7 Reacties
2 jaar geleden
Soortgelijke situatie misschien wel.
Vier jaar geleden was ik, net zoals jou, door de pil heen zwanger.
Waarschijnlijk eventjes ziek geweest en tadaaa daar was een baby.
Volgens de huisarts was ik 4 weken zwanger.
Ik woonde bij mijn ouders(wegens woningnood), had mijn eigen bedrijf en was zwanger van een jongen waarmee ik aan het daten was.
Omdat ik nog maar 4 weken zwanger was en wij beiden geen eigen huis hadden en een nogal druk en chaotisch leven hadden besloten wij dat wij niet in staat waren om voor dit kindje te zorgen.
Een week lang heb ik slapeloze nachten gehad.
Toen ik eenmaal een echo in de kliniek kreeg bleek ik al 11 weken te zijn.
Het was een volledig kindje met hartslag dus voor ons was er geen weg meer terug.
Ik heb het mijn zus verteld en ze is samen met mijn vriend bij het moment geweest dat ik het mijn ouders vertelde.
Vertellen kon ik echter niet dus ik heb de envelop met de echo gewoon gegeven.
Ze waren in shock.
Mijn vader zei gelijk dat het wel goed zou komen en mijn moeder heeft gezegd dat ik het heus nog wel weg kon laten halen.
Niet echt de reactie waar je op hoopt.
Een tijdje niet met mijn moeder gesproken tot ze bijgedraaid was en ze met een baby pakje aan kwam zetten.
Die jongen is naar mijn vader gegaan om zich voor te stellen en toen mijn moeder was bijgedraaid ook naar mijn moeder.
Mijn ouders zijn nog bij elkaar maar het leek mij verstandig om mijn moeder even met rust te laten.
Het was een heftige periode met verschillende reacties.
Uiteindelijk is mijn zoon nu 3 jaar, is die jongen mijn man, hebben wij een koophuis en is nummer 2 onderweg.
Het is dus echt allemaal goed gekomen.
Ik weet hoe je je voelt en ik stond er op dat moment ook alleen voor.
Echter had ik wel mijn zus en haar vriend achter mij staan wat ik erg fijn vond.
Wie weet heb je er wat aan. 😘
2 jaar geleden
Zit in een soortgelijke situatie.
Ben ook single en nu 10 weken zwanger. Kende hem pas net en ook door de pil heen zw geraakt maar niet minder gewenst daardoor. Bij mij weet de vader het wel. Ik heb het hem meteen verteld en die wilde het totaal niet.
Ik heb ook een leuke goede baan. Leuk huis. Een zoontje van 1,5 waar ik ook alleen voor zorg.
Bij mij weten ook een paar vriendinnen het en ik heb het gister aan mijn moeder verteld. En ze was heel erg blij met het nieuws dat ze weer oma mag worden. Dus totaal niet van waar begin je aan of wat dan ook. Heel fijn.
Wil je nog wachten met delen om het te vertellen aan je ouders of zou het het eigenlijk heel graag aan ze vertellen ?
Doe vooral wat goed voelt.
En gefeliciteerd met je zwangerschap
Veel succes ❤️
2 jaar geleden
Mijn partner en ik waren een jaar uit elkaar en na een jaar zagen we elkaar en we hadden seks en ik werd zwanger. Ik heb hem gelijk verteld en hij zei dat we samen uit zouden komen.
Omdat ik het ook spannend vond om aan mijn familie te vertellen, heb ik ze gebeld ik dacht als ze te heftig reageren dan kan ik ophangen 😅. Ik belde eerst me zus en ze reageerde heel nuchter en ze zei weet je zeker dat je het alleen aan kan, ik zo ja want ik ben 35 jaar goeie baan, huis etc alles heb ik.
Heb mijn leven op orde.
Daarna belde ik me moeder, en ze reageerde super blij en ze zei dan wordt ik voor de 7e keer oma. Had niet verwacht dat ze zo blij zou reageren.
Mijn vader en mijn broer die twijfelen altijd aan alles wat ik doe en ze hebben overal kritiek op, maakt niet uit wat ik doen. Dus zoals verwacht reageerde die twee best afstandelijk en afkeurend. Maar mijn moeder heeft ze op hun plek gezet en gezegd dat ze niks over mij en mijn zwangerschap mogen zeggen, behalve positieve dingen, ze zijn nu stil en zeggen ook niks meer.
En mijn moeder is zo blij dat ze de rest van de familie ook al heeft verteld zoals mijn opa en oma en oom en tantes etc 😅, ik vind prima had toch geen zin om iedereen af te gaan.
Me moeder zei, ieder leven is eentje om te vieren en we moeten daar blij mee zijn.
Ik had mezelf voorgenomen als mijn fam of vrienden negatief zouden zou, dan zou ik ze uit me leven hebben gegooid. Ik support ook altijd iedereen en dat verwacht ik ook terug.
Succes mama, het is jou leven en doe vooral wat jou gelukkig maakt, dat is het belangrijkst ❤️
2 jaar geleden
Iedereen bedankt voor het delen van jullie ervaringen. Ondertussen heb ik het al een paar week geleden aan mijn ouders verteld en ze reageerden heel goed en positief. Geven aan dat ze achter de keuzes staan die ik maak en we gaan samen zorgen dat het kindje groot wordt. Meer had ik niet willen horen. Langzaamaan weten steeds meer mensen om mij heen het en begint het nu ook goed te voelen om het te vertellen. Dinsdag een echo gehad bij 10+5 en het zag er goed uit dus nu ga ik het ook aan de overige familie vertellen (broertjes, opa en oma’s etc.) dat is nog wel een grote stap.