33 Reacties

13 dagen geleden

Ik gebruik nu al een aantal weken een hellingskussen van doomoo overdag en heb ook een zijligkussen. Eventueel vaker kleine flesjes geven (mocht je flesvoeding geven). Verder geen tips. Het is uitzitten helaas. 😢 ik weet hoe je je voelt!

12 dagen geleden

Herkenbaar, onze dochter heeft er ook last van. Ze slaapt er slecht van want wordt iedere keer wakker door die oprispingen (of valt er überhaupt niet van in slaap). Als het omhoog komt zie ik haar worstelen en kokhalzen/verslikken, zo zielig en eng. Ze huilt ook veel meer overdag door alle onrust. Wij zijn ook zodoende naar wat helpt. Afgelopen nacht voor het eerst haar laten slapen in inbakerslaapzakje, puckababy piep. Het was een goede nacht maar of dat toeval is of daardoor komt, geen idee. Hoe gaat het indikken bij jullie? Helpt dat een beetje? Wij doen dat nog niet maar zit er wel over na te denken.

12 dagen geleden

Mijn kleine dametje heeft er ook erg last van :( gister was het helemaal drama. Niets lijkt te helpen inderdaad. Ik kreeg gister wel de tip van het consultatiebureau om even een minuutje te voeden, dan weer even minuutje pauze, speen geven en laten boeren, dan weer voeden. En dat dan een keer of 5.

12 dagen geleden

Reactie op MerelK12

Herkenbaar, onze dochter heeft er ook last van. Ze slaapt er slecht van wan ...
Wij hebben ook een puckababy piep. Deze is ook iedere ochtend helemaal vol met spuug aan de bovenkant. Het indikken helpt denk ik wel iets. Echter doen wij steeds maar 1 schepje waardoor het niet super dik wordt. Omdat ze nog geen 6 weken is, kan ze het moeilijker afslikken als het te dik is en terugkomt... Dat worstelen is herkenbaar, zo zielig

12 dagen geleden

Hier ook vreselijk veel spugen en grote hoeveelheden ook ;( alles is nat. Als ze in dr eigen bedje naast me ligt ik doe geen oog dicht want als ik ff in slaap val ligt ze dus in een plas koude spuug zo zielig . Ze huilt sinds 2 dagen veel. Daarvoor hele dag slapen. Zo sneu alle adviezen al opgevolgd maar niets helpt :(

12 dagen geleden

ik zou echt adviseren om naar een osteopaat te gaan. bij ons is het daarna enorm verbeterd. en laten controleren of je kindje niet een te strak tongriempje heeft. dat is ook gerelateerd aan erge reflux

12 dagen geleden

Reactie op edejager

ik zou echt adviseren om naar een osteopaat te gaan. bij ons is het daarna ...
Dat wist ik niet van dat tongriempje, dankjewel voor de tip!

12 dagen geleden

Reactie op edejager

ik zou echt adviseren om naar een osteopaat te gaan. bij ons is het daarna ...
Goed om te horen dat de osteopaat geholpen heeft! Daar zitten wij ook aan te denken dus gaan dat dan ook maar proberen.

11 dagen geleden

Hebben jullie kids ook dat kreunen brommen en alsof ze vol snot zitten(terwijl dit niet zo is) vd de reflux

11 dagen geleden

Reactie op s19891

Hebben jullie kids ook dat kreunen brommen en alsof ze vol snot zitten(terw ...
Ja zeker, heeft onze dochter ook

11 dagen geleden

Hoevaak spugen jullie kindjes nou per dag want ik overdrijf dus niet als ik zeg misschien wel 30 of 40x per dag🤣 ze is wel weer goed gegroeid gek genoeg

10 dagen geleden

Reactie op SPMx

Ik gebruik nu al een aantal weken een hellingskussen van doomoo overdag en ...
O ik heb ook zo een hellingskussen besteld, hopelijk is dat het laatste puzzelstukje.

10 dagen geleden

Huilt jullie baby ook zo veel? De laatste dagen is het hier echt vreselijk. Sochtends vanaf +- 8 uur tot 10, ik denk dat het dan ook krampjes zijn want meestal heeft ze daarna een poepluier. En vanaf in de loop van de middag/begin avond tot +- 21 uur is het ook weer raak. Vaak direct na de voeding al. In de nacht valt het gelukkig nog mee, wel de onrust en oprispingen maar nu er dat huilen/krijsen.

10 dagen geleden

Reactie op s19891

Hoevaak spugen jullie kindjes nou per dag want ik overdrijf dus niet als ik ...
Bij ons ook echt heel vaak! Vaak nog tot 2 / 3uur na een voeding. Tijdens een voeding bij het boeren vaak heel veel & erna steeds kleine beetjes. Als het even gestopt lijkt te zijn, is het weer tijd voor de volgende voeding...

10 dagen geleden

Reactie op MerelK12

Huilt jullie baby ook zo veel? De laatste dagen is het hier echt vreselijk. ...
Dat valt hier gelukkig nog wel mee. Soms inderdaad na de fles wel even. Gebruik wel standaard sab simplex en heb een kipkep woller gekocht.

10 dagen geleden

Bij de oudste hielp de osteopaat. Indikken met jbpm hielp wel voor de reflux maar veroorzaakte bij hem dan weer krampjes/verstopping

10 dagen geleden

Wij gaan maandag voor het eerst naar een osteopaat ivm verborgen reflux (niet gediagnosticeerd maar kan bijna niet anders). Ik heb er hoge verwachtingen van en hoop zo dat het ons meisje gaat helpen!

9 dagen geleden

Reactie op Mellys1991

Wij gaan maandag voor het eerst naar een osteopaat ivm verborgen reflux (ni ...
Laat je nog even horen hoe het is gegaan? Ben benieuwd!! Hoop dat het haar erg gaat helpen!

9 dagen geleden

Reactie op edejager

Laat je nog even horen hoe het is gegaan? Ben benieuwd!! Hoop dat het haar ...
Ja zal ik doen. Wij zijn zelf ook heel erg benieuwd na morgen 🫨

8 dagen geleden

Zo raar he.. afgelopen dagen spuugte ze minder gewoon mondjes. En nu gaat het weer de hele dag door. We hebben niks anders gedaan. Dikke brokken tot waterdun van alles.:(