Hoi! Ik vond vooral topics over slaapassociaties met voeding/borst maar wij hebben te maken met het volgende:
mijn zoontje wordt standaard rond 04.00/04.30 huilend wakker. Hij is dan nog heel erg moe en wordt niet wakker omdat hij ‘uitgeslapen’ is. Als we hem dan oppakken en bij ons nemen slaapt hij nog door tot 06.30/07.00 uur. Nu ben ik zo bang dat dit voor hem een slaapassociatie aan het worden is en hij uit gewoonte dus rond deze tijd wakker wordt. Tegelijkertijd wil ik er voor hem zijn en hem troosten op dit moment door hem nabijheid te geven en is het ook fijn voor ons als hij bij ons verder slaapt want ja… ook wijzelf willen om 04.00 nog wel even verder slapen voordat de werkdag en alles weer begint…
Iemand tips om hem misschien op een andere manier te ondersteunen? Of herkenning? Is het een fase….? Hij slaapt eigenlijk sinds 4 maanden heel goed zelfstandig (in slaap vallen) maar is wel altijd een vroege vogel geweest. Maar meestal was hij dan gewoon wakker en lag hij in z’n bed te brabbelen. Nu is het echt huilend wakker worden.