19 Reacties

2 maanden geleden

Misschien gekke vraag, maar heeft ze last (gehad) van een tekorten tongriem? Dat kan namelijk lichamelijk problemen geven waardoor (over)alertheid kan ontstaan. Wij hebben het met ons zoontje namelijk ook en zijn nu 2x bij een osteopaat geweest. Ondertussen gaat het wel iets beter. Hij heeft trouwens ook 4 tanden erbij gekregen en kruipt nu een beetje 🤭.

2 maanden geleden

Woon je toevallig in de regio Den Haag? Wij gaan naar een slaaptherapeut en kunnen dit via fysiobudget afrekenen. Je kan daar ook geen wonderen van verwachten, maar wel fijn dat iemand mee kijkt.

2 maanden geleden

Reactie op Annumariej

Misschien gekke vraag, maar heeft ze last (gehad) van een tekorten tongriem ...
Nee, geen last van.. maar het overalerte heeft ze evengoed wel haha, ze is er maar al te graag bij en hoort ieder geluidje

2 maanden geleden

Reactie op Eva260324

Woon je toevallig in de regio Den Haag? Wij gaan naar een slaaptherapeut en ...
Ooh dat zou handig zijn haha, nee ik kom uit Zeeland

2 maanden geleden

Reactie op nickym

Nee, geen last van.. maar het overalerte heeft ze evengoed wel haha, ze is ...
Misschien zou een osteopaat er eens naar kunnen kijken. Of een fysio voor kinderen, die wordt vergoed :). Misschien is er een lichamelijk oorzaak hiervoor.

2 maanden geleden

Hi! Ben je er inmiddels al uit of nog niet? Ik wil best met je mee kijken 💓

2 maanden geleden

Ik weet niet hoe je denkt over aardstralen maar ik kan met eigen ervaring vertellen dat dat ook een belangrijke factor kan zijn voor slecht slapen 😬 kan misschien ook een oorzaak zijn.

2 maanden geleden

Reactie op Eva260324

Woon je toevallig in de regio Den Haag? Wij gaan naar een slaaptherapeut en ...
Oe wij wel! Welke slaaptherapeut is dat? Heeft dat geholpen?

2 maanden geleden

Reactie op Kimmie_boarder

Oe wij wel! Welke slaaptherapeut is dat? Heeft dat geholpen?
Wij ook!

2 maanden geleden

Reactie op Mylove9

Wij ook!
Ik kan jullie haar contactgegevens sturen. Je kan geen wonderen verwachten, maar ze denkt mee over slaap associaties en slaaptijden etc. Ik heb nu nog geen beter slapend kind, maar het is fijn als iemand mee denkt en tips geeft als je het zelf even niet meer weet.

2 maanden geleden

Heb je een temperamentvolle baby? Niet om een label te plakken, maar om een beetje te achterhalen of het wellicht in haar karakter ligt want in dat geval denk ik niet dat een slaapcoach gaat helpen. Onze oudste is wat ze noemen ‘temperamentvol’. Al vanaf de geboorte mega alert, en kan goed van zich laten horen als hem iets hem niet bevalt. Super sterke eigen wil. Mega nieuwsgierig en onderzoekend, kon en kan nog steeds niet stil blijven, altijd op onderzoek uit, dus super beweeglijk. Slapen wilde hij niet, denk gevalletje FOMO. Overdag heel lang alleen maar hazenslaapjes en ook in de nacht was hij nog vaak wakker. We hebben van alles geprobeerd, schema’s, zelfstandig slaap methodes, maar geen slaapcoach, wel van die gidsen en cursussen aangeschaft maar zonder succes. Hij is nu 3 en slapen is gelukkig niet meer een gevecht, maar als ik terug kijk weet ik gewoon dat het er allemaal bij hoorde.

2 maanden geleden

Reactie op estelerr_

Heb je een temperamentvolle baby? Niet om een label te plakken, maar om een ...
Hier precies hetzelfde! Herken het helemaal

2 maanden geleden

Reactie op estelerr_

Ja hier hetzelfde. Slaapboeken, coaches, andere dekens. Allemaal zonder succes. Hij was gewoon heel wakker/alert

2 maanden geleden

Reactie op estelerr_

Nog niet echt op die manier over nagedacht, maar moet zeggen dat de eigenschappen die jij beschrijft wel allemaal kloppen bij onze kleine. Inmiddels drie weken verder maar de dutjes lijken juist korter te worden ipv langer, en de nachten zijn ook steeds slecht.. (ze slaapt bijna elke nacht naast mij)

één maand geleden

Reactie op nickym

Nog niet echt op die manier over nagedacht, maar moet zeggen dat de eigensc ...
Ohh dat lijkt me erg pittig allemaal! Ik was zelf zo gefixeerd op het slapen van mijn kind, ik werd er helemaal koekoek van. Maar op een gegeven moment worden de dutjes vanzelf langer, echt waar! Maar als ik het zo lees, slaapt ze wel goed bij/naast jou in bed?

één maand geleden

Reactie op Annumariej

Ik weet niet hoe je denkt over aardstralen maar ik kan met eigen ervaring v ...
Bij ons was dit inderdaad het probleem. Bedje verplaatst, huis laten “reinigen” en slaapt sindsdien door. Dit was totaal niks voor ons maar na een tijd was ik gewoon gefixeerd door de slaapjes. Sindsdien verleden tijd! Zo fijn

één maand geleden

Reactie op lieverdanlief

Hi! Ben je er inmiddels al uit of nog niet? Ik wil best met je mee kijken ...
Ik heb een aantal berichtjes volledig gemist! Nee dus haha, nog steeds niet heel best hier! Tips zijn altijd welkom!

één maand geleden

Reactie op Annumariej

Ik weet niet hoe je denkt over aardstralen maar ik kan met eigen ervaring v ...
Ik heb geen idee wat het is maar ga eens googelen!!

één maand geleden

Reactie op estelerr_

Ohh dat lijkt me erg pittig allemaal! Ik was zelf zo gefixeerd op het slape ...
Dat is het hè, en het ene moment heb je meer geduld en het andere moment denk je ‘wanneeeerrr wordt dit beter?!’ Naast me gaat het wel wat beter ja, niet altijd even geweldig maar scheelt wel! Ze is alleen al erg druk met kruipen dus toch altijd beetje bang dat ze eruit rolt terwijl ik slaap - hoewel je zeker wel op waakstand ligt.