17 Reacties
9 dagen geleden
Klinkt eerder als een gewone verkoudheid dat RS virus.
Maar je kan zeker een zetpil geven. Werkt tegen alle pijn, ongemak en koorts. Wat we hier doen als ze veel snot heeft van die baby neusdruppels. Die knijp je echt wat meer leeg in de neus dan de spray vind ik . Wij zetten het bedje schuin, dan slaapt ze veel beter. En een ui in een schaaltje onder het bed. Verder gewoon uitzitten helaas... sterkte !
9 dagen geleden
Bij onze zoon was het ademen benauwd krakend piepen en de borstkast intrekken met ademen. Koorts benauwd. En hij blauwe lippen. Hij heeft 9 dagen in het ziekenhuis gelegen.
Van wat ik lees. Lijkt me dit gewoon een vervelende verkoudheid. Je kunt niet veel doen. Neusje spoelen. Hoge koorts zetpil. Zet hem in bad of douche lekker stomen. Ik gebruik tijdens zware verkoudheid. Zwitsal eucalyptus helpt ook. Altijd voor het slapen gaan. Dat alles lekker open is.
Mijn dochter van 1 was laatst heel erg verkouden. En boven de 40 graden koorts. De koorts verdween. Maar at en dronk slecht. Bleek dat der keeltje gezwollen stond en rood waardoor het pijnlijk zal zijn om te eten en drinken. En daar mocht ook een zetpil geven.
9 dagen geleden
Als het verkoudheid is of RS, zorg dat het neusje lekker vrij is. Goed zorgen dat ze comfortabel zijn, dus juist wel die zetpil geven, wij nemen ook pijnstilling als we ziek zijn.
9 dagen geleden
Hier was ze heel benauwd, piep op de longen en moesten elke dag naar de huisarts voor een check. Thuis vooral zorgen dat haar neus schoon was, spoelen spoelen spoelen. Daarnaast zetpillen pcm in de hoogste dosering die ze mocht. Bij koorts is dat niet nodig, maar als ze duidelijk ongemak hebben wel. Ook kreeg ze neusdruppels, xylometazoline 0,25 (alleen op recept). Op de HAP werd ze verneveld met salbutamol maar dat deed niet zoveel.
9 dagen geleden
Reactie op s19891
Krijgt ze al. Hoop niet dat het rs is. En ze steeds zieker gaat worden, mi ...
Je mag ook eens tussendoor nurofen geven voor kinderen. Als de zetpil onvoldoende werkt. Na jouw gevoel. Ik hoop het ook niet. Toen Daniel het had. Was een en al ellende. En we waren al in de ochtend geweest met hem. Naar de kinderarts. 7 uurtjes later waren we op de spoed. En toen moest alles rapper. Zuurstof was gedaald van hem ademen was moeilijk 😮💨😮💨😮💨
9 dagen geleden
Reactie op s19891
Was hij meteen al behoorlijk ziek? Hier is t vooral snot , hoesten etc. Ze ...
Hij was al 2 dagen ziek. Met de dag later werd het steeds erger. En met de 3e dag ik de kinderarts gebeld. Mij laten komen. Toen hij Daniel zag. Zei ie ik zie wat in z’n keeltje oren schoon. Niets om druk te maken. Nou 7 uur later 😮💨 en de spoed arts zei nog. Waarom hebben jullie niet eerder aan de bel getrokken. Nog 7 uurtjes was ik hier. Op de kinderafdeling. Die vonden het absurt. Hoe de kinderarts laconiek heeft gereageerd.
8 dagen geleden
Reactie op Hua Mulan
Zuiver genoeg kronkel. Al vond ik dat niet. Maar ja eind goed altijd goed. ...
Wat heftig allemaal!! Sterkte voor daniel