21 Reacties

5 dagen geleden

Hier ook issues maar t best tot nu toe: campingbedje (check consumentenbond voor goeie) met goed matras naast je bed of in de buurt. - pas naar bed bij echt moe - slaapritueel zoals slaapzakje en schoon luiertje of boekje of tandjes poetsen of flesje in t donker 1. Erin leggen als ze slaapt bv met flesje of na wiegen 2 erin leggen als ze bijna slaapt - bij struggles denken aan: rugje aaien en rustig toespreken. Goed neerleggen en handen op hem of haar houden Succes!!

5 dagen geleden

Reactie op visjesmoetenzwemmen

Hier ook issues maar t best tot nu toe: campingbedje (check consumentenbond ...
Het kost sowieso tijd en moeite!

5 dagen geleden

Als t allemaal niet lukt heb je bedranden te koop of je koopt een grondbox waar je een dun matras in kan leggen.

5 dagen geleden

Wij hebben nu een ledikant omgebouwd tot co sleeper. De poten verhoogd waardoor hij gelijk staat aan ons bed en 1 zijkant van het ledikant eruit gelaten. M’n zoontje kruipt nog steeds iedere nacht zelf richting mij maar ik hoef niet bang te zijn dat hij uit bed valt op deze manier. Voor ons is dit echt een uitkomst.

5 dagen geleden

Reactie op NMMH

Wij hebben nu een ledikant omgebouwd tot co sleeper. De poten verhoogd waar ...
Dit heb ik ook! Alleen kroop ze bij m’n voeteneind bijna uit bed 🤣😬

5 dagen geleden

Reactie op anoniemxxx3

Dit heb ik ook! Alleen kroop ze bij m’n voeteneind bijna uit bed 🤣😬
Oei haha nee dan is dit ook niet meer heel veilig 🥲.

5 dagen geleden

Zou zeggen een grondbox. Maar als ze ook 15x wakker wordt naast jou zou ik toch eens verder zoeken. Als ik heel eerlijk ben. Dat ze wakker worden snachts en moeite hebben om in slaap te komen is denk ik nog tot daar aan toe. Maar de hele nacht steeds wakker worden ? Lijkt mij dat er dan iets meer speelt. En kan heel simpel zijn natuurlijk. Bvb te warm of te koud.

5 dagen geleden

Ik slaap met ons zoontje in een vloerbed. Hij ligt altijd aan de kant van de muur. In het weekend logeren we bij papa en dan schuiven we het bed tegen de muur, zodat hij er niet uitvalt. Werkt prima. Persoonlijk zou ik zelf niet aan slaap training doen. Een baby heeft gewoon de geborgenheid nodig.

5 dagen geleden

Het kost tijd. Het kan denk ik wel een paar weken duren, voordat ze aan een eigen bedje gewend zijn. Als je dat wilt, zal je dus moeten accepteren dat je er vaak uit moet. Hier gingen we er met huilen elke keer naartoe, maar zijn geatopt met wiegen en dan even aaien, rugje wrijven, speentje er in. Het werd vanzelf minder en ging doorslapen, maar kostte wel een paar weken tijd en volhouden.

5 dagen geleden

Hoe gaan de dutjes dan? Slapen jullie dan ook samen?

5 dagen geleden

Reactie op Seemlepmip

Hoe gaan de dutjes dan? Slapen jullie dan ook samen?
Ze slaapt overdag idd altijd op mij, in de draagzak of in de buggy als we op pad zijn. Toevallig op dit moment doet ze haar dutje in haar eigen bedje die heb ik net dicht gemaakt( gebruikte em eerst als cosleeper ookal sliep ze er niet in) Heb dr slapend in bed gelegd dus ben benieuwd hoelang ze doorslaapt.

5 dagen geleden

Bedankt voor jullie reacties! Ik ga vanavond maar gewoon proberen haar in de eigen bed te leggen en af wachten hoe het gaat. Als ze gaat huilen ga ik haar denk ik ook niet optillen omdat ik het idee heb dat als ze opgetilt word en daarna weer neergelegd word dat ze nog harder gaat huilen. Maar ja dat zeg ik nu wel maar vanavond vind ik het waarschijnlijk weer zielig 😂😅 we gaan het zien!

5 dagen geleden

Reactie op anoniemxxx3

Ze slaapt overdag idd altijd op mij, in de draagzak of in de buggy als we o ...
Dat voelt vast als een overwinning! Wij doen dutjes in eigen bedje/kamer en s nachts bij ons op de kamer in een ledikant 20 cm naast ons bed 😅

5 dagen geleden

Reactie op Seemlepmip

Dat voelt vast als een overwinning! Wij doen dutjes in eigen bedje/kamer en ...
Ze sliep helaas maar 30min 😂 ik ben benieuwd hoe het vanavond verloopt 😅

5 dagen geleden

Als het gaat om slaaptips vond ik de podcast van liefde van een moeder erg helpend. Het heeft me niet geholpen om mijn kindje te laten doorslapen, maar wel om te accepteren dat een kindje je nou eenmaal veel nodig heeft, ook in de nacht. En dat laten huilen niet iets is wat je moet willen. Ik zou in jouw geval ook kijken of een vloerbed iets voor jullie kan zijn.

5 dagen geleden

Wij hebben t een periode op deze manier gedaan. Heel dichtbij en toch kon hij niet over ons bed heen kruipen, omdat hij daarvoor eerst zou moeten klimmen wat toen nog niet lukte. Ik had dit vooral gedaan, omdat hij toen ook echt continu wakker werd en ik had zooveel pijn aan m'n rug door het steeds in en uit z'n bedje tillen. Ik vond dit een uitkomst!

5 dagen geleden

Wij hebben een ledikantje aan ons bed... ikea cosleeper-hack. Ik laat haar altijd aan die kant van het bed slapen... de co sleeper is dus puur als uitval bescherming ;-)

5 dagen geleden

Vloerbed?

5 dagen geleden

Reactie op Karen95

Als het gaat om slaaptips vond ik de podcast van liefde van een moeder erg ...
Helemaal mee eens!

4 dagen geleden

Reactie op Joelez

Wij hebben een ledikantje aan ons bed... ikea cosleeper-hack. Ik laat haar ...
Hier ook alleen kroop ze dus bij voeteneind eruit haha! Ze is enorm actief is ook al begonnen met stapjes zetten etc 🤣