24 Reacties

één maand geleden

Onze oudste had dit ook, bleek achteraf allergie voor banaan. Het kwam hier dus wel van een allergie af en heb me laten vertellen in het ziekenhuis dat wangen vaak een contact allergie is (dus eten of drinken wat ertegenaan komt).

één maand geleden

Ziet eruit als eczeem. Ik zou even langs de huisarts gaan, en eventueel een verwijzing naar de dermatoloog vragen. Niet zelf gaan lopen dokteren!

één maand geleden

Ik zou er voor de zekerheid mee langs de huisarts gaan, wij kunnen hier vanalles zeggen wat we denken of dat het ook ergens op lijkt wat onze kinderen hebben. Alleen huisarts kan je daar toch een beter antwoord op geven denk ik en weet er misschien wel een zalf voor die ook echt werkt

één maand geleden

Hoe oud is je kindje? KV of BV of combi? Eet ze al vast voedsel en hoevaak? Hoelang heeft ze de uitslag al en wordt het erger of blijft het hetzelfde?

één maand geleden

Ik zou even naar de huisarts gaan. Intussentijd kan je tepelzalf gebruiken. Lanoline werkt erg prettig (is al bij de kruidvat voor 1,99).

één maand geleden

Hier helpt sheabutter

één maand geleden

Reactie op Bouchra1208

Hier helpt sheabutter
Dit inderdaad! Ons zoontje heeft precies hetzelfde en sheavbutter (https://babynaturalstore.nl/product/pure-shea-butter/) helpt hier heel goed! Na twee dagen smeren is het meestal al weg

één maand geleden

Ziet er precies uit als de eczeem op de wangetjes bij ons kleintje… een paar x per dag goed insmeren met cetamacrogol is wat de artsen adviseren en wat ook zeker Helpt (helaas niet volledig weg maar wel veel minder door smeren)

één maand geleden

Bepanthen eczeem creme. Ik zweer hierbij. Het helpt heeel goed en kan je zo bij de kruidvat kopen. Beter dan alle troep dat wordt voorgeschreven :)

één maand geleden

Reactie op visjesmoetenzwemmen

Ziet er precies uit als de eczeem op de wangetjes bij ons kleintje… een paa ...
Dit is echt top spul! Wij hebben met %20 vaseline. Maar werkt echt top

één maand geleden

Reactie op duomil

Bepanthen eczeem creme. Ik zweer hierbij. Het helpt heeel goed en kan je zo ...
Als er iets wordt voorgeschreven is het meestal geen troep. En elk kindje reageert ook weer anders. Die van ons gaat juist heel slecht op bepanthen. Dus beetje gekke reactie. Huisarts is eigenlijk het enige goede antwoord.

één maand geleden

Thanks voor alle tips meiden!! Hier kan ik wat mee. Sheabutter ga ik proberen en huisarts foto’s gemaild

één maand geleden

Reactie op visjesmoetenzwemmen

Ziet er precies uit als de eczeem op de wangetjes bij ons kleintje… een paa ...
Weet je ook wat de oorzaak is?

één maand geleden

Reactie op Marissxh

Hoe oud is je kindje? KV of BV of combi? Eet ze al vast voedsel en hoevaak? ...
8 maanden, uitsluitend kv en de eet vast voedsel. Meestal groente, fruit en sinds kort ook boterham, vanmorgen beetje yoghurt, melk etc

één maand geleden

Reactie op Imkebb

Onze oudste had dit ook, bleek achteraf allergie voor banaan. Het kwam hier ...
Dat wist ik niet! Ze vindt banaan ook helemaal niet lekker, dus miss komt het daardoor? Dank voor je reactie

één maand geleden

Reactie op prettydutchie

Als er iets wordt voorgeschreven is het meestal geen troep. En elk kindje r ...
Alle meningne verschillen. Ik ben niet van de troep wat de huisarts voorschrijft. Heb slechte ervaringen met mijn dochter die inmiddels 6 is. Zelfde eczeem plek gehad, heel snel hebben we hydrocortison geschreven, je gaat er vanuit dat het goed is voor je kindje want huisarts schrijft het nl voor. Ook de paniek van eerste kindje dus gebruikt en jaren later achter gekomen hoe slecht dit is voor een hele lichte versie van eczeem. Wat eigenlijk overbodig was. Fijne dag!

één maand geleden

Reactie op duomil

Alle meningne verschillen. Ik ben niet van de troep wat de huisarts voorsch ...
Waarom is dat dan zo slecht bij licht eczeem?

één maand geleden

Reactie op Tauriel

Waarom is dat dan zo slecht bij licht eczeem?
Omdat je dat met evt koelzalf, cetamacrogol of bepanthen eczeem kan behandelen. Een hydrocortison creme wordt gebruikt bij hele heftige allergische reacties of eventueel eczeem.

één maand geleden

Reactie op duomil

Alle meningne verschillen. Ik ben niet van de troep wat de huisarts voorsch ...
Maar er wordt toch gezegd dat elk kindje anders is, dus wat bij jouw kind niet werkte hoeft niet per definitie troep te zijn? Maar goed, dat lijkt een andere discussie te worden en daar vraagt TS niet om. Bij mijn dochter komt het ook door de kou, beetje kwijlen door de fopspeen, en soms weet je het gewoon niet. Denk dat je hele goede stappen hebt gezet met starten met the butter en je foto’s sturen. Hopelijk vind je iets wat werkt, want altijd vervelend. 🍀

één maand geleden

Reactie op duomil

Omdat je dat met evt koelzalf, cetamacrogol of bepanthen eczeem kan behande ...
Valt reuze mee, wij smeren triamcinolon, nog een klasse hogere corticosteroïd als hydrocortison, en als je je aan de dosering houdt is het helemaal niet slecht, doet niks kwaad. “Hele heftige allergische reacties” is dan ook een beetje overdreven. Wij lopen bij de dermatoloog in het Sophia Kinderziekenhuis en die weten écht wel waar ze over praten ;) cetomacrogol is alleen voor eczeem wat nog niet rood is, maar alleen droog en schilferig. Zodra het rood is smeer je een corticosteroïd.