20 Reacties

2 jaar geleden

Hi! Ja al drie zwangerschappen. Mijn eerste was baby positief waardoor ik in week 30 en na de geboorte een spuit moest in mijn bil. Baby 2 was negatief (zelfde bloedgroep als mij) toen hoefde het niet. Ben benieuwd wat deze is. Ik mag ook met 27 weken weer

2 jaar geleden

Hoi, ik heb het ook en in de vorige zwangerschap was mijn baby juist positief. Als je vragen hebt, laat maar weten!

2 jaar geleden

Ik heb dat ook..

2 jaar geleden

Reactie op Ingeee__

Hi! Ja al drie zwangerschappen. Mijn eerste was baby positief waardoor ik i ...
Spannend. Mijn eerste reactie toen ik er wat over gelezen had, was dat ik toch wel schrok. Dat mijn lichaam het bloed van de baby kan afbreken. Gelukkig hebben ze iets waardoor het lichaam dat niet gaat doen. Had jij er tijdens je zwangerschap 'last' van, of extra zorgen? En tijdens en na de bevalling?

2 jaar geleden

Reactie op martje115

Hoi, ik heb het ook en in de vorige zwangerschap was mijn baby juist positi ...
Hoi, bedankt voor je reactie. Had het bij jou effect op je zwangerschap? En tijdens/ na de bevalling?

2 jaar geleden

Ik heb dat ook..
En weet je al of de baby ook negatief is?

2 jaar geleden

Ik heb c negatief

2 jaar geleden

Reactie op linnda94

Hoi, bedankt voor je reactie. Had het bij jou effect op je zwangerschap? En ...
Nee, ik had er verder geen last van of extra zorgen. Het is echt een vaker voorkomend iets waar ze inderdaad een goed werkende oplossing voor hebben. Als bij 27 wk blijkt dat je kindje positief is, krijg je ergens in die weken daarna een prik met anti D. Die prik kreeg ik nog een keer na de bevalling, binnen 24 uur geloof ik. De prik was wel even pijnlijk maar goed te doen, en je merkt er daarna verder niks van.

2 jaar geleden

Reactie op MoonLight112

Ik heb c negatief
Ik ook, maar dat is anders dan rhesus d negatief

2 jaar geleden

Reactie op slotjee

Ik ook, maar dat is anders dan rhesus d negatief
Dat klopt idd, heb ook nooit van d negatief gehoord eerlijk gezeht

2 jaar geleden

Ja ik heb het ook! En moet ook met 27 weken bloed prikken en volgens mij ook een prik halen dan

2 jaar geleden

Reactie op MoonLight112

Dat klopt idd, heb ook nooit van d negatief gehoord eerlijk gezeht
Rhesus d is als je bloedgroep negatief is, ik heb bijv. A+, maar andere mensen hebben A- of B-, die - staat dan voor de rhesus d factor. Met rhesus d kan je sneller dan bij rhesus c antistoffen aanmaken tegen het bloed van je kindje (bij ons gaat dat heel langzaam, weken tot maanden), maar zwangeren met rhesus d hebben dan wel weer het voordeel dat er een prik bestaat ertegen (die wij niet hebben)

2 jaar geleden

Dit ben ik ook! Bij mijn vorige twee zwangerschappen bleken mijn zoontjes positief dus heb ik die twee prikken gekregen (rond 30 weken en bij de bevalling). Ik verwacht dat dat deze keer weer zo zal zijn. De prik zelf is vervelend, de vloeistof is heel stroperig waardoor je het echt voelt. Maar is voor een goed doel. Ben blij dat ze dit hebben!

2 jaar geleden

Reactie op SimoneB

Dit ben ik ook! Bij mijn vorige twee zwangerschappen bleken mijn zoontjes p ...
Dit had ik precies ook kunnen typen 😂. Volgens mij is het als je man positief is echt dikke kans!

2 jaar geleden

Hier ook; bloedgroep O- en resusfactor D negatief. Bij beide zwangerschappen rond 27 weken bloed geprikt en bij beide prik gekregen rond 27 weken en na de bevalling ter voorkoming van het aanmaken van antistoffen tegen de baby. Nu met 27 weken weer bloed prikken, ik ga ervan uit dat ik weer een prik ga krijgen 😉

2 jaar geleden

Ik heb O+ resusfactor D positief ik wist voorheen helemaal niks over de resusfactor en wist al zeker niet dat je daar dus c of d mee kan hebben maar ik weet niet wat mijn kindje heeft voor bloedgroep wel zeiden alleen over mijn bloedgroep

2 jaar geleden

Hier hetzelfde, mijn 2 zoontjes waren beide positief dus moest rond de 30 weken en na de bevalling gelijk een spuit. Ik ga er maar vanuit dat het bij deze zwangerschap weer hetzelfde is.

2 jaar geleden

Helaas blijkt dat ik toch antistoffen aan maak (ondanks vaccinatie. Mijn vorige kindje was dit ook en die hebben ze toen gehaald. Zijn er hier meer die toch antistoffen aan maken?

2 jaar geleden

Reactie op Imagine

Helaas blijkt dat ik toch antistoffen aan maak (ondanks vaccinatie. Mijn vo ...
Oh dus dat kan ook nog, hoe weet je dan of je alsnog antistoffen aanmaakt? Ik heb ook de anti D prik gehad vorige week maar geen afspraak staan voor nog een keer bloedprikken oid

2 jaar geleden

Reactie op Markaron

Oh dus dat kan ook nog, hoe weet je dan of je alsnog antistoffen aanmaakt? ...
Komt bijna nooit voor. Mijn vorige zwangerschap had ik al vroeg antistoffen en toen ik rond de 37 weken de baby minder voelde bewegen hebben ze weer geprikt en bleek ik weer positief te zijn op antistoffen. Dus deze zwangerschap hielden ze er al rekening mee.