3 weken postpartum en vloei nog een klein beetje.
Mag je dan in bad? Zie op internet overal na de 6 weken staan. Maar ik snak echt even aan een rustmomentje lekker in bad.
Iemand ervaring mee of dat al kan?
Nee pas na 6 weken is de wond dicht (als t goed is). Als je nu in bad gaat kan er vies water bij de wond komen en een baarmoederontsteking is geen pretje 👀😢
Je mag niet in bad omdat de placenta een winst achterlaat in je baarmoeder en je baarmoedermond nog open staat. Ik zou het echt niet doen. Ik snakte ook enorm naar een bad, dus herken je gevoel! Een baarmoeder ontsteking is geen pretje heb ik begrepen 😅
Onze verloskundige was ook wel chiller.. als het je eigen schone bad is (geen zwembad ofzo) en je alleen water gebruikt, kan er hoogstens schoon water terugstromen je baarmoeder in en dat veroorzaakt geen infectie
Ik herken dat snakken naar een heerlijk rustig badmomentje ook heel erg. Dit had ik ook extreem na de bevalling. Mijn gynaecoloog had gezegd dat je in bad mag als je niet meer vloeid. Nu mocht ik echt 6 weken niet in bad want best lang gevloeid maar ook vanwege de wond van de keizersnede. Ik zou dus in ieder geval wachten tot het vloeien gestopt is.
Ohhh dit zou mijn topic kunnen zijn 😆 ik verlang ook echt zooo naar een lekker warm bad. Ben zelfs al bijna 7 weken pp alleen had ik een ontstoken litteken van mijn keizersnede die nu nog 1 mm open staat. Dus deze week nog geen goedkeuring van gynaecoloog gekregen om in bad te mogen. Ik snak er ook echt naar (heb een spier/systeemziekte en dan is die warmte zo fijn)!
Als je geen hechtingen hebt mag je als goed is al in bad
Ik zit bijna aan de 7 weken en heb nog steeds een hechting die muur vast zit…
Ben er wel gister in gegaan btw, vond t wel eng dus echt genieten was t niet