16 Reacties
2 maanden geleden
Ah vervelend dat je je zo voelt.
Je bent niet de enige. Op een bepaald moment neemt vermoeidheid en moedeloosheid het over. Blijf tegen jezelf herhalen dat het moeilijkste gedeeltje mbt de nachten bijna voorbij is. Hoe ouder hij wordt hoe beter het slapen wordt.
🙏🙏 hou vol
Kan je ergens in de dag of week slaap inhalen? Als hij naar de opvang is bijvoorbeeld of als hij zelf overdag ligt te slapen?
2 maanden geleden
Wat rot om te lezen wij hebben het hier niet maar kan me heel goed voorstellen dat je je gewoon machteloos voelt soms. Tis gewoon ook heel intens allemaal en zeker in de nacht. Probeer voor je te houden dat alles een vase is en ook dit weer voorbij gaat en misschien je gevoelens delen naar je man dat je er echt even door heen zit. Bij mannen moet je vaak duidelijk zijn (haha hier wel tenminste, hij wil alles wel doen maar als vrouw zie je soms dingen toch anders.)
Veel sterkte en je kan dit! ❤️
2 maanden geleden
Kan het misschien zo zijn dat hij honger heeft. Ik merk nu dat mijn zoontje veel meer nodig heeft dan een maand geleden bijvoorbeeld. Hij krijgt fruit brood en avondeten naast zijn flesjes. Als ik bijv een keer de avondeten oversla omdat het niet uitkomt met slaap wordt hij ook wakker ‘s nachts.
2 maanden geleden
Heel begrijpelijk dat je je zo voelt. Hoef je nergens voor te schamen. Ik weet nog dat de kraamverzorgende tegen ons had gezegd dat er een moment kan komen dat we tegen onze grenzen aan lopen en dat dan het belangrijkste is om op tijd hulp in te schakelen. Een slaapcoach misschien? Huisarts? CB?
2 maanden geleden
Hier ook! De nachten zijn vaak nog ellendig en vermoeiend. Ik heb vaker dat ik overdag mn geduld verlies als de combi niet luisterende peuter - jengelende baby - vermoeide moeder niet lekker loopt en dan kan ik ook naar uit de hoek komen en krijg mezelf dan heeeeel lastig weer rustig.. je kunt je in jouw situatie je ook nog afvragen of je boosheid/ frustratie meer over de baby en het slapen gaat of het gevoel er alleen voor te staan.. ik weet niet goed hoe je het kunt oplossen maar weet dat je niet alleen bent
2 maanden geleden
Bedankt voor jullie lieve reacties en tips! Doet me goed!
We gaan er weer voor!
Fijne dag allemaal, geniet van het zonnetje, even nieuwe Vitamine D opdoen :)
2 maanden geleden
Misschien honger? Bij ons werd die ook ineens heel vaak wakker en soms niet meer willen slapen, op een begeven moment dacht ik bekijk t maar dan maar weer de nachtfles erin.
Vanacht weer om half 2 jengelen niet meer willen slapen , nachtfles erin en meneer sliep als een roosje tot half 7.
Denk dat ze soms weer wat extra nodig hebben ivm groei en ontwikkelingen.
Ik heb ook nog 2 pubers en weet dat ik vroeger ( 14 jaar terug) hetzelfde ervaarde en weet dat het over gaat... ( heb je nu weinig aan) maar straks zijn ze niet meer uit bed te slaan 😆
2 maanden geleden
Ik heb het ook soms! Ik probeer dan bewust adem te halen, heel diepin een langzaam uit, te neuriën of te zingen voor de baby of even te springen om het geboekt kwijt te raken. Baby kan er ook niks aan doen, maar het gevoel van wanhoop bouwt gewoon op. Acceptatie en er aan over geven werkt het beste, het gaat een keer voorbij.
2 maanden geleden
Ik snap je helemaal. Ik heb er ook erg last van. Word soms zo boos vanbinnen en ik voel me er zo schuldig over tegelijk. Het in slaap komen is een ramp en de nachten ook.. ik weet ook niet waar mijn boosheid vandaan komt want ze kan er natuurlijk niks aan doen als ze niet kan slapen. Vreselijk zo’n machteloos gevoel. Wij mama’s kunnen alleen maar hopen op betere nachten. Vind het toch ook wel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben. 💕
2 maanden geleden
Ik lees al veel tips over wat jij kan doen. Maar je man mag ook wel wat meer gaan helpen.
Kan je met hem het gesprek aangaan over hoe je je voelt? Wat je van hem nodig hebt? Hier werkt het goed om de nachten te verdelen. Om en om een nacht en allebei een weekenddag uitslapen. En als het kan zou ik dan op een andere kamer gaan slapen als het zijn nacht is.
Mijn man wordt nergens wakker van, tenzij we van te voren hebben afgesproken dat het zijn nacht is. En op deze manier is daar geen verwarring over.
2 maanden geleden
Hier ook veel herkenning! En ik herken dit helemaaaal niet vanzelf van voor m’n zwangerschap. We hebben een paar echt hele pittige weken gehad in de nacht met een meisje dat eerst hand- voet- mondziekte had, daarna doorkomende tandjes en daarna snotverkouden was.
Ik ben een aantal keer midden in de nacht naar de zolder gelopen om daar even in het kussen van het logeerbed te schreeuwen (mijn man was dan natuurlijk gewoon bij onze dochter). Maar soms was ik zó boos dat ik niet wist wat ik anders moest doen!
Inmiddels gaat het weer beter. Wat bij mij helpt is focussen op mijn ademhaling en loop oordopjes om het scherpe van het huilen af te halen.
En misschien even nagaan of er een fysieke oorzaak bij jezelf is? Slik je nog vitamine D? En misschien je schildklier laten controleren?
En ohja; een pittig gesprek met je man lijkt me ook op z’n plaats 😜.
Maar schaam je vooral niet! Slaaptekort doet zoveel met een mens… En zoals je ziet ben je echt niet de enige.
2 maanden geleden
Je hoeft je echt niet te schamen, ik herken dit zo erg! En dan doet mijn man ook nog veel..moet je na gaan..goed gesprek gaan voeren samen. Bij mij zit er ook nog oud zeer van mijn eerste dochter die een huilbaby was. Ik heb volgende week de eerste afspraak staan bij een praktijkondersteuner. Ook wat momentjes plannen voor jezelf in de week, maar nogmaals nergens voor schamen..
2 maanden geleden
Ik zou ook boos zijn maar dan naar je man toe… en machteloos naar je kleintje toe. Kun je niet een keer hulp vragen, desnoods een nacht nanny of zelf eens logeren… om heel even bij te komen
2 maanden geleden
Je verhaal klinkt als post partum rage, ik heb het soms ook. Je bent niet de enige! Er komt zoveel op je af, de combinatie slaapgebrek, heel veel geduld opbrengen, continue in dienst staan van een ander en je eigen tankje niet aan kunnen vullen is een giftige combi, je kunt er niets aan doen, behalve af en toe hulp vragen, ik hoop dat je hier de mogelijkheid voor hebt. Nogmaals; je bent niet alleen!! Hang in there! Hier kun je er meer over lezen: https://www.zwangerenportaal.nl/postpartum-rage-heb-jij-ermee-te-maken#
2 maanden geleden
Hoi,
Niet nodig om je te schamen. Moederschap is heel mooi maar zeker ook heel zwaar. Vooral de slapeloosheid maakt je heel prikkelbaar.
Is het mogelijk om een nacht nanny te nemen. Al is het voor 1 keer zodat je wat slaap krijgt.
Of misschien aan iemand in je omgeving vragen of ze het een nachtje willen doen.
Mijn man doet ook niks ‘s nachts, hij werkt en ik niet dus ik doe alles. Het is heel zwaar. Ik hoop dat je hulp kunt krijgen.
Wat ik altijd tegen mijzelf blijf zeggen is dat de baby er zelf ook niks aan kunt doen.