33 Reacties

één maand geleden

Reactie op s19891

Zo raar he.. afgelopen dagen spuugte ze minder gewoon mondjes. En nu gaat h ...
Hier hetzelfde, leek wat beter te gaan & sinds het weekend weer ellende... Geen peil op te trekken, doen ook steeds hetzelfde. Moeten er denk ik maar gewoon doorheen :( Succes !!

één maand geleden

Bij wie helpt indikken met jbpm of dieetvoeding? Wij waren bij cb vanmiddag en die raadde aan om dat te doen, dus we hebben nutrilon ar gekocht maar dat bevalt niet echt. Voor ene speen is het te dik waardoor we bijna een uur bezig waren met de fles en een speenmaat groter was te groot waardoor ze veel te snel dronk. Dus denk er nu toch aan om jbpm te kopen zodat we iets beter kunnen doseren misschien. We twijfelden ook nog over Hero Comfort +ar, iemand daar ervaring mee of zal dat ongeveer hetzelfde zijn als nutrilon ar? Ik ben sowieso ook bang dat het dan alsnog omhoog komt en ze het slechter weggeslikt krijgt, maar daar was de jeugdarts niet zo bang voor. En ik ben ook bang dat door indikken haar krampjes weer erger worden dus voelt een beetje als kiezen tussen twee kwaden.

één maand geleden

Reactie op chaaarelle

Hier hetzelfde, leek wat beter te gaan & sinds het weekend weer ellende ...
Jullie ook succes! Hier is het dik en brokkerig echt raar herken je dat

één maand geleden

Reactie op MerelK12

Bij wie helpt indikken met jbpm of dieetvoeding? Wij waren bij cb vanmiddag ...
Hier helpt het niet. Bij mijn oudste 2 redelijk maar die dronken er slechte door. Ik had toen ook 1 2 3 speen van difrax

één maand geleden

Reactie op MerelK12

Bij wie helpt indikken met jbpm of dieetvoeding? Wij waren bij cb vanmiddag ...
Ik kreeg de tip van het consultatiebureau om met een naald het gaatje van speen 1 wat groter te maken zodat er net wat meer voeding uitkomt maar niet teveel. Misschien kan je hier iets mee 😊

één maand geleden

Reactie op s19891

Jullie ook succes! Hier is het dik en brokkerig echt raar herken je dat
Nee hier blijft het gewoon echt melk wat omhoog komt

één maand geleden

Reactie op edejager

Laat je nog even horen hoe het is gegaan? Ben benieuwd!! Hoop dat het haar ...
Even een update na het bezoek aan de osteopaat. Hij voelde overal wel wat spanning maar niet extreem (had dit ook niet verwacht). Ze heeft gister heel goed geslapen. Eigenlijk elke x na het wegleggen in haar bed tot de volgende voeding. Ontlasting is nu ook vaker dan om de 3 dagen. Wb de reflux vind ik het nog lastig te zeggen omdat we weer terug zijn van speen m naar s icm met de 1 2 3.

één maand geleden

Er is medicatie tegen (verborgen) reflux. Onze oudste heeft dit gehad en hij werd er een andere baby door. Ga naar de huisarts en dan krijg je een recept voor bij de apotheek.

23 dagen geleden

Reactie op chaaarelle

Hier hetzelfde, leek wat beter te gaan & sinds het weekend weer ellende ...
Hier ook hetzelfde… mag ik vragen of het qua gewicht wel goed gaat? Mijn zoontje was 120 gr aangekomen in een week en dat vonden ze wel echt te weinig (hij was 4215 bij geboorte, nu ruim 6 weken) maak me er enorm zorgen om!

23 dagen geleden

Reactie op FayKr

Hier ook hetzelfde… mag ik vragen of het qua gewicht wel goed gaat? Mijn zo ...
Ja ze komt wel aan in gewicht. Ze was 2860 bij de geboorte en nu met 5.5 week al 3800. Ze drinkt al sinds het begin meer, zitten nu op 6x 120. Ze spuugt veel uit maar houdt gelukkig wel genoeg binnen om te groeien. Spugen blijft helaas wel echt de ene keer meer dan de andere keer. Sinds deze week ook alleen maar huilen, gaan ook naar de osteopaat. Ben benieuwd...

23 dagen geleden

Reactie op chaaarelle

Ja ze komt wel aan in gewicht. Ze was 2860 bij de geboorte en nu met 5.5 we ...
Dankjewel voor je reactie! Gelukkig groeit ze goed! Vind het spugen zo ontzettend naar, kan er niet aan “wennen”. Jbpm heeft paar dagen gewerkt maar lijkt nu minder… hij woog met laatste weegmoment (5,5week) 5120 maar was dus te weinig.. hopelijk snel verbetering!

23 dagen geleden

Reactie op FayKr

Dankjewel voor je reactie! Gelukkig groeit ze goed! Vind het spugen zo ontz ...
Nee het is ook echt vreselijk om te zien he, vooral als ik haar zo zie worstelen voor het naar boven komt. Hopelijk is het allemaal snel voorbij 🍀

23 dagen geleden

Reactie op chaaarelle

Nee het is ook echt vreselijk om te zien he, vooral als ik haar zo zie wors ...
Heel ellendig ja! Wij gaven afgelopen week Nutrilon AR, maar daarvan kreeg ze enorm last van haar stoelgang (werden opeens harde keutels) met dus weer extra huilen en persen tot gevolg. Dus vandaag weer gestopt en gewone Nutrilon gegeven. Zie het direct weer omhoog komen na de voeding, ik ben nu al 45 min bezig om haar te kalmeren. Bij haar is het echt verborgen, ze slikt het iedere keer weer terug hoor ik maar het klinkt de helft van de tijd ook alsof ze er half in stikt. Doodeng vind ik het.