12 Reacties

2 jaar geleden

Ik weet niet of dit is wat je bedoelt.. ik heb eigenlijk al mijn hele leven soms steken die ik krijg in mijn achterkant, zo nu en dan eens. Dit heeft te maken met je bekkenbodem. Ik heb t misschien 3x per jaar en zeker niet per se tijdens een menstruatie of na de bevalling. Het is een scherpe stekende pijn die na een halve minuut vaak ook weer over is. Is dit wat je bedoelt? Als je daar nu doorlopend last van hebt zou ik even een bekkenfysio om advies vragen.

2 jaar geleden

Ik herken het zeker van tijdens menstruatie maar ben nog niet bevallen dus kan er niet veel over zeggen😶

2 jaar geleden

Ja, ik heb dit ook! Ik herken het niet van tijdens m’n menstruatie, maar ik ben 2,5 week geleden bevallen en ik had het vorige week heel erg. Nu nog een beetje, vooral als ik niet op tijd naar de wc ga (wat best vaak gebeurt met de baby op schoot). Heb jij ook dat plassen daardoor moeilijker is?

2 jaar geleden

Omg is dit een ding! Ja dat heb ik sinds de bevalling eens per dag. Echt een scherpe stekende pijn aan je anus, ik dacht dat het kwam omdat ik niet optijd naar de wc was gegaan om te poepen? Is dit je bekkenbodem?

2 jaar geleden

Reactie op Jill1503

Omg is dit een ding! Ja dat heb ik sinds de bevalling eens per dag. Echt ee ...
Dat is wat mijn bekkenbodem fysio toen zei, maar lees nu op internet dat het meerdere dingen kunnen zijn.

2 jaar geleden

Zo fijn dat er meerdere dames zijn die dit ook ervaren😂 Maar ja ook als je niet optijd naar de wc gaat dan is die pijn nog erger, soms ook random als je de trap op en af loopt. Het is inderdaad kort van duur 10/20 seconde maar jeeetje wat doet dat zeer zeg😂🙈

2 jaar geleden

Ik heb dit ook, vanaf 4 dagen na de bevalling ongeveer, nooit eerder gehad. Heb het gevoel dat het vaker komt als ik een scheet moet laten of ik op de wc zit. En indd plassen gaat dan moeilijker, ik denk dat het een soort kramp in je bekkenbodem is? Dat die niet goed ontspant? Echt heel pijnlijk, niet normaal.. Heeft iemand een idee wat je eraan kunt doen? Of gaat dit vanzelf over :')?

2 jaar geleden

Reactie op Jsscdr

Ik heb dit ook, vanaf 4 dagen na de bevalling ongeveer, nooit eerder gehad. ...
Dat zou ik ook wel willen weten! Zo irritant om niet uit te kunnen plassen, vooral ‘s nachts, want dan moet je er vaker uit.

2 jaar geleden

Ik heb dit ook altijd bij mijn menstruatie en ook altijd na mijn bevallingen gehad ik een heftigere mate. Deze klacht heb ik altijd toegeschreven aan endometriose..

2 jaar geleden

Het wordt bij mij een heel stuk minder, nog maar 1 a 2 keer per dag en stuk minder pijnlijk. Hoe gaat het bij jullie??

2 jaar geleden

Wat fijn om te weten dat dit een klacht die anderen ook kunnen ervaren. Tijdens mijn menstruaties heb ik hier geregeld last van, zo pijnlijk. Ben ervoor naar een gynaecoloog geweest en hij gaf toen aan dat alles (Darm, baarmoeder) met elkaar verbonden is. Dus als het ene verkrampt, vaak het ander ook. De “oplossing” zat volgens hem in laxeermiddelen om makkelijker naar de wc te kunnen. Dit durfde ik uiteindelijk nooit in te nemen, ipv geprobeerd veel te drinkend vezelrijk te eten etc. De gouden tip heb ik ook nog niet gevonden.

2 jaar geleden

Reactie op Jsscdr

Het wordt bij mij een heel stuk minder, nog maar 1 a 2 keer per dag en stuk ...
Hier inmiddels ook neemt het af, ik denk dat het gewoon te maken heeft met de trauma die je lichaam heeft meegemaakt van de bevalling. Gelukkig wordt het minder