Slaapt jullie baby onder een dekentje of alleen in een slaapzak? Twijfel om een dekentje voor in z’n ledikant te kopen maar ik weet niet of dat veilig is? Mijn kindje is 7 maanden.
Wij hebben alleen een slaapzak voor onze jongens. Ze zijn net 8 maanden en bewegen zo veel. Ze rollen en draaien en trekken zich op ik wil het Niet riskeren dat ze er onder terecht komen etc.
De mijne slaapt onder een katoen lakentje met daar een dekentje bovenop ik heb hem.wel geleerd hoe die het van zijn gezicht af moet krijgen en dat gaat.nu goed
Hier alleen overdags in de box met een dekentje. Savonds in de cosleeper alleen in een slaapzak. Dekentjes trapt en rolt ze van zich af dus die hebben geen nut meer 🤭
Alleen slaapzak hier. Ze beweegt te veel dus ik vind een dekentje te eng. Ze kan wel alles wat op haar hoofd ligt eraf halen (doen we spelenderwijs) maar dan nog vind ik het geen fijn plan.
Ik gebruik slaapzakje en dekentje, want het is in de nacht best koud op z’n kamer. Ik maak z’n bedje kort op en het komt tot net over zijn middel. het is een rustige slaper - op z’n rug of z’n zij, soms kruipt hij omhoog, dus maak me geen zorgen dat hij er evt onder komt.
Ik zou alleen een slaapzak doen.. evt een iets dikkere zodat t wat warmer is. Ik slaap gewoon niet lekker met het idee dat hij dverstikt kan raken onder zijn dekentje dat vergeef je jezelf nooit… veiligheid boven alles!