en dan na de fles van 6:00 wakker maken rond 8:30-9:00 en dan zo steeds weer iets eerder naar bed en eerder wakker maken in de ochtend?
één maand geleden
We houden nu het 2 3 3 ritme aan. Ze slaapt wel eerder nu maar word wel 100x wakker nog steeds haha. Het is een fase het is een fase.. 🤣 ik haal haar max 8u ochtend uit bed meestal 7u ook als ze nog wilt slapen. Dan 2 uur later er weer in. Dan 1.5u slapen dan 3 uurtjes wakker en weer slapen 1.5 u ongeveer en dan rond 7 a 8 naar bed.