10 Reacties
2 maanden geleden
Ik heb ooit een slaapcoach ingeschakeld. Hielp voor geen meter helaas (was wel heel duur). Wij hadden ook met name met inslapen problemen toen en dus 10x helpen ‘s nachts omdat als hij wakker werd hij het ook niet zelf kon. Het was een zachte methode van onze slaapcoach die met name op de tijden zat en waarbij we het helpen steeds iets korter moesten proberen (wat niet werkte). Uiteindelijk toen hij 1 en een paar maanden was een harde methode gedaan, dat je er steeds om de paar minuten heen gaat. Werkte echt meteen (na ruim een jaar amper slapen). Heb nu weer een baby die slecht slaapt maar vind het zelf nog vroeg voor de harde methode. Al breekt het me ook helemaal op. Succes voor jullie, slecht slapen is echt slopend.
2 maanden geleden
Wij hadden met onze eerste een slaapcoach ingeschakeld en dat was echt wel een verademing. Heel fijn dat je ook echt gericht tips krijgt.
Bij ons paste de chairmethode (beetje wat jij beschrijft) dus erg goed. En in plaatst van huilen is het een jongentje geworden die ons blij uitzwaait als we de kamer uit gaan. Hij was toen zo’n 10 maanden oud.
https://www.thebabysleepagency.nl/
Dit was de sleepcoach die wij hebben gebruikt.
2 maanden geleden
Wij hebben een slaaptraining gedaan bij 5 maand, was niet echt een succes en zijn hier mee gestopt. Nu wilden we graag van de speen af omdat we het gevoel hadden dat het hem meer afleidde dan hielp en hebben dit bij 6 maand geprobeerd. Na 1 dag was hij al vergeten dat het ooit had bestaan. Een paar dagen later begonnen met slaap training. Slaap routine doen, wakker weg leggen, kwartier wachten tenzij het krijsen is (dan gingen we dus terug om hem even rustig te houden), maar bij gewoon mopperen laten liggen. Eerste twee dagen 2 keer terug moeten gaan en 1 keer op moeten pakken. Derde dag na een kwartier zelf in slaap gevallen en nu valt hij binnen 10 minuten zelf in slaap (ook bij dutjes).
Dus hou vol, maar als je het gevoel hebt dat je kindje er niet klaar voor is en echt zwaar overstuur is meerdere nachten op rij kan het ook misschien een idee zijn om het later weer te proberen😊. Bij ons was het 100% de speen die er voor zorgde dat hij niet zelfstandig in slaap kon vallen hoe tegenstrijdig dat ook klinkt haha
2 maanden geleden
They placed me in my crib and gently closed the door. It was all dark.
At first, I didn’t quite understand, so I felt a bit restless and started calling out for my parents. I heard the door open, and I thought, “What a relief, they’re coming to get me.” But then I heard a voice from afar saying, “Shh, shh, time to rest.”
Everything remained dark, and I still felt alone. “I’ll call for my parents again,” I thought. But once more, all I heard was a distant, “Shh, shh, time to rest.”
No one had come to hug me, and I couldn’t see my mom’s face. “Did I do something wrong? Why aren’t they here?” Yet again, a voice from afar whispered, “Shh, shh, time to rest.”
I began to cry louder and louder. Maybe they couldn’t find me—that must be why they haven’t come. But as the minutes passed, I still didn’t see my parents. I only heard that distant, “Shh, shh, time to rest.”
I cried with all my strength, kicking and wriggling, hoping to find my mother’s arms. “Where are they? Why aren’t they coming?” I thought. "I’ll keep crying. I know they love me, and they will come for me."
The night passed, and no one came to rescue me. I must have been very bad.
It’s been a week now, and still, no one responds to my cries. Tonight, when they put me in my crib, I stayed very quiet—barely a sound. I’ve learned that no matter how loud I scream, no one will come for me. So I’ll lie still in the dark, waiting for my parents’ embrace, for my mother’s kiss. I hope tonight they come for me.
Maybe if we stop for a moment and consider how that child feels—locked in the dark, unable to leave their crib, unable to ask for what they need, which is the love of their parents—we would rethink letting them cry it out. Your child is not manipulating you; they cry because it’s their only way to communicate.
When we do sleep training and let our children cry, they aren’t learning to sleep. They’re learning that no matter how much they scream, no one will come.
I know you’re tired, parents. I know people have told you that you’ll spoil them if you comfort them. I know you worry about creating bad habits. But I promise you, no one deserves to cry alone, without comfort, locked in the dark.
Your child loves you and will never manipulate you. Sooner than you think, they will outgrow your bed, and they’ll never come back. I know you love them too.
✍️: @marylactancia
2 maanden geleden
Misschien de Montessori hanteren?
Wij hebben een groot matras voor hem op de grond met een extra matras ernaast, daar liggen wij op 😊.
Soms liggen we er gezellig naast (in het begin altijd) en nu leggen we hem vaak wakker weg. Ik heb wat leuke knuffeltjes voor hem gekocht en daar speelt hij even kort mee voor het slapen.
Hij valt altijd binnen 5 minuten in slaap zonder ons.
Daarvoor nooit!
2 maanden geleden
Reactie op s19891
They placed me in my crib and gently closed the door. It was all dark.
At ...
Ik vind het een hele mooie tekst en ben het ook zeker mee eens, maar dit gaat voornamelijk om de cry it out methode. Er zijn tegenwoordig ook heel veel liefdevolle manieren om te “slaaptrainen”.
Bij ons was dat de chair methode. Natuurlijk moest hij in het begin ook huilen, maar dat is eigenlijk altijd wel als er iets veranderd in hun normale routine. Maar hij wist wel dat we er voor hem zijn. Na de training, zwaaide hij vrolijk als we zeiden weltrusten. Hij brabbelt daarna vaak nog even en valt dan heerlijk en zonder huilen in slaap. En wanneer er wel iets is en hij wordt huilend wakker dan staan we meteen voor hem klaar, want dan weten we ook dat er echt iets is.
En kindjes die lekker slapen, zorgen ook voor ouders die goed kunnen slapen. Ouders die goed kunnen slapen zijn over het algemeen ook vrolijker dus dat is alleen maar fijn voor onze kleintjes 🥰.
Mijn tweede zoontje valt vanaf het begin eigenlijk al goed zelf in slaap (afkloppen 😜), maar komt ‘s avonds nog wel vaak twee keer voor een voeding. Bij zijn broer waren we vaak een hele tijd bezig met allerlei trucjes om hem te laten slapen en lag ik vaak de hele avond naast hem omdat hij anders niet sliep, dus toen ik zwanger bleek van nummer 2 maar een slaapcoach ingeschakeld en naast de chairmethode heeft ze ons ook geholpen met de slaap associaties. Wat een verademing toen ik ineens weer de avond terug had ☺️.
Heel verhaal haha, maar goed dus niets mis mee als je niet wil slaaptrainen. Maar wilde gewoon graag laten zien dat het niet all evil is. 🫣