Mijn zoontje van 9 maanden poept vrij regelmatig 's nachts... Op dit moment is hij ook niet fit dus check ik even in zijn kamer voor ik zelf naar bed ga (je ruikt m goed, dus weet dan precies of ik hem nog even moet verschonen). Nu al 3 avonden raak om 11u.
Maar goed, voor hij niet fit werd, poepte hij 9/10 keer al vroeg in de ochtend (dus ook in zijn slaap, of viel daarna direct weer in slaap).
Hij eet zijn vaste voeding overdag super goed (2x boterham, fruit en aardig vol bord warm eten). Zijn flessen gaan nu niet echt meer op, maar hij drinkt wel goed water.
We twijfelden al om nu te gaan afbouwen naar 2 flessen (krijgt nog 3x150). Maar nu twijfel ik dus of ik dan die laatste fles er af zal halen i.v.m. dat poepen....
Hij slaapt trouwens al maanden door van 18:30-06:00 en als ik vrij ben zelfs regelmatig tot 07:30. (Zoooo veel geluk).
Poepen jullie baby's nog wel eens snachts?
Ik ga die laatste fles morgen gewoon eens laten zitten denk ik, uitproberen.... Maarja, is ook wel mn favoriete flesje, nog even zo intiem voor hij naar bed gaat 🫣😅.
Mijn zoontje van 8,5 maanden poepte ook iedere nacht. Ik merkte daarna dat hij het koud heeft. Heb hem dikker aangekleed en een extra dekentje gebruikt en sindsdien poept hij niet meer. Heel gek
Aah goeie tip! Hij slaapt wel al in een dikke slaapzak en onder een deken.... Maar het is wel koud op zijn kamer. Misschien toch een pyjama erbij dan...
De borstvoeding of kunstvoeding blijft tot een jaar de hoofdvoeding en vast voedsel bijvoedsel. Naar 2 melkvoedingen is dan wel erg weinig! Tot een jaar hebben ze echt nog melkvoedingen nodig!
Onze dochter draagt een romer en een lange mouwen pyjama onder haar winter slaapzak. Koelt nu zo snel af. Zij poepte ook toen ze minder warm gekleed was, nu niet meer!
Aah goeie tip! Hij slaapt wel al in een dikke slaapzak en onder een deken.. ...
Waarom onder een deken?
Als ze rollen en draaien is dat niet meer veilig.
Verder idd wat anderen zeggen; kan komen door de kou en zou ook geen melk fles weg laten. Ze hebben die voedingstoffen écht nog nodig :-)
Mijn zoontje poept ergens in de nacht, maar weet niet precies wanneer. In de ochtend is hij vrolijk aan het brabbelen ergens tussen 6 en 7 dus het kan ook zijn dat ie het dan pas doet 🙈.
Volgens mij heb jij het over de laatste fles, maar deze hielden wij nog het langste in stand bij m'n eerste zoon voor het slapen gaan.
Hier is meneer heel regelmatig en wordt elke dag rond 5.00 uur wakker om te poepen... is niet meer echt nacht, want voor hem begint dan de dag, in slaap krijgen is dan onmogelijk.
Hier is het zeker niet de kou, ik heb geen idee hoe ik zijn poep moment kan verschuiven.