13 Reacties

14 dagen geleden

Doet onze dochter ook al 2 weken. Laatste voeding tussen 2200 en 2300 en word wakker tussen 0600 en 0800. Donderdag zei het consultatiebureau dat het niet erg is mits ze overdag genoeg drinkt. (Al vind ik dat ook lastig want ze krijgt borstvoeding)

14 dagen geleden

Reactie op nikki2204

Doet onze dochter ook al 2 weken. Laatste voeding tussen 2200 en 2300 en wo ...
Ze is trouwens van 29-2

14 dagen geleden

Ik geef borstvoeding en mag in de nacht max 4,5 uur nu. Pas als hij dit 2 weken doet dan mag hij naar 5 uur. Maar langer dan dat niet, vanwege de suikers. Dit is in vergelijking met flesvoeding heel anders namelijk.

14 dagen geleden

Ons kleintje komt vanaf het begin al 1 keer per nacht in het begin maakte ik haar wakker om de drie uur nu zit ze al met haar 6 weken ruin 600 gram boven haar geboortegewicht. En liet ik haar met 4 weken doorslapen tot ze zelf komt de laatste voeding is 9 uur dan komt ze rond 2 uur en dan rond 7/8 uur helemaal prima hoor😊 ze maakt nou niet de indruk dat ze honger heeft of afvalt

14 dagen geleden

Hier liet ze in de kraamweek zelfs soms al 4,5/5 uur er tussen. Kraamzorg zei ook toen max 6 uur. Vond ik toen teveel dus wekker na 5 uur gezet. Ze komt goed aan krijgt flesvoeding. Heb die wekker al snel uitgezet en ze is al een paar keer pas na 8 uur gekomen. Overdag wel vaak elke 3/3,5 uur. 7 voedingen over 24u.

14 dagen geleden

Reactie op nikki2204

Doet onze dochter ook al 2 weken. Laatste voeding tussen 2200 en 2300 en wo ...
Mijn zoontje krijgt ook borstvoeding ik geef voor het slapen wel vaak de fles dan zie ik hoeveel hij nog binnen krijgt en dan slaapt hij dus door hij komt wel heel goed aan dus dat scheelt misschien al

14 dagen geleden

Reactie op Joyce Roovers

Mijn zoontje krijgt ook borstvoeding ik geef voor het slapen wel vaak de fl ...
Dat ga ik ook doen! Dankjewel!

14 dagen geleden

Reactie op DaphneWB

Ik geef borstvoeding en mag in de nacht max 4,5 uur nu. Pas als hij dit 2 w ...
Hmm volgens mij was dit alleen op moment dat ze nog niet op geboortegewicht zijn. Maar als ze gewoon aankomen, goede plasluiers hebben en comfortabel en alert bij wakker zijn, mag je bij 6 weken echt wel meer.. Ons zoontje is morgen 8 weken. Heeft nog 5 of 6 voedingen (borstvoeding) en heeft laatste voeding rond 23u en dan 5.30 weer. Wakker maken ontregelt eerder de boel dan dat het bijdraagt volgens mij!

14 dagen geleden

Reactie op nikki2204

Doet onze dochter ook al 2 weken. Laatste voeding tussen 2200 en 2300 en wo ...
Als ze goede plasluiers heeft en alert is bij wakker zijn en natuurlijk goed groeit, dan lijkt me dat helemaal goed!

13 dagen geleden

Reactie op Joyce Roovers

Mijn zoontje krijgt ook borstvoeding ik geef voor het slapen wel vaak de fl ...
Hoeveel ML geef je hem dan in de fles?

13 dagen geleden

Reactie op moes1

Hmm volgens mij was dit alleen op moment dat ze nog niet op geboortegewicht ...
Geef je bij de laatste voeding beide borsten of een? En hoeveel minuten drinkt hij, mag ik ook vragen hoe hij slaapt, ingebakerd of met dekentje, eigen kamer of bij jullie in de kamer?

13 dagen geleden

Reactie op Snm20

Geef je bij de laatste voeding beide borsten of een? En hoeveel minuten dri ...
Tuurlijk mag je dat vragen!! Verschilt wel af en toe hoor.. ik gaf 6 voedingen, steeds 1 borst. Beetje tussen de 8 en 10 minuten elke keer. Toevallig gister en vandaag 5 voedingen en dan doe ik de laatste avond voeding beide borsten. Gister was dat in totaal 20 minuten en vandaag (5 minuten geleden laatste voeding gegeven) was dat 23 minuten in totaal. Maar bij zo lang geeft ie vaak wel wat melk terug alsof het teveel is. En moet je dus ook best even rechtop houden.. Hij slaapt ‘s nachts ingebakerd. We deden dit altijd in een grote hydrofiele doek, maar toevallig gister voor het eerst in een meyco inbakerslaalzak. Overdag meestal niet inbakeren om ook daar aan te wennen. En dan wel lakentje/dekentje eroverheen. En hij slaapt sinds week 4 op z’n eigen kamer wegens vele kreungeluiden. Waar iedereen doorheen sliep (hijzelf, m’n man en mn dreumes) maar ik lag er wakker van! Hij slaapt daar ook meestal overdag, tenzij onderweg.. En verder heeft hij een speen die hij soms wel en soms niet wil en doen we muziekje aan bij slapen. En hij sliep overdag altijd in het daglicht, maar sinds deze week doe ik de gordijnen overdag ook dicht..

13 dagen geleden

Reactie op moes1

Tuurlijk mag je dat vragen!! Verschilt wel af en toe hoor.. ik gaf 6 voedi ...
Dat is wel fijn dat hij zo lang doorslaapt, ik geef ook borstvoeding ze is bijna 6 weken oud maar komt nog steeds s’nachts om de 3/3,5 uur voor voeding. Overdag soms om de uur. Ze wil meestal de 2e borst niet en drinkt maar kort ieder keer en dan valt ze in slaap. Ze heeft ook last van krampjes. We hebben totaal geen ritme of structuur :( Misschien moet ik toch proberen om beide borsten te geven dat ze lekker vol zit en langer doorgaat slapen