9 Reacties

3 weken geleden

Hee dit is wel een fase even, een piek in de verlatingsangst. Ik zou wel als tip geven (die hebben wij van de slaapcoach): Consequent blijven doen wat je al deed en evt altijd dezelfde Afsluit zin gebruiken. Bij ons is dat; Jij gaat slapen in je bed, morgen is een nieuwe dag, papa en mama zijn vlakbij Soms moeten we die een x herhalen maar dat is oke. Wat bij ons nu ook helpt is zeggen “je mag nu 1 minuut op schoot even kroelen en dan ga je slapen in je bed” Succes

3 weken geleden

Vrees dat het deze fase is 🙈

3 weken geleden

Precies het zelfde blijven doen als altijd. Het gaat dan echt snel weer over. Ze kunnen ons goed manipuleren… dat overstuur zijn is niet leuk om te zien, maar als je het voed wordt het erger. En wat hieronder ook al staat, blijf hetzelfde zeggen en doe wat je zegt.

3 weken geleden

Dankjewel voor de tips. Dan gaan we gewoon weer door zoals we dat altijd deden. De afsluitzin is wel een goed idee!

3 weken geleden

Succes 🍀 hier is het ook goed gekomen, hopelijk bij jullie ook snel!!!

3 weken geleden

Ah ik wilde net een post gaan wijden aan ons ‘probleem’. Maar dat hoeft dus niet, ik lees mee voor de tips😆. Ons zoontje heeft sinds 1,5 week ineens dat hij compleet overstuur raakt als hij op bed wordt gelegd. We doen altijd t zelfde ritueeltje. Maar zodra we weglopen is t brullen! Wil dan uit bed en in de stoel op zn kamer kroelen. Dan valt hij in slaap en kan ik m overleggen en slaapt dan weer tot de volgende ochtend. ‘s middags heeft ie t nooit. Heb al z’n fles in bed proberen te geven, of bij z’n bedje blijven staan. 1x in slaap laten huilen, maar dat laten huilen vind ik even kunnen, maar vind t al snel echt zielig omdat ie zo enorm overstuur raakt. Ik hooooop dat dit een fase is…

2 weken geleden

Halleluhja, thanks voor de topic. Sinds een weekje merk ik stevig protest bij het slapen gaan. De opvang belde zelfs vanmiddag met de vraag wat nu... want ze wou niet in bed, huilen, mama roepen... ook gisteren avond, na de borstvoeding valt ze normaal in slaap maar ze bleef consequent wakker, minste beweging die ik maakte wast "mamaaa"... maar wel doorgezet, ze roepte nog ff na maar met de white noise vogeltjes hielp het haar toch weer in slaap... wat zielig dat ze terug zo een enorme verlatingsangst hebben, ook bij het afzetten aan de opvang, zich helemaal vastkalmpen voor ik ze aan de onthaalouder kan geven... pfff...

4 dagen geleden

Reactie op Dreumesmamaenzwanger

Hee dit is wel een fase even, een piek in de verlatingsangst. Ik zou wel a ...
Hoihoi, ben ik weer😅 Mogelijk heeft de slaapcoach jullie hier ook een tip over gegeven. De slaapcoach zegt consequent blijven. Met het in bed leggen doen we dat ook. Nu wordt hij meerdere keren per nacht wakker. Eerst deed hij zachtjes mopperen en viel hij weer rustig in slaap. Nu is het krijsen, niet normaal, als de buurt er wakker van wordt begrijp ik dat. Dus gaan we er toch maar heen. Gevolg: een van ons zit er nu een halve, zo niet een hele nacht naast. Moeten we hier dan ook consequent blijven en er niet steeds heen gaan? Ergens begrijp ik dat consequent zijn het beste is, maar dit enorme krijsen lijkt ons ook niet goed. Hij is gewoon overdags schor als we niet "snel" genoeg erbij zijn.

4 dagen geleden

Reactie op Deborah_19

Hoihoi, ben ik weer😅 Mogelijk heeft de slaapcoach jullie hier ook een tip ...
Hoe zitten jullie met het middagslaapje? Wij zijn bewust niet naar onze zoon toegegaan, ookal krijste hij heel hard! Maar we hebben ook zijn middagslaapje iets ingekort en nu heeft hij niet meer wat jij hierboven benoemd ( vaak wakker ‘s nachts).