29 Reacties

Ahgos :( hier hielp zinkzalf en daar overheen talkpoeder…. Vooral de talkpoeder denk ik.
Schimmelzalf lijkt me juist agressief

vorig jaar

Bij ons heeft talkpoeder geholpen, dat zorgt ervoor dat het droog word ipv dat het vochtig is en verergert

vorig jaar

Bij de eerste ook gehad en idd wat al gezegd is; zinkzalf en daar talkpoeder overheen hielp hier altijd heel goed en snel. Sudocreme voor de rode kleur en herstel en talkpoeder om het droog te houden zeg maar..

vorig jaar

Sudocreme, in een dag weg hier

vorig jaar

Talkpoeder is hier het enige wat goed werkt

vorig jaar

Geen zinkzalf maar zinkolie! Ik had die van dr schwaab 🙌

vorig jaar

Sudocreme en proberen droog te houden, eventueel een stukje katoen er tussen zodat je huid op huid vermijd (is heel lastig op deze plek denk ik) maar dat werkt wel t beste..

vorig jaar

Maïzena?

vorig jaar

Reactie op jolijn1608

Maïzena?
Ja! Helpt hier goed. Erop doen als het kleffig wordt weer eraf halen en nieuw erop. Tot de plek droog is

vorig jaar

Tummy time 🤪 Onze dochter had dit ook, icm talkpoeder hielp dat vooral. Met tummy time kon t mooi luchten

vorig jaar

Aloë vera gel misschien proberen?

vorig jaar

Bij ons helpt goed schoonhouden, goed drogen en een heel dun laagje sudocreme. Veel tummytime zodat het kan luchten en als hij heel erg aan het kwijlen is gebruiken we een kwijlslabbetje zodat het niet zeiknat wordt.

vorig jaar

Maar is dit wel een smetplek? Het zijn allemaal bultjes.. bij ons is een smetplek een rode plek dat nattig en open is.

vorig jaar

Het ziet er voor mij niet uit als een smetplek. Die zijn vaak glanzend/glad/vuurrood of open. Ook vooral vanuit de plooien. Hier zie ik dat de plooien er 'nettter' uitzien dan de huid eromheen en een heel bobbelige huid. Ik zou de adviezen van de huisarts afwachten en vooral geen agressieve middelen gebruiken. Ik lees hier veel goedbedoelde adviezen die je absoluut niet moet toepassen.

vorig jaar

Ik denk ook geen smetvlek. Die zag er bij ons toen wel anders uit en was binnen 2 dagen met sudocreme weg. Lijkt eerder een schimmeltje. Wij moesten toen echt een week tot 10 dagen smeren voordat het echt weg was. Zou even de huisarts afwachten !

vorig jaar

Reactie op Marie1324

Ik denk ook geen smetvlek. Die zag er bij ons toen wel anders uit en was bi ...
De huisarts belde net en zei dat het waarschijnelijk exceem is. Ik kan morgenvroeg een zalfje ervoor ophalen bij de apotheek! Geen smetplek dus idd. Toch bedankt voor alle andere reacties!

vorig jaar

Bepanthen!! Werkt hier heel goed! Binnen 1 dag is de roodheid weg

vorig jaar

Reactie op anoniemxxx3

De huisarts belde net en zei dat het waarschijnelijk exceem is. Ik kan morg ...
Vind het er niet echt als eczeem uit zien. Maar moet ook zeggen dat de foto niet heel scherp is

vorig jaar

Hier een dochtertje met precies zo’n zelfde plek. Ik dacht ook aan schimmel maar de dokter dacht ook aan eczeem. Nu miconazol hydrocortison crème gekregen.